Ukupno 73 kilometra: Za gradnju i obnovu cesta u Krajini izdvojeno oko 20 miliona KM

Iz Bosanske krajine često su do sada isticali nezadovoljstvo jer se ne ulaže dovoljno u modernizaciju i gradnju cestovne infrastrukture te će stoga ovi projekti biti od velikog značaja. Za ceste u USK bit će ovog puta izdvojeno oko 20 miliona maraka

Federalna vlada na posljednoj sjednici usvojila je plan poslovanja Javnog preduzeća Ceste Federacije Bosne i Hercegovine za ovu godinu. Planom su obuhvaćeni i projekti modernizacije i  izgradnje magistralnih cesta, između ostalog, i u Unsko-sanskom kantonu. Tačnije, najveći broj projekata planiran je upravo u Unsko-sanskom kantonu, što u kilometrima koji će se graditi iznosi ukupno 73.

Iz Bosanske krajine često su do sada isticali nezadovoljstvo jer se ne ulaže dovoljno u modernizaciju i gradnju cestovne infrastrukture te će stoga ovi projekti biti od velikog značaja. Za ceste u USK bit će ovog puta izdvojeno oko 20 miliona maraka.

Tako bi u ovoj godini trebala početi realizacija nekoliko važnih projekata u koje se ubrajaju: izgradnja traka za spora vozila na magistralnom putu M5 Ripač – Dubovsko u iznosu od 3.065.000 KM i Bosanski Petrovac – Ključ – prevoj Lanište u iznosu od 4.836.900 KM. Zatim na magistralnom putu M-14.2 Bosanski Petrovac – Drvar u iznosu od 1.021.800 KM.

Za rekonstrukciju takozvanih “crnih tačaka” i opasnih mjesta za saobraćaj novac je izdvojen za: radove na magistralnom putu M-4.2 Skokovi – Srbljani, za rekonstrukciju “crne tačke” Mala Lisa u iznosu od 883.600 KM, rekonstrukciju opasnog mjesta Kamenica, na raskrsnici puteva M-5 i R-403.a, na magistralnom putu M-5 tačnije na granici BiH i Hrvatske, u mjestu Izačić u iznosu od 862.300 KM, te sanaciju i rekonstrukciju mosta preko rijeke Mrižnice u Kamenici na istom magistralnom putu, u iznosu od 342.500 KM

Pored projekata modernizacije i izgradnje magistralnih cesta u FBiH za čiju realizaciju je bilo neophodno usvojiti Zakon o akcizama u planu poslovanja ovog preduzeća Vlada FBiH je planirala i realizaciju niza drugih projekata na području USK koji obuhvataju izgradnju i rekonstrukciju cesta, redovno održavanje, projektiranja, eksproprijacije zemljišta, izgradnje pješačkih staza i drugo.

Navedeni projekti su u različitim fazama izgradnje, a radi se o rpojektima: Sanacija kolovoza i korekcija osovine ceste Bihać – Ripač u iznosu od 1,32 miliona KM, rekonstrukcija raskrsnice na cesti M-14, na dionici Bihać – Srbljani, i lokalne ceste za naselje Brekovica, zajedno sa izgradnjom mosta preko Une, u iznosu od 1,3 miliona KM, izgradnja obilaznice Bužim u iznosu od 1,03 miliona KM, izgradnja raskrsnice Todorovo u općini Cazin u iznosu od 815.000 KM, sanacija kolovoza na putu Skolovi-Srbljani sa izgradnjom pješačke staze u iznosu od 607.000 KM.

U planu rada su navedeni i sljedeći projekti: sanacija mosta preko Sane u mjestu Krkojevačko polje, na dionici Sanski Most 1 – Kamičak u iznosu od 515.000 KM, sanacija kolovoza na dionici Bosanski Petrovac – Ključ u iznosu 507.000 maraka, rekonstukcija raskrsnice cesta M-14.2 i M-5 u Bosanskom Petrovcu u iznosu od 441.000 KM, rekonstrukcija raskrsnice cesta M-5, obilaznica Bihaća i skretanje u poslovnu zonu u kružni tok u iznosu od 407.000 KM, sanacija kolovoza na putu M-14 Srbljani – Bosanska Krupa, sa uređenjem i zaštitom škarpe u iznosu 407.000 KM, te rekonstrukcija raskrsnice na putu M-15 u Sanskom Mostu u iznosu od 374.000 KM.

Također predviđena je realizacija i sljedećih projekata: rekonstrukcija raskrsnice magistralne ceste M-14 u ulice Prvomajska u Bosanskoj Krupi u iznosu od 178.000 KM, izgradnja pješačkih staza na dionici Barake -Mala Kladuša – Marjanovac u iznosu od 297.000 KM, izgradnja pješačkih staza uz magistralni put M-14 Bihać – Srbljani u naselju Kostela u iznosu od 207.000 KM, kao i izgradnja mosta preko potoka Buhača na Graničnom prijelazu Maljevac, na dionici Granica BiH sa Hrvatskom – Skokovi, sa rekonstrukcijom raskrsnice na obilaznici Velike Kladuše u iznosu od 306.000 KM.

Predviđena je i izgradnja nekoliko pješačkih staza: na ulazu u Bosansku Krupu u iznosu od 206.000 KM, kroz naselje Srbljani u Bihaću u iznosu od 212.000 KM, na magistralnoj cesti M-5 Ključ – Rogolji u iznosu od 207.000 KM, te na cesti M-15 u Sanskom Mostu u naselju Tomina u iznosu od 162.000 KM.

Planirana je i: sanacija slijeganja trupa ceste na dionici Ključ – Rogolj u iznosu od 352.000 KM, postavljanje rasvjete na raskrsnici cesta M-4.2 i M-14 u Srbljanima, završetak izrade projekta i eksproprijacija zemljišta na obilaznicama Bihać i Cazin, izrada glavnog projekta izgradnje veze između obilaznica Bihać i Cazin, tačnije mjesta Kamenica i Mihaljevac, izgradnja obilaznica Bosanska Otoka, te Vrhpolje – Donje Sokolovo – Crljeni, rekonstrukcija ceste M-5 na potezu Kamenica – Badem sa rekonstrukcijom raskrsnica i izgradnjom pješačkih i biciklističkih staza i drugo.

Novac za gradnju i modernizaciju cesta u Krajini osiguran je zahvaljujući prošlogodišnjim izmjenama seta zakona o akcizama, čime je omogućeno da bude operativan novac od kredita u finasijskim institucijma poput Evropske investicione banke (EIB), Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Svjetske banke. Izmjenama zakona, kao što je poznato, povećane su akcize na gorivo, a novac treba da se koristi isključevo za cestogradnju. I prilikom usvajanja akciza često se isticalo da će ovo naročito biti značajno za područje Krajine, jer će se dobar dio novca uložiti upravo u infrastrukturu na tom području. Međutim, zanimljivo je da su dvojica državnih zastupnika iz Unsko-sanskog kantona Jasmin Emrić (A-SDA) i Senad Šepić (Nezavisni blok) bili među najvećim protivnicama izmjena seta zakona o akcizama.

Zanimljivo je da su predstavnici stranaka koje su bile protiv usvajanja izmjena seta zakona o akcizama ipak vrlo rado “pozirali” prošle sedmice kada su počeli radovi na izgradnji kružnog toka, odnosno rekonstrukciji raskrsnice na magistralnoj cesti u naselju Mala Lisa u Cazinu, a što se finasira upravo ovim novcem preko Cesta FBiH. Višestruko vrijedan projekat trebao bi biti završen u naredna četiri mjeseca, a s njegovom realizacijom uveliko riješen problem saobraćaja na ovoj lokaciji, saopćili su zvaničnici u Općini Cazin i Vladi Unsko-sanskog kantona poput predsjednika A-SDA i gradonačelnika Cazina Nermina Ogreševića i premijera USK Mustafe Ružnića.

Izvor:  Faktor

Related posts