Od utorka, 3. jula za putnike se uspostavlja vozna linija, Sarajevo – Bihać – Sarajevo. To je potvrdio za Faktor Enis Džafić, direktor JP Željeznice FBiH.
Ovim, nakon 27 godina, Željeznice FBiH će ispuniti svoj cilj, a to je povezivanje svih većih bh. gradova u jedinstvenu željezničku putničku mrežu.
Iz Bihaća je polazak u 01:57 sati
– Za putnike voz na relaciji Sarajevo – Bihać kreće u utorak 3. jula u 16 sati, a iz Bihaća polazi u 01:57 sati. Postignute su niže cijene za ovu liniju. I sada je u jednom smjeru 36,70 KM, a povratna je 59,10 KM, što je jeftinije od cestovnog saobraćaja. A dodatno su i popusti za određene kategorije na te cijene – rekao nam je Džafić.
Podsjeća da će na putničkoj liniji Sarajevo – Bihać – Sarajevo voziti BH voz sa modernim Talgo garniturama.
– Vozovi će na ovoj liniji imati i posebna kola za spavanje prve klase. Ona raspolažu sa deset posteljnih mjesta. Kola za spavanje su 60, 50 KM – kazuje Džafić.
Podsjećamo, elektrifikacija Unske pruge na potezu od Blatne do Bihaća u dužini od 47 kilometara je omogućila uspostavljanje vozne linije Sarajevo-Bihać-Sarajevo. Vrijednost projekta je 2,3 miliona KM, a sredstva su izdvojena iz federalnog budžeta.
Naime, prije agresije na Bosni i Hercegovinu Unskom prugom se prevozilo 1,5 miliona putnika i četiri miliona tona roba na godišnjem nivou. Predstavljala je najkraći i najjeftiniji vid transporta od sjevera do juga Hrvatske, a preko Bosne i Hercegovine i povezivala srednjodalmatinske luke Split, Zadar i Šibenik sa lukama unutarnje plovidbe poput Vukovara, i dalje sa mrežama riječnih puteva kroz EU.
Sindikati iz luka Šibenika, Splita zainteresirani za Unsku prugu
Unska pruga od Bosanskog Novog do Bihaća i Martin Broda (nadležnost Željeznica FBiH i Željeznica RS) godinama je već u funkciji i njome se odvija promet tereta. Zbog neprohodnosti pruge od Martin Broda do Knina (nadležnost Hrvatskih željeznica), onemogućen je pristup roba željezničkim putem prema jadranskim lukama, zbog čega ispaštaju privredni subjekti obiju zemalja.
– Znate li vi da smo mi na toj pruzi imali najveći promet u bivšoj Jugoslaviji? Ona je imala toliko efekta i sada bi. Bilo je pregovora na državnom nivou da se potpuno uspostavi. Sa otvaranjem pruge Sarajevo – Bihać nama će biti jako dobar promet tereta. Oživjet će Unsko – sanski kanton. Također, znam i da su sindikati u Republici Hrvatskoj vezani radom za luke Šibenik, Split, jako zainteresirani za Unsku prugu, otvaranje tog dijela od Martin Broda prema Šibeniku – ispričala nam je Mira Ljubijankić, zastupnica u Zastupničkom domu Parlamenta FBiH koja živi u Bihaću.
Izvor: Faktor