Zbog nepostojanja rješenja na državnom nivou: BiH strancima “halali” ogroman novac svake godine

Ukupna visina kazni koje su izrečene vozačima čiji automobili imaju strane registarske tablice, samo na prostoru Zeničko-dobojskog kantona, u toku maja iznosi blizu 200.000 KM. Problem je što se ove kazne mogu teško ili nikako naplatiti.

Dolazak ljetnih mjeseci, odnosno sezone godišnjih odmora znači i veći broj automobila sa stranim registarskim tablicama na našim cestama. Ovi vozači, bez obzira da li se radi o bh. državaljanima, odnosno dijaspori, ili stranim turistima, nisu tako pažljivi u poštivanju saobraćajnih propisa kao što su, vjerovatno, u državama iz kojih dolaze.

Ilustracije radi, na prostoru ZDK, po broju saobraćajnih prekršaja vozači sa stranim tablicama čak u pojedinim slučajevima dominiraju po broju počinjenih prekršaja.

– U maju ove godine stacionarni radarski sistemi postavljeni na magistralnim putevima na području ZDK su evidentirali ukupno 820 prekršaja koje su počinili vozači koji su upravljali vozilima sa BiH registarskim tablicama i za novčanu naplatu ukupan iznos je 63.350,00 KM, a 1.601 prekršaj koje su počinili vozači koji su upravljali vozilima stranih registarskih tablica i ukupna moguća naplativost ovih prekršaja je 144.350,00 KM. Osim toga, mobilnim radarskim uređajima je evidentirano ukupno 3.805 prekršaja koje su počinili vozači vozila sa BiH registarskim tablicama i naplativost ovih prekršaja je 288.750,00 KM, te 515 prekršaja koje su počinili vozači vozila sa stranim registarskim tablicama i moguća naplativost ovih prekršaja je 44.900,00 KM – rekla nam je Aldina Ahmić, portparolka MUP-a ZDK.

Prema njenim riječima, naplativost kazni izrečenih vozačima sa stranim tablicama je nešto veća od 20 posto i blago je povećana u odnosu na prethodne godine.

– Do povećanja je došlo jer smo mi u ZDK uspostavili bazu podataka saobraćajnih prekršilaca, odnosno onih koji imaju izrečene, ali nenaplaćene kazne. Ako prilikom redovnih kontrola otkrijemo vozača kojem je izrečena kazna ili vozilo kojim je načinjen prekršaj naši službenici upozore na neplaćene kazne. U tim slučajevima vozači uglavnom tada i plate ranije izrečene kazne – rekla nam je Ahmić.

Ona ističe da je najveći problem u naplati kazni u ovakvim slučajevima to što na državnom nivou ne postoji sistemsko rješenje za sankcionisanje vozača čiji automobili imaju strane tablice. Problem je što takvi vozači ne moraju odmah nakon počinjenog prekršaja i platiti kaznu i toga su oni i svjesni. Dok im dođe poziv sa nadležnog suda za naplatu kazne oni su, uglavnom, već napustili zemlju.

– Najefikasniji način bi bio da se u cijeli problem uključi i Granična policija BiH, koja bi mogla naplaćivati kazne na graničnim prelazima. Međutim, za takvo rješenje potrebno je donošenje odgovarajućih zakona i odluka na državnom nivou. Mi smo u više navrata pokretali inicijative da se započnu razgovori koji bi doveli do izmjena državnih zakona, ali do sada te inicijative nisu imale rezultata – dodala je Ahmić.

Međutim, prema tvrdnji portparolke Granične policije Sanele Dujković, ova policijska agencija već je na određeni način uključena u rješavanje ovog problema. Doduše, granični policajci ne naplaćuju saobraćajne kazne jer za to, prema važećim zakonima, nisu ni nadležni, ali postoje situacije u kojima graničari djeluju u saradnji sa nadležnim policijskim agencijama zaduženim za kontrolu saobraćaja.

– U slučajevima kada nadležni organi za kontrolu i reguliranje saobraćaja vozačima sa inostranom vozačkom dozvolom izreknu zabranu upravljanja vozilom o tome, između ostalih, obavještavaju i Graničnu policiju BiH. Ukoliko se prilikom graničnih provjera utvrdi da osoba koja ima izrečenu mjeru zabrane korištenja inostrane vozačke dozvole na teritoriji BiH upravlja motornim vozilom i time krši mjeru, Granična policija BiH obavještava organ koji je izrekao mjeru s ciljem poduzimanja daljnjih mjera iz njegove nadležnosti. U hitnim slučajevima GPBiH može zadržati vozača – počinioca prekršaja, kao i vozilo na graničnom prijelazu do dolaska pripadnika MUP-ova nadležnih za kontrolu i reguliranje saobraćaja. Također, pripadnici GPBiH kolege iz MUP-ova informiraju o počinjenom prekršaju na području graničnog prelaza i u tom slučaju zadržavaju vozača i vozilo do dolaska službenika i njihovog daljnjeg procesuiranja osobe – kazala je Dujković za Faktor.

Međutim, za efikasnije rješavanje ovog problema bilo bi potrebno na sistemski način urediti ovu oblast, odnosno da GPBiH po automatizmu bude uključena u cijeli proces.

– Ministarstvo sigurnosti neće biti problem u tome. Međutim, nadležni MUP-ovi prvo trebaju napraviti zajedničku bazu podataka na koju će se konektovati GPBiH. Čim to urade mi smo spremni da uradimo naš dio posla – izjavio je za Faktor ministar sigurnosti BiH Dragan Mektić.

Podsjećamo da je samo na prostoru jednog kantona u BiH izrečeno za mjesec dana saobraćajnih kazni u visini od 200.000 KM. sudeći prema tome lako je pretpostaviti da se ukupna visina kazni koje se izriču vozačima čiji automobili imaju strane registarske oznake, mjeri milionima KM. Stoga bi se, sasvim sigurno, u veoma kratkom roku isplatila uspostava jedinstvenog informacionog sistema, u kojeg bi bili uključeni svi, od radarskog sistema na ulici, preko policijskih stanica, do graničnih prelaza, kako bi se informacija o počinjenom prekršaju odmah proslijedila svim nadležnim tijelima.

faktor.ba

Related posts