Od 2021. obavezne sigurnosne asistencije

Prema saopštenju koje je izdala Evropska komisija sva vozila koja budu izlazila iz proizvodnje od 2021. godine moraće biti opremljena određenim sigurnosnim sistemima.

Komisija je navela čak 11 bezbjednosnih sistema, od kojih će tri biti obavezna. Prema zakonu koji bi trebao da supi na snagu od pomenute godine, sva vozila će iz proizvodnje izlaziti sa sistemom autonomnog kočenja, sistemom asistencije za održavanje kolovozne trake, i sistem prepoznavanja umora vozača. Moguće je i da će po novom zakonu kamera za vožnju unazad postati dio standardne opreme svakog novo proizvedenog vozila. Američke vlasti su već uvele obavezne kamere za vožnju unazad, a američke analize kažu da samo ove kamere godišnje spasu 95 života.

Prema analizama Evropske komisije, uvođenjem svih 11 sistema u standardnu opremu svakog vozila u periodu od 2020. do 2030. bilo bi 7.300 udesa sa smrtnim posljedicama manje i 38.900 povrijeđenih u udesima manje. Autonomous emergency braking (AEB), sistem autonomnog kočenja u slučaju nužde, već duže vrijeme čeka da bude uveden među obaveznu opremu kao što su ABS i ESP. Za ovaj sistem analize kažu da sprječava čak 38% sudara, pogotovo udaraca otpozadi u sporije vozilo.

EU Komisija takođe razmatra i uvođenje obaveznog sistema za prepoznavanje znakova ograničenja brzine sa automatskim ograničavanjem maksimalne brzine vozila u skladu sa važećim ograničenjem za dionicu puta na kojoj se vozilo nalazi. Među sistemima koji su na spisku za obavezno uvođenje je i snimač podataka u slučaju udesa, svojevrsna “crna kutija” koja se koristi u avionima. Takođe razmatra se i instalacija za prepoznavanje alkohola, koja bi kod vozača sa zabilježenim prekršajem vožnje pod dejstvom alkohola, bili obavezan sistem i kontrola prije svakog startovanja vozila. Uvođenje novih pravila imalo bi dugoročan cilj do 2050. godine koji predviđa potpunu eliminaciju udesa sa smrtnim ishodom.

Razumljivo, obavezno uvođenje ovih sistema posljedično će uticati i na povećanje cijena vozila. Međutim, EU komisija kaže da će uticaj na cijene vozila biti mali, ili ga uopšte neće biti. Šta više, evropski proizvođači će imati finansijske subvencije za povećanje bezbjednosti u saobraćaju, za koje je već obezbijeđen budžet u iznosu od 450 milona eura.

(Dmotion)

Related posts