WWF Adria, u sklopu svog projekta „Zaštićena područja za prirodu i ljude“, dodijelila je grant sredstva privrednim društvima i udruženjima koja djeluju u ili oko Nacionalnog parka ”Una”, a već su vidljivi prvi rezultati provedbe tih projekata.
Generator napretka
Sva grant sredstva dodijeljena su u svrhu obogaćivanja ponude i stvaranja novih proizvoda koji će obogatiti turističku ponudu grada Bihaća, Nacionalnog parka i cijele regije. Namjera WWF-a bila je potaknuti poboljšanje kvalitete života lokalne zajednice te inicirati one privredne djelatnosti koje će biti generator napretka, razvoja i podrške za daljnji rad u zaštićenom području. – U okviru projekta „Zaštićena područja za prirodu i ljude“, terenski projekt Una, dodijeljeno je 12 grantova privrednim društvima, sportskim udruženjima, rafting agencijama i udruženjima s područja grada s Bihaća i Nacionalnog parka ”Una” – kaže Zrinka Delić, predstavnica WWF Adrije i Turističkog klastera Una. Mali grant dobio je Zoran Radošević, vlasnik Etno-sela „Čardaklije“ iz Bosanskog Petrovca. Bosiljka Marčeta iz Martinbroda još je jedna članica Turističkog klastera Una koja je aplicirala za grant kojim će brendirati svoje poljoprivredne proizvode koje prodaje na jednom od tri eko-štanda koja je u Martinbrodu osigurao WWF Adria kroz ovaj projekt, koji finansira Švedska razvojna agencija „Sida“. S ciljem unapređenja turističke ponude kroz djelatnost kojom se bavi, grant sredstva u iznosu od 2.700 eura ili 5.400 KM dobila je i Emira Vuković iz Bihaća, koja proizvodi organski uzgojene poljoprivredne proizvode.
– Uključili smo se u Turistički klaster Una iz razloga što su WWF i Turistički klaster Una prepoznali našu organsku proizvodnju. Mi ćemo paralelno raditi za vrijeme trajanja školske godine edukaciju djece na našoj farmi i iz tog razloga smo i dobili grant, a u vrijeme školskog raspusta svoje organski uzgojene proizvode plasirat ćemo članovima Turističkog klastera Una. Bespovratna sredstva WWF-a i Turističkog klastera Una uložit ćemo u nabavku i ishranu stočnog fonda te za izmirenje troškova edukacije djece od predškolskog uzrasta do petog razreda osnovne škole – kaže Vuković.
Edukacija djece
Emira i njen suprug Halid će grant sredstva utrošiti u nabavku i ishranu stočnog fonda te troškove edukacije djece.
Prepoznatljiv brend
U Turističkom klasteru žele da Nacionalni park ”Una”, Krajina i Bihać postanu prepoznatljiv brend, a ne tek mala udaljena tačka na turističkoj karti. Želimo ojačati ono što imamo i to predstaviti svijetu i posjetiocima. Iznimno je bitno da se zajedno umrežavamo jer je to jedan od razloga zašto je Turistički klaster Una osnovan, da budemo jači, da jačamo svoju konkurentnost, da budemo prepoznatljivi i kroz ovaj projekt i kroz sve aktivnosti klastera koje se planiraju za naredni period – kaže Delić.
/avaz.ba