Izgrađene su pristupne saobraćajnice do portala, osiguran teren za pristup teških građevinskih mašina i počelo je bušenje ulaza u tunel Hranjen, najvažniji infrastrukturni objekt za Goražde i prostor jugoistočne Bosne.
Radnici firme „Euro Asfalt“ na gradilištima su s obje strane tunela, kod Goražda i Hrenovice kod Pala.
Glavna cijev
– Počelo je bušenje tunela, jer portali su ulazi u tunel, ali prije zime se mora ući unutra i početi iskop glavne cijevi. Tada radnici mogu nesmetano raditi, bez obzira na snijeg i vremenske uvjete. Uglavnom, u ovaj projekt se krenulo ozbiljno i nema vraćanja. „Autocestama FBiH“ je prioritet povezivanje Sarajeva s istočnom Bosnom, Krajinom, Tuzlom i Mostarom, jer interes svih je da imamo brzu vezu svih dijelova s glavnim gradom države – kaže Adem Zolj, izvršni direktor „Autocesta FBiH“.
On podsjeća da je izvođač radova imao obavezu da na osnovu idejnog projekta uradi glavni projekt, ali zbog niza izmjena idejnih rješenja to još nije urađeno pa kasni i izdavanje građevinske dozvole.
– Tunel Hranjen se gradi po tzv. žutom FIDIC-u. U sklopu urbanističke saglasnosti i načelne građevinske saglasnosti, koja je gotova, oni mogu izvoditi radove koje ste vidjeli na terenu. To su radovi oko sjevernog i južnog portala. Oni su dostavili glavni projekt, a onda u međuvremenu urade nekakvu izmjenu, pa to mora proći reviziju. Mi smo im sada, zbog čestih izmjena, dali rok da više nema izmjena i da nam u septembru dostave glavni projekt kako bismo dobili građevinsku dozvolu – pojašnjava Zolj.
Iako je procijenjena dužina tunela bila 5,5 kilometara, pomjeranjem portala ona je smanjena za oko 500 metara. Radove na izgradnji tunela Hranjen prati i poseban odbor koji je formirala Vlada BPK Goražde.
Otvaranje deponije
– Mi kao kanton pratimo realizaciju projekta i donosimo odluke koje su bitne za njegovu implementaciju. Posljednja odluka, usvojena na sjednici Vlade u četvrtak, vezana je za utvrđivanje javnog interesa za otvaranje deponije zemljanog materijala koji će se deponirati prilikom iskopa tunela i proslijedili je Skupštini. Radi se o lokaciji površine 13.000 kvadratnih metara – kazala nam je premijerka BPK Aida Obuća.
-
” style=”box-sizing: border-box; position: relative; min-height: 1px; padding-right: 15px; padding-left: 15px; float: left; width: 827.25px;”>
Foto: (Avaz)
Vrijednost radova na izgradnji tunela s glavnom i servisnom cijevi je 82 miliona KM. Ranijim zaključkom Vlada FBiH je za ovaj projekt osigurala 63 miliona KM iz dobiti „BH Telecoma“, a naknadno je izdvojila i dodatnih 45 miliona KM, tako da će ubrzo „Autoceste FBiH“ raspisati i tender za izradu projekta pristupnih puteva iz pravca Goražda, odnosno Hrenovice.
Udaljenost smanjena za 56 kilometara
Radit će se projektno rješenje brze ceste, koja podrazumijeva četiri odvojene trake, ali će u ovoj fazi, zbog niske frekvencije saobraćaja, pristupne saobraćajnice biti u rangu magistrale s dvije trake.
Izgradnja tunela Hranjen predstavlja historijski projekt za Goražde, jer će se cestovna udaljenost od Sarajeva sa sadašnjih 95,6 smanjiti na 56 kilometara, a vožnja bi, prema najavama investitora, umjesto sadašnjih sat i po, trebala trajati oko 45 minuta.