Tehnologija radikalno mijenja automobile koji bi na kraju mogli postati veliki računari na kotačima jer bi u budućnosti upravo računala i softver, a ne ljudi trebala upravljati vozilima, dok ćemo mi postati samo putnici koji će uživati u vožnji.
Osim navedenih promjena, tehnologija bi mogla donijeti i velike novitete u načinu na koji koristimo svjetla na vozilima, a kako bi to u budućnosti moglo izgledati upravo testira Volkswagen – ova je kompanija u Njemačkoj otvorila “Center of Lighting Excellence” testni poligon na kojem testira brojne prototipove svjetala kakva bi automobili mogli koristiti.
Dio testova odnosi se na osvjetljenje kakvo bi već uskoro mogli koristiti, dok se drugi dio odnosi na budućnost u kojoj će računala upravljati vozilima te im neće biti potrebna svjetla kakva ljudi danas koriste (jer računar “vide” i u mraku), nego će se koristiti za druge stvari poput upozorenja pješacima i slično.
Jedan od koncepata koje u VW-u razvijaju odnosi se na zadnja svjetla – prilikom vožnje unatrag, projicirala bi se dva crvena snopa koja bi upozorila pješake, bicikliste i automobile na opasnost. Ovo je zanimljiva ideja koja bi se mogla realizirati uskoro, a drugi zanimljiv projekt odnosi se na projiciranje svjetla s bočne strane vozila gdje se nalazi vozačev mrtvi ugao kako bi se vozači u vozilima pored upozorili na mjesto na kojem ih vozači u traci pored neće vidjeti.
Zanimljiva je i opcija optičkog asistenta koji na cestu projicira svjetlo pokazujući širinu i smjer automobila – uz ovakvo navođenje vozač će tačno znati koliko je udaljen od ruba ceste ili središnje linije i npr. može li proći između dva automobila, kroz uže prolaze i slično.
Još jedan zanimljiv koncept – s kakvim su se poigrale i neke druge automobilske kompanije u prošlosti, odnosi se na postavljanje ekrana na prednju, stražnju i bočne strane vozila. Na tim ekranima mogle bi se prikazivati kratke poruke ili upozorenja ostalim sudionicima u prometu – npr. automobil bi pješaku mogao poručiti da ga je vidio i da može prijeći cestu, vozila koja idu iz suprotnog smjera mogla bi se upozoriti na prometne gužve ili nesreću itd.
Pitanje je kada će i hoće li uopće ovakvi koncepti zaživjeti, no svakako je zanimljivo vidjeti s kakvim novitetima eksperimentišu automobilske kompanije i što sve možemo očekivati na ovom tržištu u budućnosti.