Ljubitelji legendarnog Fiatovog, a zatim i Zastavinog modela, iz cijele Evrope okupili su se u Sarajevu da proslave njegov 63. rođendan.
Prema riječima Fadila Ćerimagića iz Udruženja “Fićo-klub”, koje je organizator manifestacije, Sarajlije i turisti mogli su da vide 63 primjerka “fiće”, kojima su vlasnici iz svih krajeva Evrope, najviše iz regiona, stigli na drugi Fiat-fićo fest.
– Prvo sam vozio fiću od 1968. do 1971. godine i ostala je ta prva ljubav. Po stare dane smo počeli da restauriramo fiću i tako nastala asocijacija fićista u Evropi. Ima nas više od 980 registrovanih. Druženje vezano za fiće je najljepše što ja doživljavam u ovim godinama. Nalazimo se po raznim gradovima u Evropi – rekao je za Anadolu Agency (AA) Ćerimagić.
Događaj u Sarajevu je u posljednjoj sedmici u julu. Automobili su prvo bili izloženi na Baščaršijskom trgu, gdje su privukli veliki broj znatiželjnika. Bilo je tu raznih modela, a jedan od najinteresantnijih je stigao iz Slovenije i slavi 63. rođendan. Izložen je i model 600D iz 1961. godine, koji je svojevremeno koristila jugoslovenska milicija.
– Okupili su se učesnici iz Švicarske, Njemačke, Austrije, Hrvatske, Srbije, Slovenije, BiH, Italije… Imamo 63 vozila i oko 200 učesnika. Najstarije vozilo je iz Slovenije, proizvedeno 1955. godine. Ima 63 godine. Prvi fićo je izašao 1955. godine i danas mu je 63. rođendan. Ovo je prijateljsko druženje iz ljubavi prema fići – istaknuo je Ćerimagić.
Program drugog Fiat-Fićo festa u Sarajevu je cjelodnevni. Među učesnicima je i Nusret Vuldalić iz Bugojna, koji trenutno živi u austrijskom Lincu.
– Ovo mi je druga posjeta Sarajevu sa mojim ljubimcem fićom. Proizveden je 1976. godine. Dugo sam ga tražio, a našao sam ga u Zenici i kupio ga u totalno lošem stanju. Na restauraciji sam radio tri-četiri godine dok sam došao do ovog stanju. Platio sam ga oko 700 maraka, a koliko sam uložio u njega ne smijem reći – izjavio je Vuldalić kroz smijeh.
Ljubav prema “fići” rodila se zbog činjenice da je to bilo prvo vozilo koje je vozio od svog oca.
– Poslije njega sam imao svoja tri ili četiri fića. Uzimao sam i druga vozila ali njima nisam bio zadovoljan. Sa ovim vozilom se sklapaju prijateljstva sa svih strana – dodao je Vuldalić.
Fiat 600 prvi put je predstavljen 1955. godine na sajmu automobila u Ženevi. Zastava je “fiću” počela proizvoditi, također, 1955. godine po licenci Fiata 600. Model fabrike iz Kragujevca nosio je naziv Zastava 750, a proizvodio se sve do 1985. Na području regiona ili bivše SFR Jugoslavije poznatiji je pod nadimkom “fićo”.