Predizborna ili postizborna – Krajišnici su navikli na obećanja da će ovaj dio države dobiti donekle normalnu putnu komunikaciju.
Geografski gledajući, Unsko-sanski kanton je od glavnog grada udaljen 360 kilometara, ali ta udaljenost je još i veća, jer putna komunikacija datira još iz sredine prošlog vijeka. I nema naznaka da će biti modernizirana.
Nekoliko decenija se čeka na bolje cestovno povezivanje Krajine sa glavnim gradom BiH. Novo obećanje za to je stiglo početkom godine. Više od 50 miliona maraka, kako je rečeno, za te namjene bit će izdvojeno za Unsko-sanski kanton.
Fadil Novalić, premijer FBiH (11.1.2017.):
“Radi se dakle o tim pravcima, zaobilaznicama Bihaća, Cazina i Krupa preko Grmuškog platoa, a dodatno iz akcize su planirana dva pfeninga za pravac Lašva, koji mi tretiramo kao pravac prema Bihaću”.
Brza cesta Lašva-Travnik od Bihaća je udaljena oko 250 kilometara. Sigurno je da bi donekle olakšala putovanje prema Krajini, ali se još ne znaju detalji njene gradnje. Iako su federalne vlasti naglašavale da će novac od klirinškog duga biti dijelom utrošen u ovu namjenu, danas kažu kako su ostali pri tome, s tim da konačno doobrenje mora dati Federalni Parlament.
U međuvremenu, iako su odobrena sredstva od EBRD-a, Krajina još nema ni metar novog asfalta. Javni pozivi za izgradnju cestovnih dijelova Kantona 1, bit će oglašeni u naredna dva mjeseca, a ovdašnji premijer očekuje da će krajiška tranša biti vrijedna do 30 miliona maraka.
“Ono što je meni drago je da napokon nešto krene, jer znate, mi često puta znamo primiti razne delegacije i dobiti određena obećanja i onda su građani nezadovoljni, jer Krajina ipak zaslužuje svoje mjesto”, kaže Husein Rošić, premijer USK-a.
Davno obećana, a nerealizirana brza cesta prema Kantonu 1 koji graniči s Evropskom unijom, regionalni putevi koji datiraju iz vremena Austrougarske, na primjer Krupa-Bihać, odavno su ovdašnje građane okrenuli prema Zagrebu, kojeg im pored blizine, još bližim čini, kažu građani, nebriga vrha države spram Krajine.
“Činjenica je da možete otići do Zagreba i nazad za isto vrijeme dok odete jednom do Sarajeva i to ako nije gužva kroz Vitez”, rekao je Delijan Malkoč, Bihać.
“Odsječeni smo od svijeta, prepušteni smo sami sebi kao i uvijek i zbog toga smo više orjentisani negdje drugo, a ne Sarajevu. Recimo, nije samo Zagreb u pitanju, i Banja Luka je tu”, smatra Elvis Kartal, Bosanski Petrovac.
Koliko brza cesta može skratiti put najzornije govori činjenica da je prije otvaranja dionice autoputa Prnjavor – Doboj, put iz Bihaća prema Tuzli trajao više od šest sati. Sada je taj put skraćen i za više od sat vremena. A dok čekaju na brzu cestu, Krajišnici će se još neko vrijeme se voziti zavojitim cestama, čiji će najbitniji dio obnove biti novoiscrtane bijele linije.
federalna.ba