Od Nove godine u Hrvatskoj će biti smanjen poseban porez na motorna vozila pa će preduzetnici moći da odbiju 50 posto PDV-a pri kupovini automobila. Za oko 50 posto smanjuje se i namet pri kupovini polovnog vozila.
Na sjednici Vlade ove sedmice donosi se Uredba o smanjenju nameta na nove, ali i polovne automobile koji se uvoze u Hrvatsku iz EU.
Tako će se početkom godine smanjiti trošarine (PPMV – posebni porez na motorna vozila) za nova i polovna vozila, na snagu će stupiti promene zakona o PDV-u prema kojima će preduzetnici moći odbiti 50% PDV-a na kupovinu automobila i sve povezane troškove vezane uz korištenje automobila, a pojeftiniće u prosheku za 50 posto i namet koji se plaća pri prenosu vlasništva polovnih automobila.
Osim što će građanima automobili biti dostupniji, time će se pokušati podmladiti hrvatski vozni park koji je s prosjekom od 12,5 godina jedan od najstarijih u Evropi, a postao je prijetnja i bezbjednosti na putevima. Ove sedmice na sjednici Vlade doneće se Uredba kojom će se smanjiti trošarine na automobile, a to se, osim novih kola, odnosi i na polovna vozila koja se u Hrvatsku uvoze iz EU. Trošarine su, inače, namet koji neke države EU uopšte nemaju, na primjer Slovačka i Češka, dok je u Sloveniji i Njemačkoj više-manje simboličan.
Tablice prema kojima se računaju trošarine još se izrađuju pa pravih konkretnih proračuna još nema, a nezvanično se saznaje da bi trošarine trebalo da pojeftine oko 30 posto.
Na primjer, ako bi zaista trošarina pojeftinila za oko 30 posto, ove godine najprodavaniji novi automobil u Hrvatskoj, Škoda Octavia 1,6 TDI, koja sada košta 149.859 kuna (od toga na trošarinu otpada 7.531 kuna, a na PDV 28.466 kuna), nakon promjena koštala bi 2.259 kuna manje. To znači da bi država umjesto dosadašnjih 35.997 kuna poreza i trošarina na auto ubirala i dalje vrlo velikih 32.747 kuna. Nije revolucija, ali bilo kakvo pojeftinjenje veseli.
Druga velika stvar koju čekaju preduzetnici jeste ponovo uvođenje mogućnosti odbitka PDV-a pri kupovini automobila i za sve troškove vezane uz njegovo korištenje u iznosu do 50 posto. Uvođenje te mjere, iako donijete još prije godinu dana uz odlaganje do 1. januara 2018., bilo je neizvijesno do zadnjeg trena budući da se čekalo odobrenje Evropske komisije.
Ipak, nezvanično se saznaje da će početi da se primjenjuje od Nove godine. Na primjer, za VW Golf 1,6 TDI koji košta 162.860 kuna 50% PDV-a iznosi 14.820 kuna. A dodamo li tome oko 2.500 (600 KM) kuna manje za trošarinu (očekivano opšte smanjenje PPMV-a za sve kupce), ispada da će preduzetnicima spomenuti Golf pojeftiniti više od 17.000 kuna (4.400 KM).
Ali, budući da se mijenja vrijednosni kriterijum, očekuje se da će u apsolutnim iznosima najviše pojeftiniti najskuplji automobili budući da su oni i do sada imali najveće trošarine. Iako to baš nije socijalna mjera, kod nekih je skupih modela iznos trošarina zaista astronomski.
Na primjer, sadašnja trošarina za BMW X6M je 399.954 kune, što uz PDV od 203.107 kuna poskupljuje auto čija je osnovna cijena 812.430 kuna na čak 1,415.491 kuna do registracije.
Zbog tako velikih davalja i oni koji imaju novca za takvo vozilo odustaju od njegove kupovine i okreću se polovnim kolima, za koje su davanja ipak manja pa država gubi.