– Pravovremene mjere i obaveza prema građanima doprinijeli su da funkcionisanje poštanskog sistema ni u jednom momentu nije bilo dovedeno u pitanje. Pred nama su procesi digitalizacije, koji će unaprijediti kvalitet usluge, ali i olakšati život našim korisnicima. Naš status društveno odgovorne kompanije je tradicija kojom se ponosimo – rekao je generalni direktor BH Pošte Mirsad Mujić.
– Prošli smo težak period u ovoj godini, koja je obilježena pandemijom korona virusa. Ali niti jednog momenta nismo posustali, prekinuli rad. Pravovremene mjere i nastojanja da svaki građanin u BiH ima pristup poštanskim uslugama bili su naš osnovni zadatak – kazao je Mujić.
Godina iza nas bila je za sve teška i puna izazova. No, kad je u pitanju BH Pošta slobodno se može reći da su svi problemi uspješno prevladani i da i ovakvu godinu možemo ocijeniti uspješnom?
– Istina je, prošli smo veoma težak period. Pred nama su bila tri velika izazova, s kojim smo se morali preko noći suočiti. Najprije, trebali smo osigurati najviše mjere zaštite zdravlja naših usposlenika i naših klijenata. Zatim, morali smo organizovati nesmetano odvijanje poslovnih procesa uprkos činjenici da smo bilježili i veliki broj iznenadnih odsustva sa radnih mjesta. Na kraju, naš cjelokupni poslovni proces i usluge morali smo prilagoditi novom načinu poslovanja.
Kad sad to ovako govorim, čini se da nije riječ o ničemu komplikovanom, ali JP BH Pošta je velika kompanija, s velikim brojem zaposlenih, velikim brojem korisnika usluga, radnih mjesta. I uspjeli smo za kratko vrijeme, bez ijednog velikog propusta, napraviti sve kao da je vrijeme potpuno normalno, ono prije pandemije.
Zato funkcionisanje poštanskog sistema ni u jednom momentu nije bilo dovedeno u pitanje. Naši vrijedni dostavljači su redovno obavljali svoje zadatke. Bili smo svjesni i da često dostavljamo poštu onima koji su zaraženi koronavirusom. Pa, vidite, veliki broj rješenja o samoizolaciji dostavili su upravo naši radnici.
Vi zapravo u svakom razgovoru ističete veliku brigu o zdravlju Vaših radnika. Znamo da je BH Pošta i jedna od rijetkih kompanija koja u ovim teškim vremenima nije otpustila niti jednog svog zaposlenika.
– Zaštita zdravlja i života naših usposlenika, naših korisnika bila je i jeste jedan od najvažnijih naših zadataka. Malo se o tome u javnosti govori, ali naši su radnici svakodnevno izloženi opasnosti od zaraze, svakodnevno su u kontaktima s brojnim korisnicima. U pandemiji je znatno povećan broj usluga koje pružamo, posebno kad je riječ o brzoj pošti. To je za posljedicu imalo i veliki broj odustva s posla. Zato nastojimo, bukvalno preko noći, angažirati nove uposlenike. No, nažalost, postoje značajne administrativne prepreke koje nam ponekad vežu ruke i ne olakšavaju posao u tom segmentu.
No, Vaša brza adaptacija i organizacija nije zaustavila nelojalnu konkurenciju, koja je i u teškim vremenima nastojala da Vam stane na put?
– To je borba na nekoliko frontova. Pa smo se i dalje morali boriti s nepoštovanjem Zakona o poštama BiH i Zakona o poštanskom prometu FBiH, koji uglavnom krše strane privatne kompanije. Nelojalna konkurencija i dalje nanosi značajnu štetu poslovanju svih javnih poštanskih operatora u BiH. Na to upozoravamo već duži vremenski period i u vrijeme pandemije taj je problem još više izražen.
Uprkos svemu Vi ste, stiče se dojam, optimistični kad je riječ o godini koja je ispred nas. Kad su savladani najteži problemi s početka pandemije, kakvi su daljni planovi?
– Teško je prognozirati kakva će godina biti, u kakvom ćemo okruženju raditi. Realni smo i planiramo da će potrajati ograničenja, koja su u vezi s pandemijom. Zato se prilagođavamo okolnostima.
Prioritet će biti projekti, koje smo prije planirali, a svoje opravdanje nalaze i u ovoj, kako je sada zovemo “novoj normalnosti”. Riječ je o novim digitalnim uslugama brze pošte BH PostExpress, e-commerce, te i o veoma bitnom projektu infrastrukture javnog ključa (PKI), koji će omogućiti veliki broj elektronskih usluga za sve korisnike u Bosni i Hercegovini (digitalni potpis).
Vjerujem da ćemo kroz godinu razvijati i nove servise i usluge. Sve u cilju da ostanemo vodeći poštanski operater u Bosni i Hercegovini.
Svijet se mijenja i svakodnevno svjedočimo novitetima koji olakšavaju naš život, poslovanje, komunikaciju. Kakva je situacija u poštanskom saobraćaju, kakvi nas tu noviteti čekaju?
– Pismonosne pošiljke ostaju dominantne. No, činjenica je da su nove usluge u ekspanziji. Prema našim procjenama broj usluga BH PostExpressa će i dalje značajno rasti, a do sada je godišnji rast iz godine u godinu skoro 100 posto.
BH Pošta ide u skladu s vremenom i na to smo jako ponosni, pa ćemo u 2021. godini prezentirati mobilnu aplikaciju koja će omogućavati obavljanje velikog broja poštanskih i finansijskih usluga. Na ovom projektu radimo zajedno za više renomiranih partnera. O tome će javnost uskoro više znati.
Novi trendovi u poštanskom saobraćaju postavljaju nove zahtjeve po pitanju kapaciteta transportnih sredstava i objekata. Ovo će za posljedicu imati nužnost proširenja kapaciteta za manipulaciju i transport pošiljki. To će se dogoditi i našoj kompaniji, kada ćemo imati potrebu za implementacijom savremenih rješenja u sortiranju paketskih pošiljaka, slično kako je to već riješeno za pismonosne pošiljke. Svi ovi noviteti i nove tehnologije rezultirat će značajnim poboljšanjima kvaliteta usluga, bržom komunikacijom i dostavom pošiljki na adresu naših korisnika.
Sve to nas već raduje i mi smo spremni za sve novo što dolazi. S primjenom novih tehnologija započeli smo i u segmentu prijema/dostave pošiljki.
Je li novo digitalno doba došlo i u BH Poštu?
– Svjesni smo činjenice da je digitalizacija budućnost u našim životima, a posebno u poslovanju. Kako sam već napomenuo, mi smo već započeli taj dugotrajni proces i značajan dio procesa unutar BH Pošte je već digitalizovan. Sama usluga BH PostExpress, koju više puta spominjemo, zasnovana je na platformi, koju su razvili naši uposlenici. Upravo ta platforma omogućila je i uvezivanje poslovnih procesa sa druga dva javna poštanska operatera u BiH, Poštama Srpske i HP Mostar. Uslugu e-commerce smo predstavili nešto prije pandemije.
Novonastala situacija za nas je bila teška, izazovna, ali i motivirajuća da adaptiramo e-commerce platforme kako bismo našim poslovnim partnerima omogućili integrisanu uslugu e-shopa, a koja pored klasične e-commerce usluge, nudi i potpuno integrisan sistem dostave proizvoda uz sve prateće operacije vezane za novčane tokove. Kako smo već naveli, sad je pred nama elektronski potpis, koji će omogućiti pružanje velikog broja novih usluga našim komitentima.
Teška vremena traže i dobra djela, a po tome je BH Pošta odavno prepoznata. Grubim jezikom mi to zovemo “društveno odgovorna firma”, a u stvarnosti, životu, riječ je o pomoći i podršci projektima koji nisu samo značajni za pojedince već i za cijelu državu, društvo u kojem živimo. Zašto je važno biti izvrstan u ovoj oblasti?
– Važno je i zbog svih nas koji radimo u BH Pošti, zbog naših klijenata, zbog našeg okruženja pokazati da smo društveno odgovorni. To je za nas u BH Pošti već tradicija, običaj na koji smo ponosni kad dajemo podršku projektima, kad kroz sponzorstva, donacije, ulažemo u obrazovanje, nauku, sport, kulturu…, kad doprinosimo u humanitarnim akcijama.
Ove smo godine sa 500.000 KM, te nakon javnog oglasa, odlučili pomoć 199 prijavljenih projekata iz oblasti sporta, kulture, socijalne pomoći i humanitarne aktivnosti.
Tri najveće donacije uputili smo Zemaljskom muzeju BiH, Memorijalnom centru Srebrenica – Potočari i JU Bolnica Travnik. To nije naša obaveza, nego čast, te poziv kojem ćemo se uvijek i rado odazivati.
Izvor: Faktor.ba