Alternativa akcizama: Kantoni i općine dižu kredite za izgradnju brzih cesta

Dio sredstava potrebnih za izgradnju brze ceste od Lašve do Nević Polja, u iznosu od oko 120 miliona KM, uskoro bi trebao biti operativan, čime bi bila uklonjena jedna od ključnih prepreka za izgradnju ove 25 kilometara duge dionice.

Radi se o sredstvima koja će FBiH pripasti od klirinškog duga Rusije prema BiH, a koja će, sudeći prema informacijama iz Vlade FBiH, biti preusmjerena na izgradnju dionice brze ceste koja će povezati centralna područja BiH sa autoputem na Koridoru Vc. Gradnja brze ceste će početi na Lašvanskoj petlji na Koridoru Vc, a završiti na petlji Nević Polje u blizini Travnika. Prema ranije utvrđenom planu, brza cesta će se sastojati od dva odvojena kolovoza, svaki sa po dvije saobraćajne trake širine 3,5 metara, te tri tunela i 18 mostova i vijadukata. Ukupna vrijednost projekta iznosi 183 miliona eura.

Brza cesta od Lašve do Nević Polja je jedna od pet dionica čiju je izgradnju u subotu u Goraždu najavio federalni premijer Fadil Novalić. Njihovo finansiranje će biti osigurano iz, kako je kazao Novalić, rezervnih varijanti koje nemaju veze sa sredstvima prikupljenim rastom akciza na gorivo.

Lašva – Nević Polje, tunel Hranjen na dionici Sarajevo – Goražde, Žepče – Tuzla, te zaobilaznice Mostar i Sarajevo dionice su za koje je Vlada FBiH namijenila oko 400 miliona KM. Pored novca iz klirinškog duga, dio sredstava će se prikupiti od akumulirane dobiti javnih preduzeća, a dio iz novih kreditnih aranžmana.

– U pripremi je pismo koje će biti upućeno kantonima i općinama na čijim je teritorijima predviđena gradnja saobraćajnica. S obzirom na to da su niži nivoi vlasti kreditno neopterećeni, te da su im kao takvim dostupna sredstva po izuzetno povoljnim uvjetima, pokušat ćemo na taj način doći do dijela sredstava koja su potrebna za gradnju – kazao je naš izvor u Vladi FBiH.

Navedene dionice dio su ranije usaglašenih prioritetnih projekata Vlade FBiH, a za finansiranje njihove izgradnje bit će potrebno i “zeleno svjetlo” Parlamenta FBiH, što, smatra naš sagovornik, ne bi trebao biti problem.

Premijer Novalić je najavio da će odluka o izdvajanju sredstava za izgradnju tunela Hranjen na putu od Sarajeva do Goražda biti na dnevnom redu naredne sjednice Vlade FBiH, a već narednog mjeseca u Parlamentu FBiH. Dužina tunela Hranjen je procijenjena na oko pet kilometara, a on bi udaljenost između Sarajeva i Goražda skratio za oko 40 kilometara. Vlada FBiH je, sudeći prema Novalićevim najavama, za njegovu izgradnju namijenila 70 miliona KM.

/faktor.ba

Related posts