Inozemni prijevoznici koji vrše prijevoz putnika na ili preko teritorije BiH, osim plaćanja dozvola za autobusne linije i putarina, još uvijek ne plaćaju PDV za promet usluga ostvaren na teritoriji BiH iz razloga što obračun i naplata PDV-a od njih nisu uređeni kroz postojeći Pravilnik o primjeni Zakona o PDV-u
Od 2006. godine, kada je uveden PDV u BiH, bh. prijevoznici ga redovno plaćaju, dok prijevoznici iz inozemstva to ne čine.
“Ovakav apsurd moguć je samo u našoj državi i on ukazuje na neodgovoran odnos vlasti i državnih institucija, čime se prije svega znatno umanjuje priliv sredstava i ubiranje poreza od inozemnih prijevoznika”, ističe u izjavi za Radiosarajevo.ba, Safudin Čengić generalni direktor Centrotrans Eurolinesa.
Po njegovim riječima, domaći prijevoznik koji npr. putnike prevozi od BiH do Slovenije, preko Hrvatske, kroz sve tri zemlje plaća PDV po stopi važećoj u pojedinoj zemlji, proporcionalno pređenoj kilometraži.
“Međutim, inozemni prijevoznik koji putnike prevozi u suprotnom smjeru, porez plaća samo u Sloveniji i Hrvatskoj, dok kroz našu zemlju vozi ‘gratis’. Procjene govore da je ovaj apsurd i nedostatak u Zakonu o porezu na dodatu vrijednost, od 2006. do danas bh. budžet ostavio uskraćenim za više od 300 miliona KM”, objašnjava Čengić.
Zašto je BiH ostala bez ovih finansijskih sredstava koji se mjere u stotinama miliona KM, pitali smo u Upravi za indirektno upozorevina BiH (UIO BiH), koji su ovu sistemsku anomaliju “opravdali” činjenicom da obračun i naplata PDV-a od inozemnih prijevoznika putnika koji vrše usluge na teritoriji BiH nije uređen kroz postojeći Pravilnik o primjeni Zakona o PDV-u.
“Shodno tome od strane UIO-a je sačinjen prijedlog Pravilnika o dopunama Pravilnika o primjeni Zakona o PDV koji je ranije bio upućen Upravnom odboru UIO-a na dalju proceduru ali isti nije nikada ni usvojen”, kazao je za Radiosarajevo.ba Ratko Kovačević iz UIO-a BiH.
Osim ove direktne štete koja je prema procjenama od 2006. oštetila bh. budžet za više od 300 miliona KM, prema riječima Safudin Čengića, treba imati u vidu i indirektne štete u vidu smanjene konkuretnosti domaćih prijevoznika u odnosu na strane.
“Mi se nalazimo u neravnopravnom položaju u odnosu na inozemne prijevoznike, jer svaki bh. prijevoznik plaća 17 posto PDV-a na prihod ostvaren u BiH, dok taj trošak inozemni prijevoznik nema”, dodaje Čengić.
Da su nadležne državne institucije napokon odlučile ispraviti ovu nepravdu i sistemsku nelogičnost potvrdio je za Radiosarajevo.ba Ratko Kovačević.
“U toku je izrada novog Zakona o PDV-u, kao i pripadajućeg pravilnika u kojem će se zaključci Skupštine Udruženja prijevoznika u međunarodnom i međuentitetskom cestovnom prijevozu VTKBiH, vezano za naplatu PDV-a za inozemne prijevoznike, uzeti u obzir prilikom izrade istih”, kazao je.
radiosarajevo.ba