Test zimskih guma za 2017. godinu, saznajte koje su najbolje

Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog testiranja zimskih guma, koji redovno rade Hrvatski autoklub i njegovi partneri.

Test je rađen za dvije dimenzije guma, obje izuzetno popularne i raširene na evropskim tržištima i kod nas.

Manjom, 195/65 R15, koriste se automobili kompaktne klase, poput VW Golfa, Renault Meganea, Peugeota 308, Opel Astre ili Mazde 3, dok veća dimenzija, 215/65 R16, pripada SUV automobilima kao što su VW Tiguan, Renault Kadjar, Opel Mokka, Nissan Qashqai ili Hyundai Tucson.

Maksimalnih ocjena ponovno nije bilo ni u jednoj dimenziji, ali neke su se gume kvalitetom ipak izdvojile od ostalih, zaslužile ocjenu vrlo preporučljivo i smatraju se najboljima u ovom testiranju.

U manjoj dimenziji, 195/65 R15, to su Continental WinterContact TS860, ESA+ TECAR Super Grip 9 i Kleber Krisalp HP3, dok je u većoj dimenziji, 215/65 R16, dominirao Dunlopov proizvod, Winter Sport 5, koji je jedini ocijenjen kao vrlo preporučljiv u tom segmentu.

Prema kriterijima ocjenjivanja, 15% ocjene donosila je vožnja po suvoj cesti, 30% je otpadalo na mokru, snijeg je učestvovao s 20%, vožnja po zaleđenoj cesti uzimala je 10% ocjene, jednako kao uticaj na potrošnju goriva i trajnost, dok je najmanji postotak, samo 5%, donosio nivo buke koju guma stvara prilikom kotrljanja.

Testiranje u dimenziji 195/65 R15 uporedilo je kvalitet 16 zimskih proizvoda, a kao testni automobil koristio se VW Golf sedme generacije. Tri proizvoda dobila su ocjenu vrlo preporučljivo, pri čemu je pobjeda ipak otišla Continental WinterContactu TS860, koji se prvi put našao na testiranju i odmah zaslužio najbolju ukupnu ocjenu.

Kod Continentala nedostaci nisu primijećeni, a ova je guma pokazala najbolje rezultate na mokroj podlozi te bila u samom vrhu kad je riječ o rezultatima na suvom, snijegu i ledu uz izuzetno nisku potrošnju goriva. To je i jedina guma iz takozvanog premium segmenta s ovom ocjenom.

Druga dva vrlo preporučljiva proizvoda obično su na ovim testiranjima bila dosta niže u poretku, no ovoga puta izbila su gotovo na vrhu. Tako se na drugome mjestu pomalo iznenađujuće našao ESA+ TECAR Super Grip 9, dio Goodyearova koncerna, s najboljom ocjenom na zaleđenoj cesti i najnižom potrošnjom na našem testiranju, dok je treća među najboljima guma iz Klebera, Krisalp HP3, dio grupacije Michelin, koja je podjednako uspješna u svim testnim kriterijima.

Baš kao i kod gume iz Continentala, ni kod ovih proizvoda nema nedostataka koji bi mogli utjecati na smanjenje ukupne ocjene, a izuzetno je zanimljivo bilo vidjeti da su na ovom testiranju jeftiniji proizvodi iz matičnih grupacija pokazali više i svojom kvalitetom nadmašili razvikane proizvode svojih koncerna: Goodyear UltraGrip 9, Dunlop Winter Response 2 i Michelin Alpin 5 kod kojih su uočeni određeni nedostaci.

Najveći broj guma, čak 12, smjestio se u zlatnu sredinu i mogu se preporučiti. U ovom ocjenskom razredu Dunlop i Goodyear imaju samo jednu manu. Dunlopovu ocjenu ruše performanse na suvoj podlozi, dok je kod Goodyeara manji nedostatak primijećen na snijegu. Kod ostalih 10 proizvoda, ukupne ocjene smanjene su zbog najmanje dva razloga pa uglavnom padaju zbog kvalitete na mokroj podlozi i snijegu. Među njima je i u nas vrlo popularna Sava Eskimo S3+.

Apsolutni gubitnik ovog testiranja u manjoj dimenziji postao je Semperit sa svojim proizvodom Master-Grip 2. To je jedina guma s ocjenom djelomično se preporučuje, i to zbog posebno lošeg dojma na suvom te dodatnih nedostataka na ledu i u pogledu trajnosti.

Općenito gledano, zimske gume imaju mnogo duži zaustavni put na suvoj podlozi od tek prosječnih ljetnih guma pa će u pravilu automobil na ljetnim gumama na suvome stati otprilike četiri metra ranije od istog automobila na zimskim proizvodima. Ipak, taj je zaustavni put različit i među samim zimskim proizvodima. Tako će, na primjer, Continental WinterContact TS 860 sa 100 km/h do nule stići za 44,6 metara, dok će Semperit Master-Gripu 2 trebati čak dva i po metra više. Razlika među proizvodima postoji i na mokroj podlozi, pogotovo kad je riječ o akvaplaningu. Najbolji je i ovdje Continental koji počinje “glisirati” ili gubiti kontrolu i proklizavati pri 93 km/h, dok se kod Save to događa pri 79 km/h. Na području akvaplaninga zimske gume su bolji izbor od ljetnih.

U većoj dimenziji, 215/65 R16, testiranje se obavljalo na VW Tiguanu, bilo je takođe 16 kandidata, a pobjednik je samo jedan. Riječ je o Dunlop Winter Sportu 5 koji je u ovoj dimenziji jedini zaslužio ocjenu vrlo preporučljivo. Dunlop nema nikakvih nedostataka, naročito je uvjerljiv na mokroj podlozi gdje ostvaruje najbolji rezultat, dok podjednako dobar kvalitet pokazuje i u ostalim kriterijima, poput vožnje po suvoj cesti ili uticaja na potrošnju goriva. Dunlop nije superioran jedino na snijegu i ledu, no i tamo je zadržao ocjenu koja ga je učinila pobjednikom u ovoj dimenziji.

Kao i u manjoj dimenziji, najveći broj guma, 14, našao se u srednjem ocjenskom razredu i mogu se preporučiti. I ovdje su razlozi za smanjenje ukupne ocjene različiti i teško im je pronaći samo jednu zajedničku manu. Na svakoj podlozi, od 6 do 8 brandova pokazuju nedostatke, neki čak i više njih. Primjerice, Continentalov WinterContact TS 850 P SUV ovdje je podbacio na zaleđenoj cesti, dok je u ostalim kriterijima vrlo solidan. Pirellijev Scorpion Winter najbolji je na mokrom, ali ima slabosti na snijegu i ledu te povećanu potrošnju goriva što mu u konačnici donosi i slabiju ukupnu ocjenu. U ovom razredu BF Goodrich g-Force Winter 2 i Nokian WR D4 najbolje su ocijenjene gume na snijegu, no poskliznule su se na drugim područjima, BF Goodrich na suvom i mokrom, a Nokian samo na mokrom. Savin Eskimo HP2 najbolji je na ledu, no ocjenu mu ruši vožnja po mokrom, dok Hankook i*cept RS2 W452 ostvaruje najbolji rezultat na suvoj podlozi, ali i on, baš poput Save, ocjenu gubi zbog lošeg nastupa na mokroj cesti. Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 ima najmanju potrošnju goriva, dok ćete na Michelinovu Alpinu 5 uspjeti napraviti najveći broj kilometara.

Trajnost Michelina čak je 39% bolja od prosječne trajnosti ostalih kandidata. Potpuno druga krajnost u pogledu trajnosti je proizvod iz Avona koji će napraviti 37% kilometara manje od prosječnog rezultata.
Na samom dnu testiranja u ovoj dimenziji našao se proizvod Nankanga, Snow SV-2, koji jedini dobiva neprolaznu ocjenu, i to zbog užasno lošeg rezultata na mokroj podlozi i snijegu. Zbog toga je i apsolutno neobjašnjiva oznaka “C” koju ova guma nosi na sebi kad je riječ o razini na mokroj podlozi. Naša testiranja pokazala su kako oznake koje proizvođači sami stavljaju na gume ne predstavljaju dobru zaštitu za kupce jer se gume s istom oznakom mogu međusobno znatno razlikovati, i to u gotovo svim karakteristikama, a posebno kad je riječ o karakteristikama na mokroj podlozi.

Primjerice, kod kočenja na mokrom razlika najbolje i najlošije gume pri spuštanju brzine s 80 na 20 km/h može iznositi čak deset metara. Automobil opremljen Nankangovom gumom prilikom kočenja s 80 km/h i dalje će voziti 37 km/h u trenutku kad će se automobil na Dunlopovom proizvodu već zaustaviti. U slučaju naglog kočenja u nuždi s 50 km/h, primjerice u gradu, Nankang će u trenutku kad Dunlop stane još voziti brzinom od 23 km/h, što može biti izuzetno opasno.

195/65 R15 T
VRLO PREPORUČLJIVO

Continental WinterContact TS860
+ dobra na suvom, najbolja na mokrom, dobra na snijegu i ledu, niska potrošnja goriva

ESA+ TECAR Super Grip 9
+ dobra na suvom, dobra na mokrom, dobra na snijegu i ledu, najbolja potrošnja goriva

Kleber Krisalp HP3
+ dobra na suvom, dobra na mokrom, dobra na snijegu i ledu

PREPORUČUJE SE

Dunlop Winter Response 2
+ dobra na mokrom, dobra na snijegu i ledu, niska potrošnja goriva
– nedostaci na suvom (smanjenje ukupne ocjene)

Goodyear UltraGrip 9
+ dobra na suvom, dobra na mokrom
– nedostaci na snijegu (smanjenje ukupne ocjene)

Hankook i*cept RS2 W452
+ dobra na suvom
– nedostaci na mokrom i snijegu (smanjenje ukupne ocjene)

Vredestein Snowtrac 5
+ dobra na suvom, niža potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom, nedostaci na snijegu, nedostaci kod trajnosti (smanjenje ukupne ocjene)

Yokohama W.drive V905
+ najbolja na suvom, dobra na snijegu, niža potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom, nedostaci kod trajnosti (smanjenje ukupne ocjene)

Falken Eurowinter HS01
+ jedva dobra u potrošnji goriva i trajnosti
– nedostaci na suvom i mokrom, nedostaci na snijegu i ledu (smanjenje ukupne ocjene)

Firestone Firehawk 3
+ dobra na suvom, niža potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom i snijegu (smanjenje ukupne ocjene)

Nokian WR D4
+ najbolja na snijegu, dobra na suvom, niža potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom i kod trajnosti (smanjenje ukupne ocjene)

Michelin Alpin 5
+ najbolja trajnost, dobra na suvom i mokrom
– nedostaci na ledu, viša potrošnja goriva, nedostaci na snijegu (smanjenje ukupne ocjene)

Aeolus SnowAce 2 AW08
+ dobra na suvom, niža potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom i kod trajnosti, nedostaci na snijegu (smanjenje ukupne ocjene)

Kumho WinterCraft WP51
+ dobra na suvom
– nedostaci na snijegu, nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Sava Eskimo S3+
+ dobra na snijegu
– nedostaci na mokrom, nedostaci na suvom (smanjenje ukupne ocjene)

DJELIMIČNO SE PREPORUČUJE

Semperit Master-Grip 2
+ dobra na snijegu, dobra na mokrom, niža potrošnja goriva
– nedostaci kod trajnosti, nedostaci na suvom (smanjenje ukupne ocjene)

215/65 R16 H
VRLO PREPORUČLJIVO

Dunlop Winter Sport 5
+ dobra na suvom, najbolja na mokrom, dobra na snijegu i ledu, niska potrošnja goriva

PREPORUČUJE SE

BF Goodrich g-Force Winter 2
+ najbolja na snijegu, niska potrošnja goriva, malo trošenje gume
– nedostaci na suvom i mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Goodyear UltraGrip Perform.Gen-1
+ dobra na suvom, dobra na mokrom, najniža potrošnja goriva
– nedostaci na snijegu (smanjenje ukupne ocjene)

Nokian WR D4
+ najbolja na snijegu, dobra na suvom
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Michelin Alpin 5
+ najbolja trajnost, dobra na suvom, dobra na mokrom
– nedostaci na snijegu (smanjenje ukupne ocjene), prilično bučna guma

Sava Eskimo HP2
+ dobra na suvom, dobra na snijegu, niska potrošnja goriva, malo trošenje gume
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Continental WinterCont. TS850P SUV
+ dobra na suvom, dobra na mokrom, dobra na snijegu, malo trošenje gume
– nedostaci na ledu (smanjenje ukupne ocjene)

Pirelli Scorpion Winter
+ najbolja na mokrom, dobra na suvom
– nedostaci na snijegu i ledu, najviša potrošnja goriva (smanjenje ukupne ocjene)

Fulda Kristall Control HP2
+ dobra na suvom, jedva dobra na mokrom, niska potrošnja goriva, malo trošenje gume
– nedostaci na snijegu (smanjenje ukupne ocjene)

Apollo Apterra Winter
+ dobra trajnost
– nedostaci na suvom i snijegu, nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), povećana potrošnja goriva, prilično bučna guma

Avon WV7
+ jedva dobra na mokrom
– nedostaci na suvom i ledu, nedostaci u pogledu trajnosti, nedostaci na snijegu (smanjenje ukupne ocjene)

Barum Polaris 3 4×4
+ dobra na snijegu, jedva dobra u potrošnji goriva i trajnosti
– nedostaci na suvom i ledu, nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Uniroyal MS plus 77
+ dobra na mokrom, dobra na snijegu, dobra trajnost
– nedostaci na ledu, nedostaci na suvom (smanjenje ukupne ocjene)

Hankook i*cept RS2 W452
+ najbolja na suvom, dobra na snijegu, dobra trajnost
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Firestone Destination Winter
+ dobra potrošnja goriva, dobra trajnost
– nedostaci na snijegu, nedostaci na suvom i mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

NE PREPORUČUJE SE
Nankang Snow SV-2
+ dobra na suvom, dobra trajnost, niža potrošnja goriva
– nedostaci na ledu, loša na snijegu, loša na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Related posts