Kada SBB kritikuje vlast: Zamjerke su opravdane, ali su adrese pogrešne

Savez za bolju budućnost, putem sebi bliskih medija, redovno u javnost šalje informacije o problemima sa kojima se suočavaju stanovnici ove države. Pri tome upiru prstom isključivo u kadrove drugih stranaka dok svoje štede i već mjesecima glume opoziciju u vlasti.

Ono što upada u oči je da su adrese na koje su upućene te kritike po pravilu pogrešne.

Najsvježiji takav primjer je najavljeni štrajk penzionera zbog lošeg materijalnog stanja u kojem se nalazi ova populacija. Navodno, penzioneri traže da ime se obrate federalni premijer Fadil Novalić i predsjedavajući oba parlamentarna doma Edin Mušić i Lidija Bradara.

Izgleda da su penzioneri prilično neobaviješten svijet. Kako drugačije protumačiti da se nisu sjetili zvaničnika koji bi im trebao biti “prvi na tapetu” kada je u pitanju rješavanje njihovih problema? Ili se njega nisu sjetile stranačke kolege kada su nabrajale krivce za penzionerske probleme. Radi se o Vesku Drljači, ministru rada i socijalne politike FBiH, čija je direktna nadležnost briga o penzionerima.

Proteklih mjeseci cijela zemlja se “trese” zbog najava Hrvatske da će ipak graditi Pelješki most. U rješavanje ovog pitanja uključili su se brojni zvaničnici iz BiH, kako bi se spriječilo da Hrvatska ovim mostom trajno zaključi bilo kakvo pitanje o pomorskoj granici i slobodnom pristupu BiH ka otvorenom moru.

Bilo je i onih koji su se svojski trudili da pomognu Hrvatskoj, a to se prije svega odnosi na kadrove HDZ-a BiH. Za to vrijeme, najpozvaniji od svih, barem što se tiče funkcije koju obavlja, Ismir Jusko je “mudro ćutao” i osvajao planinske vrhove po Evropi. U rijetkim trenucima kada se bavio svojim poslom poručivao je kako 10 godina u BiH niko ništa nije radio u vezi sa Pelješkim mostom, dok se on nije “ukazao” i pozabavio se ovim problemom. Istina je potpuno drugačija.

Kada je ovo kazao članovima Zastupničkog doma državnog Parlamenta, njima je bilo potrebno samo petnaestak minuta da potpuno demantiraju Juskinu tvrdnju. Saznao je tada Jusko da je i prije njega bilo ministara prometa i da su se ti ljudi sastajali sa kolegama iz Hrvatske kako bi razgovarali o ovom problemu. Podsjetimo, SBB je preko sebi bliskih medija pitanje Pelješkog mosta pokušao predstaviti kao lično nadmudrivanje Bakira Izetbegovića i SDA sa HDZ-om BiH, odnosno Hrvatskom, pa kada se ispostavilo da i ostale stranke u Parlamentu BiH kojima je u interesu dobrobit države Bosne i Hercegovine imaju isti stav kao i SDA, okrenuli su ploču.

Kada spominjemo Jusku, ne treba zaboraviti da je u njegovoj nadležnosti bilo i usvajanje Transportne strategije. Zato što ovaj dokument nije na vrijeme usvojen BiH je kasnila sa pristupanjem Transportnoj zajednici. Zbog toga se vrlo lako moglo dogoditi da ostanemo bez grant sredstava namijenjenih za izgradnju autoputa na Koridoru Vc, te za modernizaciju Luke Brčko.

Doduše, sada je ponovo dobijanje tog novca dovedeno u pitanje, ali za to odgovornost sada snose HDZ BiH i SNSD.

Ipak, kada se spominje cestogradnja vrijedi spomenuti da od 2014. godine nije otvoren niti jedan centimetar novoizgrađenog autoputa na Koridoru Vc. Slučajno ili ne, ali opet se na vrhu odgovornih nalaze kadrovi SBB-a.

Naime, za izgradnju autoputeva u FBiH je zadoženo Javno preduzeće Autoceste FBiH, na čijem čelu se nalazi SBB-ov kadar Adnan Terzić. On je na ovoj poziciji naslijedio Đenana Salčina, također SBB-ovca. Da budemo kranje pošteni, u Terzićevu volju i trud da se stvari pokrenu sa mrtve tačke nema razloga sumnjati, ali politika koju vodi njegova stranka nije mu “vjetar u leđa”.

Upravo će Salčinovo direktorovanje ostati upamćeno po jedinstvenom dostignuću. Za vrijeme njegovog mandata Evropska investicijska banka je poništila tender za izvođenje radova na dionici Počitelj-Međugorje.

Treba znati da je EIB još prije nekoliko godina osigurala 100 miliona eura za izgardnju ove dionice i preostalo je samo da se obavi tehnički dio posla izbora izvođača. Međutim, za Salčinovog vakta sve se toliko zakomplikovalo da je EIB poništila tender, tražila da se raspiše novi, a kada je to učinjeno, na sebe je preuzela da ocijeni ko će dobiti posao na izgradnji ove dionice.

Tu nije kraj svim problemima u FBiH. Rad Federalnog parlamenta je blokiran, jer se SBB igra malo vlasti malo opozicije. Trenutno u Parlamentu FBiH izigravaju opoziciju. Ne žele da podrže čak ni prijedlog dnevnog reda, tako da se sjednice ne mogu ni održavati.

Najvažniji razlog je što insistiraju na određenim imenovanjima u upravu Razvojne banke. Iste one banke kod koje je lider SBB-a uzeo kredit za izgradnju tornja.

Sarajlije se već sedmicu dana suočavaju sa štrajkom zdravstvenih radnika. Doktori i medicinske sestre štrajkuju tražeći povećanje plaća. Resorna kantonalna ministrica je Zilha Ademaj, koja poručuje kako novca nema. Za to vrijeme stanovnici Sarajeva se pitaju kada će ponovo normalno moći koristiti zdravstvene usluge koje plaćaju putem doprinosa na plaće. Treba li i spominjati da je Ademaj na poziciju ministrice došla kao kada SBB-a? Treba li uopće napominjati da pompezna reforma zdravstva nije ni počela?

Bit će zanimljivo vidjeti na koga će SBB prebaciti odgovornost ako se obistine prognoze meteorologa kako će se Sarajevo suočiti sa maglom i smogom, koji neće prestati do proljeća naredne godine. Ona koja bi se već sada trebala baviti ovim problemom je ministrica turizma i okoliša Edita Đapo, kadar SBB-a. A tu je i Fond za zaštitu okoliša, na čijem se čelu nalazi Fuad Čibukčić, inače stranački kolega Edite Đapo. I nije tu samo problem Sarajevo. U pitanju je Zenica, divlje deponije smeća širom FBiH i brojni drugi problemi koji bi trebali biti prioritet upravo ovo dvoje SBB-ovih kadrova.

Jedino u čemu su se SBB-ovi kadrovi do sada pokazali dosljednima je praćenje suđenja stranačkom šefu Fahrudinu Radončiću.

/faktor.ba

Related posts