Automobili su iz generacije u generaciju tehnološki sve napredniji, a inovacije nisu zaobišle ni svjetlosne grupe na vozilima.
U budućnosti, farovi i stop svjetla dobiće i druge funkcije – osim onih bazičnih, koje su imali decenijama unazad.
U Volkswagenu kažu da će svjetlosne grupe na vozilima služiti i za komunikaciju između vozača, kao i da će dodatno povećati bezbjednost drumskog saobraćaja.
Njemačka kompanija prikazala je neka od tehnoloških rješenja za automobilska svjetla koja će biti primijenjena na njihovim budućim modelima.
I dok neke tehnologije imaju za cilj unapređenje bezbjednosti na putevima, druge će služiti vlasnicima kao još jedna opcija za personalizaciju njihovog automobila.
Farovi koji projektuju informacije na put
Interaktivni farovi biće u mogućnosti da projektuju simbole ili poruke na kolovoz zahvaljujući LED svjetlosnom izvoru koji se sastoji od čak 30.000 hiljada mikro-piksela.
Slično rješenje nedavno je predstavio i Daimler na modelu Mercedes-Maybach S klase.
Informacija – koja može da se sastoji od slova, brojeva, linija ili simbola – projektuje se direktno na put ispred vozila.
Jedna od opcija koju je prikazao Volkswagen je i projektovanje svjetlosnih traka ispred vozila, koje označavaju kolika je širina automobila.
Ove trake imaju dvojaku ulogu. Na uskim, dvosmjernim saobraćajnicama, bez uličnog osvjetljenja i horizontalne putne signalizacije, pomažu vozaču u automobilu da vidi koliko je daleko od ivice kolovoza.
Osim toga, služe da pokažu drugim vozačima – u automobilima koji dolaze u susret – koliko su blizu prilikom mimoilaženja.
Stop svjetla emituju upozorenja
Volkswagenov inovativni sistem uključuje i stop svjetla sa matriks tehnologijom, za koja njemački proizvođač tvrdi da će donijeti revoluciju u ovu oblast.
U pitanju su zadnje svjetlosne grupe koje, osim klasičnog pozicionog i stop svjetla, mogu da prikazuju informacije kao upozorenje ili obavještenje vozačima automobila koji se kreću iza.
Na primjer, stop svjetla mogu da ispisuju i projektuju na kolovoz poruke ili simbole koji ukazuju vozaču iza na zastoj na putu, kako bi na vrijeme usporio svoj automobil. Na taj način se smanjuje opasnost od lančanih sudara.
Još jedna korisna funkcija zadnjih svjetlosnih grupa je da projektuju paralelne linije pozadi koje pomažu vozaču prilikom kretanja u rikverc i parkiranja unazad.
Ove linije takođe služe da upozore prolaznika na putanju vozila koje se kreće unazad.
Volkswagen ova i mnoga druga tehnološka rješenja ispituje na specijalnom poligonu u okviru svoje fabrike u Volfsburgu.
Kompanija koristi tunel dužine 100 metara, širine 15 metara i visine 5 metara za simulacije raznih saobraćajnih situacija i testiranje svetlosnih sistema koji će seugrađivati u buduće modele ovog proizvođača.
https://youtu.be/q-1cF9NkbLc
(b92)