Nemojte kočiti motorom
Osim što ubrzano trošite spojku, smetate ABS sustavima modernih automobila i produljujete si zaustavni put. U dnašnje vrijeme slobodno izvodite puna kočenja sa stisnutom spojkom. Suprotno vjerovanju nekih, kada stisnete spojku prije kočenja auto ne ubrza jer je to – nemoguće.
Krećite nježno i sa čim manje gasa
Ako auto malo i zatrese, ne brinite. Nosači motora to će apsorbirati, a i ako kojeg oštetite, puno ih je lakše i najčešće jeftinije pojedinačno zamijeniti nego mijenjati spojku. Nemojte davati puno gasa dok ne otpustite pedalu spojke u potpunosti kod kretanja i prebacivanja brzina.
Nemojte na uzbrdici auto držati “na vagi” pedalom spojke
Raskrižje je na brdovitom terenu, čekate zeleno i držite auto “na vagi” pedalom spojke. Iako se spojka pritom troši malo ako ste nježni s gasom, izbjegavajte to. Koristite ručnu kočnicu, zato i postoji na automobilu.
Nemojte pod punim opterećenjem ubrzavati punom snagom
Posebno vrijedi za vozače kombija koji često koriste nosivost do krajnjih granica te za vozače koji idu na dalek put. Vozite se nježno, jer moment motora bori se s velikom masom. Spojka je jedina veza u toj jednadžbi, a u takvim slučajevima može potpuno otkazati poslušnost.
Maknite nogu s pedale spojke u vožnji
Loše navike teško se brišu, ali maknite nogu i spustite ju na odmorište ili pod automobila. Neki vozači nesvjesno stalno lagano napinju pedalu, spojka pritom proklizava i ubrzano se troši. Ako osjetite miris paljevine, to je znak da imate ozbiljan problem.
(Autozona/SB)