Danas je posljednji dan kampanje za EU izbore

U petak u ponoć završava, naime, duga promidžba koja je službeno počela 10. aprila i u kojoj su se biračima mogle predstaviti čak 33 liste, osam više nego prije pet godina

Danas je posljednji dan službene promidžbe za izbore za Europski parlament na kojima će u nedjelju nešto više od 3,8 miliona građana birati 12 hrvatskih zastupnika koji će ih idućih pet godina zastupati u tom parlamentu.

U petak u ponoć završava, naime, duga promidžba koja je službeno počela 10. aprila i u kojoj su se biračima mogle predstaviti čak 33 liste, osam više nego prije pet godina. Svaka od njih na promidžbu je mogla potrošiti po četiri miliona kuna, što je za dva i po miliona više nego 2014.

Posljednji dan za promidžbu izborni će sudionici iskoristiti na različite načine: završnim skupovima, konferencijama za novinare, druženjima s građanima, a sve s ciljem da ih uvjere da su upravo oni pravi izbor.

Tko je ‘pravi izbor’, odnosno kojih su 12 zastupnika birači izabrali između 396 kandidata, znat će se u nedjelju poslije 23 sata, kada će biti objavljeni prvi izborni rezultati nakon što se zatvore biračka mjesta u Italiji, državi članici Europske unije čiji birači posljednji glasaju.

U proteklih 40-ak dana biračima su se predstavljali kandidati velikih i poznatih i malih i manje poznatih stranaka, te kandidati s dvije nezavisne liste. Svi oni predstavljanja moraju zaključiti do ponoći, kada počinje dvodnevna izborna šutnja koja traje do nedjelje do 19 sati, odnosno do zatvaranja biračkih mjesta, piše HIna.

U tom je vremenu zabranjena svaka izborna promidžba, objavljivanje procjena izbornih rezultata i prethodnih, neslužbenih rezultata izbora, objavljivanje fotografija u sredstvima javnog priopćavanja, izjava i intervjua nositelja lista, odnosno kandidata, te navođenja njihovih izjava ili pisanih djela. O tome trebaju voditi računa ne samo izborni sudionici nego i mediji koji izbore prate.

Related posts