Ukoliko studenti padnu u zamku etnonacionalnih pitanja, u koju su već upali politički lideri, vjerovatno će i ta mlada generacija biti izgubljena, izjavio je danas u Bihaću ambasador Evropske unije u BiH Lars-Gunnar Wigemark.
Ured specijalnog predstavnika Evropske unije u Bosni i Hercegovini (EUSR) je i ove godine pokrenuo projekat za mlade simboličnog naziva “EU for You – E4U”, kojim angažuje studente iz cijele zemlje u promociji pitanja od značaja za proces EU integracija. Nakon što se proteklih dana susreo sa studentima u Sarajevu i Banjaluci, ambasador Wigemark danas je imao druženje sa studentima Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Bihaću.
“Veliko mi je zadovoljstvo da sam danas sa studentima u Bihaću. Mi smo sličan program imali i prošle godine, a jedina razlika je da ja sada lično dolazim na sve javne Univerzitete kako bih u direktnom razgovoru sa studentima saznao nešto više o njihovom mišljenju koje se tiče stanja u zemlji, studiranja, nekih budućih perspektiva, percepcije o EU, i drugim pitanjima”, rekao je Wigemark.
Dodao je da je ostao impresioniran sa svim studentima sa kojima se do sada susreo.
“Oni nisu ni najmanje pasivni kako se to često misli, štaviše vrlo su kreativni pod uslovom da im se daju odgovarajuće prilike. Zadaća svih nas je da ohrabrimo ove mlade ljude, da ostaju u zemlji, da usmjere svoju zemlju i kreativnost za daljnji napredak zemlje na njenom evropskom putu”, napomenuo je.
Wigemark je kazao da je potrebno da dođe do cijele generacije novih lidera, ne samo u BiH, nego u cijeloj Evropi, te da je novoizabrani francuski predsjednik najbolji primjer u tom smislu.
“Prije nekoliko dana, kada smo imali sastanak sa predstavnicima političkih stranaka koje su potpisnice izjave o evropskom putu BiH, bio sam iznenađen da su predstavnici svih 14 stranaka bili muškarci i skoro svi u dobi preko 50 godina – generacija za koju bih ja rekao da je izgubljena”, istakao je.
Napomenuo je i da ne bi bilo loše političkim liderima da se više sastaju sa studentima, razgovaraju i čuju njihove stavove.
“U krajnjem slučaju, i ti studenti su njihovi glasači i neki od njih će po prvi put glasati naredne godine. I mislim da su upravo ti izbori koji nam dolaze glavna preokupacija političara u ovoj zemlji, umjesto pitanja o EU integracijama. Ukoliko studenti padnu u zamku etnonacionalnih pitanja, u koju su već upali politički lideri, vjerovatno će i ta mlada generacija biti izgubljena. Međutim, ja ne bih rekao da je to nešto što oni žele. Prošle godine, primjerice, bošnjački i hrvatski studenti u Mostaru su radili jedan zajednički klip o njihovom susretu na Starom mostu i koji je imao puno simbolike, a također sarađivali su i studenti iz Bihaća i Banja Luke”, objasnio je.
Upravo je prošlogodišnja saradnja studenata i iz Bihaća i Banja Luke proglašena najuspješnijim projektom u okviru ovog programa.
“Nama je čast i zadovoljstvo da Ekonomski fakultet Univerziteta u Bihaću nastavlja sa saradnjom sa Delegacijom EU u našoj zemlji kroz ovaj projekat. Isto tako, kao mentor prošlogodišnjeg pobjedničkog tima se nadam da će i ovogodišnji tim biti uspješan kao i prošlogodišnji, tako da očekujemo isto mjesto i poziciju”, izjavila je Mirela Kljajić-Dervić, dekanesa Ekonomskog fakulteta u Bihaću.
Anesa Veljačić, studentica četvrte godine Ekonomskog fakulteta u Bihaću kazala je da su prošle godine studenti boravili na Jahorini gdje su naučili kako pokrenuti i implementirati jednu kampanju.
“Mi smo odabrali temu samozapošljavanje i naredna tri mjeseca nastojali utvrditi kako podstaknuti mlade ljude da ostanu u BiH, da razvijaju svoja preduzeća i budu proaktivni. Naša kampanja nosila je naziv ‘self up’, a značila je kako mladi ljudi trebaju sami sebe pokrenuti. Konačno, naša kampanja je proglašena za najbolju u zemlji, a kao nagradu dobili smo put u Brisel gdje smo kampanju prezentirali ambasadorima i poslanicima. Na ovom projektu radili smo zajedno sa studentima Ekonomskog fakulteta iz Banjaluke i bili smo sjajan tim”, istakla je Veljačić.
U okviru ovog projekta, studenti dodiplomskih studija sa 14 javnih univerziteta/fakulteta iz BiH će uz pomoć svojih akademskih mentora i eksperata na projektu, raditi na izradi javnih kampanja koje ilustriraju percepciju mladih o socio-ekonomskim reformama, posebno u oblasti obrazovanja, zapošljavanja i poduzetništva.
klix.ba