


“Kada je Slavko Vorkapić snimao film ‘Hanka’ 1955. godine, koji je nastao na scenariju Isaka Samokovlije, zanimljivo je istaći da je pisac scenarija u filmu igrao sam sebe iz razloga što je zaista on secirao Hanku nakon što je ubijena. Međutim, za vrijeme snimanja on je preminuo tako da je Slavko Vorkapić zamolio mog djeda da preuzme ulogu Isaka Samokovlije. Film ‘Hanka’, u kojem se čudnim spletom okolnosti pojavio i moj djed, učestvovao je i na Filmskom festivalu u Cannesu, što je samo po sebi veliki uspjeh i što dovoljno govori o značaju ovog filmskog naslova”, pojasnio je Kaunitz.
“Nažalost, dnevna politika uveliko kroji i kulturnu politiku, što jedno s drugim u principu ne bi trebalo imati nikakve veze. Jevreji u BiH žive preko pola milenija i njihov doprinos bh. društvu nije moguće izmjeriti. Tu imate ljekare, apotekare, arhitekte, umjetnike i mnoge druge. Dakle, nema oblasti u kojoj jevreji nisu ostavili dubok trag, ali o tome se jako malo zna. Naprimjer, niko ne zna da je moj djed Pavle, koji je bio patolog, secirao Franza Ferdinanda i Sofiju nakon atentata. Povodom obilježavanja 100 godina od početka Prvog svjetskog rata 2014. godine nisam dobio podršku društva i institucija da napravim jednu izložbu na kojoj bi predstavio seriju arhivskih fotografija iz tog vremena. Međutim, mi smo generalno nezainteresirano društvo koje ne zna ni šta ima, a i ono što ima ne zna iskoristiti na pravi način. Društvo generalno ne zna puno o jevrejima, a samim tim ni o njihovom kulturnom utjecaju, pa ne treba čuditi što se pomalo zaboravlja Isak Samokovlija iako je možda najveći pripovjedač kojeg su ovi prostori imali”, kaže Pavle Kaunitz.

Na samom kraju, on je istakao kako su danas počeli “Dani Isaka Samokovlije – Sunce nad Drinom” u Goraždu, kojim Goraždani najstoje očuvati spomen na možda i najvećeg domaćeg pripovjedača svih vremena.