Prevoznici čekaju po nekoliko dana da uđu u BiH: Kamioni s robom ne smiju stati, raditi se mora

Na većini graničnih prelaza u Bosni i Hercegovini nesmetano, ali jako sporo, odvija se kamionski prevoz roba, dok su na osam graničnih prelaza pripadnici Oružanih snaga BiH, prema odluci Predsjedništva BiH, postavili šatore sa krevetima za smještaj bh. državljana koji u vrijeme pandemije odluče ući u našu zemlju. Šatorska naselja su postavljena na graničnim prelazima Izačić, Bijača, Brod, Gradiška, Rača, Šepak, Vardište i Klobuk.

Raditi se mora

Predsjedništvo BiH je angažovalo Oružane snage BiH kako bi vojnici postavljanjem ovih šatorskih naselja pomogli civilnim organima u prevenciji i sprečavanju širenja koronavirusa.

Kako smo saznali na Graničnom prelazu Rača, gdje je šatorsko naselje postavljeno na nekoliko stotina metara od granice, još nema osoba smještenih u karantinu, a to će zavisiti od toga koliko ljudi iz inostranstva odluči ući u BiH.

I dok vojni šatori i kreveti čekaju svoje prve korisnike, na ulaz u Bosnu i Hercegovinu na GP Rača čeka i nekoliko desetina kamiona. Većina ih je najmanje 12 sati provela unutar svojih kabina, a svaki vozač je dobio i rješenje o samoizolaciji, kao i dalje upute za ponašanje. Među njima je i Goran Lazić iz Bijeljine, koji je posljednjih sedam dana proveo na putu od Italije do BiH.

– Nisam dugo ovdje na granici, sinoć od sedam sati, ali iz Italije putujem već sedam dana. Sve je ludilo, konvoj kamiona ide; idemo danima, kreni-stani, sve nešto čekaš, ali evo došao sam kući. Sve je ovo jedan doživljaj, ludilo, kazao nam je Lazić.

Pošto dolazi iz jednog od evropskih žarišta koronavirusa, govori nam da je dobio precizne upute kako da se ponaša.

– Dobio sam upute za samoizolaciju, ali pošto sam vozač ne treba mi izolacija, jer već sam u izolaciji, sam u kabini, tako mi barem kažu. Sad su mi na granici rekli da se javim u Bijeljinu u Dom zdravlja, pošto dolazim iz Italije, pa ćemo vidjeti šta i kako dalje. Ne možeš reći da te nije strah, ali šta je, tu je, raditi se mora. Za vozače nema zabrana kretanja, dodao je Lazić.

Svim vozačima su izdata rješenja o samoizolaciji, a policija je identifikovala svakog od vozača i svaki kamion, od kojih su zahtijevali informacije o tome koliko se planiraju zadržati u BiH i gdje planiraju odsjesti. Željko Simić u BiH dolazi iz Negotina u Srbiji. Kaže da je sve usporeno, zakomplikovano, ali da kamioni ne smiju stajati.

– Otežan je rad, stvaraju se velike gužve na granicama, ali roba mora ići, kamioni ne smiju stati, pa ćemo vidjeti kakve budu dalje mjere donesene. Još ne znam hoću li ponovo negdje voziti, jer kraj je sedmice, pa ću znati naredne sedmice, ispričao nam je Simić.

Iako se prevoz roba u BiH i dalje redovno odvija, zbog uozbiljavanja situacije po pitanju broja zaraženih koronavirusom, a pogotovo zbog dugotrajnih procedura prilikom ulaza i izlaza iz zemlje, prevoznici iz entiteta Republika Srpska najavljuju obustavu prevoza roba u Evropsku uniju i izvan nje.

Predsjednik Udruženja prevoznika RS-a Nikola Grbić istakao je da prevoznici trpe velike gubitke, te da rade u jako teškim uslovima, pogotovo za vrijeme čekanja da se u Hrvatskoj formiraju dovoljno dugi konvoji, koji će pod pratnjom policije nastaviti kretanje.

– Dogovor koji je postignut sa Hrvatskom, a koji podrazumijeva da naši prevoznici čekaju u tim zemljama po dva-tri dana dok se ne formira dovoljno dug konvoj kamiona, potencijalno je opasan za naše vozače, a stvara nam i gubitke. Nema smisla da ljudi u lošim uslovima, bez adekvatnih toaleta i drugih uslova, u mjestu čekaju tri dana da bi krenuli na put. Mi se slažemo da su potrebne mjere zaštite, ali one moraju biti efikasnije, moraju se formirati koridori kojim bi kamioni nesmetano išli, a sve je to dosad moglo biti završeno, samo da su prevoznici bili konsultovani prilikom donošenja ovakvih odluka, kazao je Grbić za Oslobođenje.

Nije prijetnja, već upozorenje

Grbić je dodao i to da su neki sastanci na nivou entiteta već dogovoreni, ali da je sve što prije potrebno podići na nivo Vijeća ministara BiH, kako bi se ispregovarali bolji uslovi za prevoznike.

– Ovo nije nikakva prijetnja. Mi smo svjesni da se prevoz roba mora održati, ali vozači nam se javljaju i govore da jednostavno neće raditi u ovim uslovima. Moramo se potruditi da im u ovim teškim vremenima osiguramo što bolje uslove rada, dodao je Grbić.

Izvor: Oslobođenje.ba

Related posts