Kupujemo više nego što nam treba čak i kada odlazimo po tačno određenu stvar kao što je par cipela ili košulja za posao. Vidimo veliki crveni znak na kojem piše SALE i naš se cilj odjednom počinje gubiti u magli. Tome pomaže i simpatična prodavačica koja pronalazi vašu veličinu i obasipa vas komplimentima koliko vam dobro odabrani komad odjeće stoji. U konačnici izađete s nešto težom vrećicom i dužim računom nego što ste planirali.
No, to nisu jedine taktike kojima vas trgovci namame da kupite više proizvoda, a Business Insider donosi neke od njih.
1. Najprodavaniji proizvodi su izloženi na ulazu u trgovinu.
Većina trgovina planira uređenje svojih prostora tako da prvo što vidite jesu njihovi najnoviji, najskuplji i najpopularniji proizvodi. Tako skuplji odjevni proizvodi prvi zaokupe vašu pozornost pa ćete, nadaju se, dok dođete do odjela s robom koja je na sniženju imati već pune ruke proizvoda po punoj cijeni.
2. U prodajnom prostoru izloženo je malo proizvoda.
Dok H&M i Zara, primjerice, drže svoje police poprilično punima, mnogi drugi trgovci vjeruju da je manje više. Tačnije, oni smatraju da ako u svom prodajnom prostoru izlože malo proizvoda, požurit ćete se kupiti svoju veličinu prije nego što se rasproda.
3. Znakovi za sniženja vrlo su mudro osmišljeni.
Pozorno čitajte što piše na znakovima za snižene proizvode. Veoma često nešto manjim slovima sadrže fraze poput “od” ili “za određene proizvode” i slično. Tačnije, promocije se odnose samo na jedan ili dva proizvoda s cijele police, a vi ćete svejedno pogledati sve koji se ondje nalaze i možda vam se koji i svidi pa ćete kupiti taj koji je skuplji od onog spomenutog na znaku koji vas je privukao.
4. Odjeća se prodaje u kompletu.
Modni brendovi znaju da ako se kupcu svidi jedan komad odjeće, veća je vjerovatnost da će kupiti i onaj koji dolazi s njim “u paru”, odnosno neki istog uzorka ili materijala. Tako ćete često vidjeti potpuno isti cvjetni print na paru hlača, majici, jakni ili suknji. Ako se zaljubite u suknju, vrlo ćete vjerovatno htjeti i takvu majicu, a isto vrijedi i za sportsku odjeću, nakit ili, pak, torbicu i pripadajući novčanik.
5. Uspore vas s “preprekama”.
Ako ste se ikad pitali zašto se prolaz u trgovini čini prenapučen, ni to nije slučajno. Naime, trgovine postavljaju svojevrsne prepreke unutar svog prodajnog prostora poput stolova, polica ili stalka kako bi ipak usporili i pogledali još koji njihov proizvod. Zadnje što žele jest da uđete i izađete iz trgovine u nekoliko minuta tako da taktički poslože stolove ili bilo kakav izložbeni prostor kako bi onemogućili prohodnost kroz dućan. Što sporije hodate, to ćete više proizvoda uočiti.
6. Proizvodi su grupirani i iskombinirani.
Rijetko kada ćete vidjeti lutku na kojoj je samo jedan proizvod. Brendovi žele da si predočite na koje sve načine možete iskombinirati njihove proizvode pa da ne kupite samo onaj koji ste planirali nego više njih. Tako da slojevito poslože odjevne predmete na lutku s pripadajućim modnim dodacima. Dodatno, ni stolovi i stalci ne sadrže samo iste proizvode već su oni grupirani na sličan način kao i na lutkama.
Svaki od brendova pažljivo je razvio vlastitu “formulu” za slaganje svojih proizvoda i njihovo kombiniranje te tako i njihovi prodavači dobivaju upute kako točno to i napraviti, prenosi Jutarnji.hr.
7. “Nabrijavaju” popularnost proizvoda.
Jedna od strategija modnih brendova jest predstavljanje određenih proizvoda kao posebno popularnih. Činjenica jest da većina kompanija uistinu bilježe popularnost svojih proizvoda, ali prodavač će vam često prenaglasiti tu informaciju te vam preporučiti da što prije kupite taj izuzetno popularan proizvod kako ne bi nestao ili će vam, ako zaključi da ste veliki pratitelj trendova, reći da što prije uhvatite taj “must have” odjevni komad sezone.
8. Odjel s odjećom na sniženju je blizu kabina za isprobavanje odjeće.
Većina trgovina drži svoj odjel sniženja ili odjeće koje se trebaju riješiti negdje na kraju trgovine, odnosno odmah pored kabina tako da kupce zavedu popustima pa da dodaju još koji komad svojim ionako pretrpanim rukama.
Kad bi roba na sniženju bila smještena na ulazu u trgovinu, kupci bi prvo pogledali njih i zaobišli one s punom cijenom te se odmah uputili prema kabinama.
9. Predloženi su vam i dodaci.
Dok vas prodavačica upućuje prema kabinama, predložit će vam i neki ‘basic’ komad poput obične bijele majice ili topa da “bolje možete predočiti kako bi to inače izgledalo”, ali se zapravo nadaju da ćete to usput i kupiti.
10. Veoma su nejasni kada ih pitate o nadolazećim sniženjima.
U devet od deset puta prodavač zna kad počinju sniženja u trgovini u kojoj rade. Čak i kad nemaju tačan datum početka, znaju kad će to otprilike biti. Ali trgovci, naravno, žele da njihove proizvode kupite baš sada po punoj cijeni pa će vam pružiti neki neodređeni odgovor na upit o sniženjima. A ako vam i kažu kad možete očekivati popuste, koristit će tu informaciju da bi vas nagovorili da kupite odabrani proizvod što ranije, odnosno prije nego što ostanu bez vaše veličine ili odabrane boje.
Online prodaja
Uzimajući u obzir da čak i kod nas ljudi sve više kupuje online, odnosno putem mobilnih aplikacija određenih trgovina, brendovi su neke od spomenutih trikova prilagodili i tome. Tako ćete, primjerice, i na aplikacijama naći kategorije poput najprodavanijih ili najpopularnijih proizvoda (best sellers), određenih promocija (special prices) ili, pak, proizvoda koji se mogu kupiti samo i isključivo putem interneta (online exclusive). Uz to, aplikacije imaju i co-ords kategoriju koja također nudi odjevne komade koji se prodaju u kompletu.