Njemački proizvođač objavio je fotografije i tehničke detalje nove, četvrte generacije X5, koja u prodajne salone stiže na jesen.
BMW je u maju objavio “tizer” video u kome je najavio novi X5, a već početkom juna stižu i zvanične fotografije i specifikacije ovog SUV vozila.
Prethodna, treća generacija proizvodila se svega 5 godina, odnosno dvije godine kraće od prve i druge generacije koje su na tržištu opstajale po 7 godina, a u odnosu na prethodnika, novi X5 porastao je u dužinu za 36 mm, u širinu za 66 mm, dok je auto sada viši za 19 mm.
SUV ima i prostraniju putničku kabinu, s obzirom da je međuosovinsko rastojanje sada veće za 42 mm nego na odlazećem X5.
Njemački proizvođač odlučio se za evolutivni dizajn spoljašnjosti, ali automobil ima robustniji izgled u poređenju sa aktuelnim BMW-om X5.
Maska hladnjaka je primjetno veća nego prije, adaptivni LED farovi sada su standard na BMW-ovom SUV-u, a dostupni su i opcioni laserski farovi.
Vrata prtljažnika konstruisana su iz dva dijela – uobičajeni gornji, za manje i lakše stvari, i donji koji se spušta nadole i omogućava utovar kabastih predmeta.
Komandna tabla potpuno je digitalizovana i sadrži dva velika 12,3 inčna displeja – prvi ispred vozača mijenja klasične analogne instrumente, a drugi, centralno postavljeni opslužuje multimedijalni sistem automobila.
Prednja sjedišta standardno imaju funkciju grijanja i elektropodešavanja, dok su ventilacija i masažer dostupni kao opcija.
Među bogatom dodatnom opremom je i premijum Bowers & Wilkins audio sistem od 1.500 vati, sa 20 zvučnika.
BMW će i u novoj generaciji X5 od decembra ponuditi doplatnu opciju trećeg reda sjedišta. U verziji sa 3 reda sjedišta, drugi red će moći da se pomjera pomoću električnih komandi, kako bi se napravilo mjesta za ulazak putnika u treći red.
Novi X5 ima prtljažnik koji u standardnoj konfuguraciji sa dva reda sedišta ima 645 litara, a obaranjem naslona povećava se na maksimalnih 1.860 litara.
U početku će kupcima širom svijeta biti dostupna četiri motora – dva benzinca i dva dizelaša.
Osnovnu benzinsku varijantu činiće turbo punjeni 3.0 litarski redni šestocilindraš koji proizvodi 340 ks (250 kW) i 450 Nm.
Opremljen ovim agregatom, X5 će iz stanja mirovanja do stotke ubrzavati za 5,5 s, a maksimalna brzina iznosi 243 km/h.
Kupcima koji žele još snažniji motor, na raspolaganju je X5 xDrive50i pogonjen twin-turbo 4.4 V8 jedinicom sa 462 ks (350 kW) i 650 Nm. Automobil od 0 do 100 km/h stiže za samo 4,7 s, a maksimalna brzina iznosi 250 km/h.
BMW je saopštio da ova verzija neće biti dostupna na evropskom tržištu.
Uprkos aktuelnim kontorverzama oko dizel motora, BMW je zadržao u ponudi dva takva agregata, prevashodno zbog kupaca u Evropi.
Bazični, 3.0 litarski turbo punjeni šestocilindraš isporučuje 265 ks (195 kW) i 620 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Najmoćnija verzija na evropskom tržištu, do pojave novog X5 M, biće X5 M50d opremljen 3.0 litarskim šestocilindričnim dizel motorom sa 4 turbo punjača.
Maksimalna snaga motora je 400 ks (294 kW), a najveći obrtni moment 760 Nm. BMW X5 M50d od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,2 s, pre nego što dostigne maksimalnih 250 km/h.
Svi motori upareni su sa osmobrzinskim automatskim menjačem. BMW će ponudi novog X5 kasnije upotpuniti još nekim varijantama, uključujući plug-in hibrid i pomenuti X5 M.
Njemački proizvođač ponudiće kupcima opciono adaptivno M Professional ogibljenje koje uključuje i upravljanje na sva četiri točka, ali i doplatni sistem vazdušnog oslanjanja, koji omogućava podešavanje visine vješanja u rasponu od 40-ak mm.
Među mnogobrojnim sistemima asistencije koje nudi novi X5 su upozorenje na pojavu drugih vozila u mrtvom uglu, upozorenje na nehotično napuštanje saobraćajne trake kojom se vozilo kreće, alarmiranje vozača u slučaju opasnosti od frontalnog i sudara otpozadi, sistem za detekciju pješaka na putu i kao i tehnologija za sprečavanje sudara u uslovima gradske vožnje.
Na raspolaganju je i opcioni polu-autopilot, Active Driving Assistant Professional, koji obuhvata asistenciju prilikom kretanja u gradskim gužvama u režimu stani-kreni vožnje, tehnologiju održavanja vozila u okvirima saobraćajne trake i sistem za izbjegavanje sudara sa automatskom asistencijom upravljanja vozilom.
Svjetska sajamska premijera novog BMW-a X5 održaće se na auto-salonu u Parizu, u oktobru, a cijene će biti poznate uoči početka prodaje.
(b92)