Nakon 27 godina linija Sarajevo - Bihać

Ukupna vrijednost ugovora za oživljavanje Unske pruge je 2.260.983 KM bez PDV-a

Vlada Unsko-sanskog kantona obezbijediće u budžetu 300.000 KM za izgradnju pristupnih rampi po projektu Željeznica Federacije BiH, potvrdio je premijer ovog kantona Husein Rošić.

– U narednoj sedmici kreću radovi, uprava Željeznica će posjetiti Kanton. Ja vjerujem da ćemo u naredna dva-tri mjeseca imati završenu kompletnu elektrifikaciju Unske pruge, kazao je premijer Rošić.

Firma Step d.o.o. Sarajevo pobijedila je na međunarodnom tenderu za izvođenje radova na elektrifikaciji dijela Unske pruge od Blatne do Bihaća, u ukupnoj dužini od 47 kilometara. Radnici trenutno prebacuju opremu u Krajinu.

Po završetku elektrifikacije, Željeznice FBiH će nakon 27 godina ponovo uspostaviti putnički promet i to bh. talgo-vozom na relaciji Sarajevo – Bihać. Time će ispuniti najavljeni cilj povezivanja svih većih bh. gradova u jedinstvenu putničku mrežu.

– To će omogućiti i nove razvojne projekte koji će biti u funkciji građana i bh. privrede, saopćeno je iz ŽFBiH.

Premijer Rošić sretan je, kako kaže, najviše zbog studenata iz Unsko-sanskog kantona koji inače autobusima putuju za Sarajevo. Uprava Željeznica još nije napravila kalkulaciju cijene karte, ali je sigurno da će biti jeftinija od autobusne. Prednost je i udobnost putovanja talgo-vozom, a minus je svakako činjenica da će takvo jedno putovanje od Bihaća, preko Banje Luke, do Sarajeva biti jako dugo.

Opozicija ne vidi veliku korist samo u putničkom saobraćaju.

– Bojim se da će malo ko putovati tom linijom, a ako Željeznice Federacije žele da učine pravu stvar za bh. privredu, onda moraju provesti Sporazum između BiH i Hrvatske o korištenju i održavanju pruge Bihać – Knin iz 2001. godine, smatra Željko Mirković (SDP).

Naime, Unskom prugom od Knina do Bihaća prevožena je veća količina roba nego u cjelokupnom pružnom saobraćaju Federacije.

(Izvor: Oslobodjenje.ba)

Related posts