U budžetu za 2018. godinu i generalnog u projektima Vlade Federacije, Krajina je itekako zastupljena, a Unska pruga je najbolji dokaz da nije zapostavljena ocijenio je delegat u Domu naroda Parlamenta FBiH Esad Bašagić, govoreći o projektu revitalizacije Unske pruge.
Navodi da su polovinom maja prošle godine on i kolege iz Kluba SDA u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH Asim Kamber i Kasim Mulalić, pokrenuli inicijativu za revitalizaciju Unske pruge. Inicijativu je podržala i za nju lobirala poslanica SBB-a Azra Hadžić, ali i poslanici opozicionih stranaka iz USK-a, čime su, kaže, pokazali da za dobrobit Krajine znaju i trebaju prevazići stranačke razlike.
“U inicijativi smo zahtijevali elektrifikaciju djela Unske pruge na relaciji Bihać-Bosanski Novi, te pokretanje željezničkog putničkog saobraćaja na relaciji Bihać-Sarajevo. Novac za elektrifikaciju je obezbijeđen u budžetu za 2018. godinu, radovi već traju, dok će talgo voz krenuti za nepuna dva mjeseca, što mislim da je najbolji dokaz da mi Krajišnici možemo uspješno djelovati kroz Parlament”, ističe Bašagić.
Unska pruga je prije rata, podsjeća, bila jedna od najfrekventnijih pruga u regiji, imala je veliku privrednu važnost. Prevozila je milion i po putnika godišnje i četiri miliona tona robe. U nadležnosti Željeznica FBiH se danas nalazi skoro 100 km ove pruge i njena puna revitalizacija očekuje se još ove godine.
“Očekujemo i brojne benefite – bolju generalnu povezanost Krajine bitnu za razvoj turizma te brži i jeftiniji teretni prevoz bitan za privredu”, naglašava Bašagić.
Veliki interes za ovaj projekt, kako je kazao, pokazuju i predstavnici dalmatinskih luka Zadar, Šibenik i Split, te hrvatskih županija koje gravitiraju pruzi. Njima bi Unska pruga bila najkraći put i najjeftiniji vid transporta između centralne Hrvatske i Jadranskog mora.
Kako je ustvrdio Bašagić, u nastavku realizacije ovog projekta sigurno se može računati i na Evropsku uniju koja potiče razvoj međugranične saradnje.
“Zanimljivo je da su pojedinci dugo imali tezu kako na naš kanton ‘ništa ne dolazi’, kako smo ‘od Sarajeva zaboravljeni’. Sad kad se počela približavati realizacija projekata, a to su osim Unske pruge, aerodrom Bihać, rekonstrukcija naftnih terminala, projekti vodosnabdijevanja, modernizacija cesta, svi se predstavljaju kao oni koji su ih osigurali”, smatra on te navodi da sada čak postoji i “apsurdna situacija da je jedan opozicioni poslanik u državnom parlamentu, koji je kroz poslaničko pitanje dobio informaciju o realizaciji naše inicijative, sebi počeo pripisivati njeno autorstvo”.
“Ono što je bitno istaći jeste da je Krajina u budžetu za 2018. i generalno u projektima Vlade Federacije itekako zastupljena. Unska pruga je najbolji dokaz da nismo zapostavljeni kako to neki vole zlonamjerno predstavljati krajiškoj javnosti. Iza rata bilo je nekoliko inicijativa vezanih za prugu, puno neispunjenih obećanja, no ova Vlada kao prva nije ostala samo na riječima”, zaključuje Bašagić.