Predizborna kampanja u cijeloj Bosni i Hercegovini je u punom jeku – prospekti, bilbordi, slogani, skupovi. O predizbornoj kampanji, ponašanju i promociji politika kroz aspekt socijalne psihologije ovog jutra za Novi dan govorio je psiholog Srđan Puhalo. Puhalo smatra da je predizborna kampanja krajnje bezidejna i prilično brutalna.
Domaći političari se usmjeravaju na svoje sigurne glasove i malo ko se bavi ljudima koji nisu do sada izlazili na izbore smatra Puhalo.
“Predizborna kampanja je krajnje bezidejna i prilično brutalna. Bezidejna jer domaći političari nemaju šta više obećati građanima Bosne i Hercegovine što do sada nisu obećali. Manje od pet posto obećanja od prošlih izbora je ispunjeno i ostaje da recikliraju to nešto. Evropska unija nije više tako “IN” među domaćim političarima. Prate i oni što se dešava u Evropi i prilagođavaju tu svoju retoriku. Važno je naglasiti da se malo ko bavi ljudima koji nisu do sada izlazili na izbore i razmišljaju da li da izađu na izbore. Domaći političari se usmjeravaju na svoje sigurne glasove. Oni koji su njihovi birači da izađu na izbore. Kada govorimo o brutalnosti tu je dovoljno spomenuti prebijanje novinara, paljenje automobila i svakodnevnu retoriku u kojoj se ne biraju riječi. Podilazi se onim najnižim emocijama što nije novo ali je sada otišlo na jedan viši nivo”, kategoričan je Puhalo.
Promjena uvjerenja se može desiti ako doživite veliko i lično razočarenje istakao je on.
“Morate da doživite veliko i poprilično lično razočarenje da bi promijenili partiju. U Republici Srpskoj imate situaciju da je SNSD preuzeo jedan dio glasača SDS-a koju su bili poprilično radikalni. Kroz agresivnu retoriku vlasti koju slušamo dvanaest godina SDS najednom nije više toliko srpska politička partija, nije toliko patriotska i oni su prešli ka SNSD-u”, naglasio je on.
Ljudi su razočarani.
“Bojim da su takve situacije veoma rijetke zato što je danas vrlo teško naći alternativu za nešto što će biti drugo i drugačije. Ako izuzmemo lične interese. Ljudi koji su razočarani u političke partije za koje su glasali ranije radije idu u političku apstinenciju”, istakao je Puhalo.
Od 2006. godine u izborima u Bosni i Hercegovini se upravlja strahom kazao je Puhalo.
“Mislim da je to intuicija koja se i ranije pokazala kao dobra. Već 2006. godine imali smo izbore u kojima se upravljalo strahom, animozitetom. Od tada do danas imamo permanentni strah koji se pred izbore pojača. Nama ne treba predizborna kampanja. Nama treba tridesrt dana potpune tišine gdje političari ne bi ništa pričali, gdje bi mi na osnovu onoga što su do tada uradili ocjenjivali koliko smo zadovoljni. Njima predizborna kampanja služi da izazivaju strahove”, potcrtao je Puhalo.
Puhalo ističe da je izborni sistem postavljen tako da najekstremniji dobijaju najviše glasova.
“Bosna i Hercegovina i izborni sistem je postavljen tako da najekstremniji dobijaju najviše glasova zato što nas mogu ubijediti da su oni najbolji i najveći zaštitnici svoje etničke grupe tom agresivnom retorikom”, istakao je Puhalo.
Puhalo nije siguran da poruke koje dobijamo sa plakata korespondiraju sa onim što rade političke partije.
“Predizborne poruke i sva ta kreativa trebala bi se naslanjati na ono što političke partije provode i rade. Nisam siguran da poruke koje dobijamo sa plakata korespondiraju sa onim što rade političke partije. Jasno je da svaka politička partija nastoji da minimalizuje ono gdje je loša a maksimalizuje ono gdje nešto može da ućari”, zaključio je Puhalo.