Priča o izgradnji aerodroma u Bihaću traje već godinama, osnovano je preduzeće imalo je upravavljačke strukture i menadžment, no do ove godine nisu poduzete ozbiljnije i konkretnije aktivnosti. Prošle godine Vlada FBiH je osigurala 4 miliona KM i planirala 2,5 miliona KM ove godine. Zahvaljujući novom meadžmentu JP Aerodrom Bihać, koji uzgred rečeno radi uz simboličnu naknadu, projekat je pokrenut sa mrtve tačke.
Prema izrađenoj studiji izvodljivosti i idejnom rješenju, ukupna vrijednost projekta kreće se između 45-50 miliona KM. Sama izgradnja piste trebala bi koštati oko 10 miliona KM. Ukoliko se bude računalo sa samo 2-3 miliona KM godišnje koje za sada Vlada FBiH izdvaja, prostom matematikom lako je doći do računice koliko će godina trebati da se izgradi aerodrom u Bihaću.
Istini za volju, ovakvi kapitalni projekti, čak i kada postoji osigurana čitava finansijska konstrukcija, grade se godinama, ali trenutnim tempom izdvajanja, bez privatnog ulagača ili bez da Vlada FBIH bihaćki aerodrom uvrsti u program javnih investicija, premijera je teško shvatiti ozbiljno.
Dodatnu sumnju javnosti u sam projekat izazvala je skorašnja izjava premijera FBiH Fadila Novalića koju je dao u razgovoru za portal Vijesti.ba.
“Nešto sporije napreduje realizacija projekta aerodroma Golubić u Bihaću. Federacija je obezbijedila novac i svu neophodnu podršku, nažalost već nekoliko mjeseci 6 i pol miliona maraka čeka neiskorišteno na računu. Kriv je Grad Bihać koji ne radi svoj dio posla i koji nije do sada poduzeo dovoljno da završi potrebnu dokumentaciju. Mislim da je vrijeme da razmislimo da ovaj aerodrom stavimo u nadležnost kantona ili čak i Federacije, s obzirom da lokalna zajednica očito nema ili želje ili kapaciteta da se njim ozbiljno pozabavi”, rekao je Novalić.
S tim u vezi, tražili smo izjavu direktora JP Aerodrom Bihać Elvedina Sedića.
“Premijer Novalić možda nije dobro informisan ali istina je da smo povukli 4 miliona KM planirana prošle godine i realizacija projekta aerodorma odvija prema nužnoj dinamici. Procedure javnih nabavki za predviđene radove su okončane koncem prosle godine, a zbog vremenskih uslova se tada nije moglo otpočeti sa radovima. Građevinska sezona je počela prije dva mjeseca i neki radovi su već otpočeli, ali obzirom da su radovi međusobno uvjetovani nije moguće sve radove izvoditi istovremeno. Tu govorimo o zavrsnoj fazi radova na izgradnji ograde, radovima na uredjenju glavnog pristupnog puta koji su u toku. Nakon toga slijede radovi na pristupnom mostu i pristupnom putu krugu aerodroma. Zbog tri uložene žalbe koje su na kraju odbačene postupak javne nabavke za usluge izrade idejnog i glavnog projekta je okončan tek u aprilu ove godine, znači u toku je i izrada glavnog projekta u toku. U međuvremenu je izvršeno geodetsko snimanje terena avionom, geomehanička ispitivanja, izbavljenje prethodne saglasnosti i dozvole za izdavanje urbanističke saglasnosti, kao i brojni drugi administrativni poslovi. Također, u međuvremenu je na Gradskom vijeću pokrenuta i završena procedura utvrđivanja javnog interesa za dodatno zemljište i ide postupak eksproprijacije. Za 2,5 miliona KM planiranih ove godine Vlada FBiH još uvijek nije donijela Odluku iako smo mi uputili zahtjev, čim to učine mi ćemo i ta sredstva iskoristi za neke od radova prema projektu”, rekao je Sedić.
Premijer FBiH Fadil Novalić krajem prošle godine izjavio je da očekuje da će aerodrom “Golubić” biti izgrađen u naredne 2-3 godine te da će Vlada FBiH učiniti sve što je u njenoj moći da se to i dogodi, dok je JP Aerodrom istovremeno apliciralo prema Vladi FBiH da se projekat bihaćkog aerodroma uvrsti u program javnih investicija.
“Samtram da kod projekta bihaćkog aerodroma treba izbjeći svaki vid politikanstva. Radove nije moguće izvoditi i sredstva nije moguće povlačiti i trošiti drugačije osim u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, eksproprijaciji, Zakonu o finansijskom poslovanju i ostalim važećim propisma, bilo to sporo ili ne. Sva sredstva koja se stave na raspolaganje ćemo iskorostiti, ona neće propasti, pa čak i ukoliko se Vlada odluči da bihaćki aerodrom uvrsti u plan javnih investicija i planira svih 50 umjesto 2-3 miliona KM godisnje. Ako je prepreka to što se Aerodrom nalazi u vlasništvu Grada Bihaća, bit ćemo sretni da se isti prebaci u nadležnost Unsko-sanskog kantona ili Federacije BiH, samo da se izgradi”, rekao je gradonačelnik Bihaća Šuhret Fazlić.