Imajući u vidu najnovija istraživanja, u svijetu postoji i više od dvije i po milijarde korisnika društvenih mreža, a po svoj prilici, ovaj broj će još više da se uvećava i narednih nekoliko godina. Zato ne iznenađuje činjenica da se sve više brendova polako orijentiše ka digitalnim kanalima za komunikaciju i prodaju svojih usluga i proizvoda kroz različite kreativne kampanje.
Kako je konkurencija sve veća, a prisutnost na društvenim mrežama sve potrebnija, ali i kompleksnija, kompanije angažuju agencije koje će ovo da rade umjesto njih.
S obzirom na to da je sve ovo relativno novi pravac marketinške komunikacije, važno je da razumijete šta je to što digitalne agencije zapravo rade i šta naplaćuju korisnicima svojih usluga, odnosno brendovima, kako biste donijeli odluku da li da karijeru tražite u ovom svijetu.
Strategija digitalnog marketinga
Prvi korak koji će za klijenta napraviti svaka ozbiljna agencija koja se bavi digitalnim marketingom jeste istraživanje tržišta i kreiranje plana komunikacije, odnosno strategije nastupa.
Ovaj korak podrazumijeva iskustvo i vještine zaposlenih da znaju koje parametre treba da posmatraju i kako da procijene šta je to što bi za određeni brend bilo korisno da prenese svojoj ciljnoj grupi u komunikaciji putem društvenih mreža.
Ukoliko se strategija ne postavi na pravi način od samog početka, to može na duge staze da izazove probleme i loše rezultate. Zato je ovaj prvi korak često najvažniji i predstavlja bazu za sve dalje akcije.
Kreativna rješenja
Kada je riječ o digitalnim kanalima komunikacije, kreativnost i dobar sadržaj su ono što će prodati vaš proizvod.
Ovo podrazumijeva kvalitetan dizajn i pisanje sadržaja. Zato postoje timovi koji se bave samo ovim dijelom posla i usklađuju ga sa ostalim segmentima poslovanja, poštujući standarde i unaprijed utvrđene korake.
„Kreativa” je često najskuplja usluga u agencijama, jer podrazumijeva ozbiljan umni napor i talenat.
Poznavanje oglašivačkih platformi i programiranje
Oblast digitalnog marketinga razvija se sve više iz dana u dan, pa samim tim mora da napreduje i tehnologija koja ga podržava, te stoga i mora da promjeni svoj oblik i da se prilagođava novim trendovima.
Tako dolazimo do situacije da je za određene vrste digitalnog oglašavanja često potrebno i bazično programersko iskustvo kako bi se kvalitetnije optimizovale kampanje i pratili rezultati. Zaposleni u agencijama moraju konstantno da se obučavaju kako bi mogli da kontrolišu sve što se dešava, pa samim tim i usluge ove vrste moraju da koštaju više.
Uloženo vrijeme
Poznato je da je digitalno oglašavanje i dalje jedna od najpovoljnijih vrsta oglašavanja, imajući u vidu razlike u cijeni reklamnog prostora na internetu i u realnom svijetu. Međutim, same usluge su često skuplje. Ovo se može vrlo jednostavno objasniti činjenicom da radno vrijeme u digitalnim komunikacijama ne postoji.
Ljudi su na internetu onlajn 24 časa dnevno, posmatraju sadržaje i komentarišu, pohvaljuju ili kude. Pravovremena reakcija je jedino što ponekad može da ugasi potencijalni komunikacioni požar. Zato, sljedeći put kada čujete kolike su plate u digitalnim agencijama, sjetite se da svi ti ljudi često zapravo nikada ne prestaju da rade.
Naučite kako
Znanje je najskuplje. Ukoliko želite da zaradite, morate neprestano da učite i morate da znate svoj posao. Oglašavanje je prilično kompleksan proces i ne očekujte da ćete ga savladati kroz nekoliko lekcija na kratkom kursu. Posvetite tome barem godinu dana, uz profesionalne mentore, i ne brinite za svoje buduće zaposlenje.
Upišite obuku za marketing na internetu i počnite da gledate oglase za posao u digitalnim agencijama. Sada, kada znate koliki je obim tog posla, lakše ćete se opredijeliti za koje klijente želite da radite.
oslobodjenje.ba