FEDERACIJA U CESTOGRADNJU UPUMPAVA DVIJE MILIJARDE KM: Evo šta će se graditi u 2017. godini

Zbog višemjesečnih opstrukcija iz RS-a, još nisu povećane akcize na gorive od kojih bi se gradile nove dionice autoceste 5C, no Vlada Federacije BiH i JP Autoceste, osmislili su novi model finansiranja cestogradnje koji će kombinirati s postojećim modelom kako bi se cestogradnja ubrzala već u 2017. godini.

Premijer Federacije BiH Fadil Novalić izjavio je za “Slobodnu Bosnu” da će se u 2017. godini kombinirati novi model finansiranja cestogradnje s tradicionalnim modelom, i da će ta sinergija dva modela donijeti novu dinamiku u cestogradnji.

Detaljnije planove iznio je Adnan Terzić, prvi čovjek Javnog preduzeća “Autoceste FBiH”. Terzić je za “Slobodnu Bosnu” pojasnio novi model finansiranja i izgradnje autoceste 5C koji će se kombinirati s već ustaljenim modelom kreditnog zaduživanja kod Evropske investicijske banke i Evropske banke za obnovu i razvoj.

Terzić kaže da uprava Autocesta nastoji ubrzati cestogradnju i zbog toga se odlučila „uvesti u igru“ još jedan model finansiranja i izgradnje pojedinih dionica na Koridoru 5c.

Taj novi model, na principu finansiraj-projektuj-izgradi, prvi put će se testirati kod izgradnje tunela Prenj, dugog 10 kilometara i vrijednog oko 220 miliona eura, i mostarske obilaznice u dužini od 15 kilometara, čija se vrijednost procjenjuje na oko 250 miliona eura.

„Raspisat ćemo dva međunarodna tendera za ove dvije dionice, koje ukupno vrijede oko 550 miliona eura. Mi taj novac možemo osigurati iz EIB-a i EBRD-a, no to bi trajalo predugo, a mi želimo ubrzati cestogradnju i zbog toga smo se opredijelili za alternativno rješenje finansiranja i izgradnje. Dakle, izabrat ćemo investitora koji ponudi najpovoljniju cijenu i najkraći rok izgradnje, a vraćanje kredita u iznosu od oko 550 miliona KM za obje dionice, garantirat će Vlada Federacije BiH, mada će de facto taj kredit vraćati JP Autoceste Federacije BiH“, kazao je Terzić za Slobodnu Bosnu.

Na pitanje hoće li biti zainteresiranih investitora za ovakvu vrstu poslovnog partnerstva, Terzić je dao potvrdan odgovor.

„U to uopće ne treba sumnjati, već u ovom trenutku postoje najmanje četiri velike kompanije koje su zainteresirane i koje će sasvim sigurno sudjelovati na tenderu. Jedna je iz Kine, druga iz Turske, treća iz Italije, četvrta iz Azerbejdžana, a uvjeren sam da će broj zainteresiranih kompanija do isteka roka biti dvostruko veći“, kazao je Terzić.

Terzić je također rekao da je Vlada Federacije BIH, na čelu s premijerom Fadilom Novalićem, prihvatila ovaj alternativni model cestogradnje, i da je načelno prihvatila obavezu izdavanja kreditne garancije, uz uvjet da najmanje 40 posto vrijednosti projekta realiziraju domaće građevinske i projektne firme.

„Ako sve bude teklo po planu, tokom 2017. godine imat ćemo šest velikih gradilišta na Koridoru 5C a ukupna investicija premašit će dvije milijarde KM, i to bi trebao biti najambiciozniji investicioni poduhvat na Koridoru 5c do sada“, rekao je Terzić u razgovoru za Slobodnu Bosnu.

Terzić također kaže da uveliko traju pripreme za izgradnju brze ceste od Lašvanske petlje do Travnika, uz napomenu da će se i taj projekat finansirati iz alternativnih izvora.

„Prva faza gradnje brze ceste Lašva-Nević Polje-Travnik, trebala bi početi naljeto. Radi se o dionici dugoj nepuna 24 kilometra a investicija se procjenjuje na oko 183 miliona eura. Planiramo izgradnju i Lašvanske petlje s dva odvojena kolovoza, svaki sa po dvije trake. Već imamo urađen glavni projekt do Nević Polja.

Izrađen je i elaborat eksproprijacije, vještaci su obradili sve parcele i sve objekte koji trebaju biti uklonjeni sa trase, a radi se o 124 objekta, među kojima su i benzinske pumpe. Eksproprijacija će koštati 40 miliona KM”, rekao je Terzić.

Related posts