Bosansko čudo / Petogodišnja Sanjanka Lejla ima ekstremnu sposobnost pamćenja

Lejla Sinanović ima pet godina, još uvijek ide u vrtić, a već može nabrojati više od sto decimala broja Pi i ima toliko snažno razvijeno fotografsko pamćenje da su je već proglasili genijalkom.

Malena Lejla je Bosanka koja sa svojim roditeljima, Zinetom i Amirom, živi u Australiji, a njena mama kaže kako je Lejla i dalje, unatoč ovim iznimnim sposobnostima, i dalje tipična petogodišnja djevojčica koja se više od svega voli igrati u parku sa svojim prijateljima.

No, da možda ipak i nije baš toliko tipična možemo vidjeti ako se samo malo osvrnemo na svaki njen mali poseban dar koji ima i koji joj omogućuje da radi nama možda nezamislive stvari. Na primjer, njena majka Zineta tvrdi kako je malena znala “slovkati svoje ime i prezime” kad je imala tek nešto više od godinu dana, a pamti i imena ulica, hotela i svih mjesta na kojima je odsjela ili kroz koja je samo prošla godinama ranije.

‘Umjesto da je učila čitati, ona je pamtila sve što smo mi govorili’

“Počeli smo joj čitati knjige za djecu jer smo mislili da ćemo joj time pomoći da nauči čitati, ali ona je umjesto toga pamtila sve što smo mi čitali i zatim je sve to ponavljala za nama. Ona ima fascinantan mozak i pamćenje koje nas iz dana u dan iznova iznenadi”, ispričala je za News Australia njena mama Zineta.

Lejla odlazi na satove Shichida tehnike pamćenja otkako je navršila šest mjeseci

No, iako je očito da joj je ovaj poseban dar došao potpuno prirodno, Lejla svoje sposobnosti dodatno ojačava i uvježbava japanskom Shichida tehnikom treninga mozga, a na satove Shichide u trajanju od 50 minuta odlazi jednom tjedno otkako je navršila šest mjeseci. Ovakve tehnike vježbanja memorije “mozak djece čine aktivnijim i razvijenijim”, objašnjava Lejlina učiteljica Hanako Ward.

U početku se tu radi o jednostavnijim tehnikama, dok s vremenom one postaju sve kompliciranije. Od pamćenja izgleda raznih igračaka dolazi do pamćenja određenih flash kartica i abecede, a djeca uče i brzo čitanje i slušanje te igraju zanimljive igre i uvježbavaju pjesme i razne zagonetke. Lejlina učiteljica Hanako tvrdi kako malena ima posebno razvijeno “ekstremno fotografsko pamćenje.”

Njena majka, a i mnogi stručnjaci, ne vide ništa sporno u učenju kroz igru od rane životne dobi

Mnogi ljudi ipak negativno gledaju na činjenicu da je Lejla već ovako rano krenula učiti komplicirane zadatke i pamtiti riječi, brojke i pojmove, na što je, kao tako malenu djevojčicu, ipak ne bi trebalo tjerati. No, njezina se mama ne slaže s kritikama.

“Čini mi se da ljudi imaju negativno razmišljanje o podučavanju djece u ovako ranoj dobi zato što misle kako ih mi zapravo forsiramo i tjeramo na to. No, ovdje se uopće ne radi o tome. Ona iz ovog iskustva dobiva iznimno samopouzdanje, a kad god odlazi učiti ona je jako uzbuđena zbog toga. A to je sve što sam ikada mogla poželjeti”, objašnjava.

S podučavanjem Shichida tehnikom profesorica Hanako je u Australiji krenula 2013. godine i tvrdi kako je ta tehnika svake godine sve popularnija i popularnija. U prosjeku se njenoj školi svake godine pridruži novih sto učenika, a na svijetu danas više od 44 tisuće djece uči ovom metodom koju je prije 50-ak godina u Japanu osmislio profesor Makoto Shichida.

Stručnjaci se slažu kako ovakve tehnike mogu biti itekako korisne

“Korištenje ove tehnike potiče djecu da od malih nogu zavole učenje. Kad su djeca mlađa od tri godine njihovo je fotografsko pamćenje na vrhuncu i tada ga mogu najbolje koristiti. Kod nas trenutno imamo nekoliko pravih malih genija, ali nam nije cilj da od svih pokušavamo napraviti čudo. Iako, moguće je”, objašnjava Hanako. A upravo je jedan od tih malih genija i malena Lejla.

Ako se pita stručnjake, oni također nemaju ništa protiv ovakvog učenja kroz igru od rane dobi djeteta. A profesorica doktorica Marianne Fenech sa Sveučilišta u Sydneyju to je objasnila ovako:

“Učenje kroz igru od rane dobi djeteta može potaknuti djetetov brži razvoj. Jer, učenje zapravo počinje od rođenja… To ne mora nužno biti ono klasično ‘sjedni, čitaj i pamti’ formalno učenje.”

radiosarajevo.ba

Related posts