Svega 20 posto graničnih prelaza u Bosni i Hercegovini ispunjava standarde za efikasno vršenje graničnih provjera, potvđeno je iz Granične policije.
Granični policajci rade u kontejnerima, bez sanitarnih čvorova, a nerijetko i bez grijanja. Situacija je alarmantna i čak i na međunaronim prelazima.
Jedan od najfekventnijih graničnih prelaza u Bosni i Hercegovini – Gradiška.
Smješten je u centru grada, most sa dvije trake i rigorozne kontrole s hrvatske strane svakodnevno stvaraju gužve.
Prostorije za rad policije nisu namjenski pravljene.
Sjedište jedinice je u zgradi koja je za vrijeme bivše Jugoslavije bila poljoprivredna zadruga. Međutim, to nije radno mjesto za sve policajce na ovom graničnom prelazu. Istražni inspektori rade u kontejnerima.
Velike hladnoće ili vrućine utiču na uslove rada. S obzirom da problem grijanja još nije riješen koriste se grijalice na struju. Upitan je i nivo bezjednosti jer ovdje nema namjenske prostorije gdje bi smjestili lica lišena slobode.
Rad u ovim kontejnerima je i GP Čepikuće. Nema sanitarnog čvornom na bosanskohercegovačkoj strani, pa se policajci toaletom služe kod kolega u Hrvatskoj.
Od 83 granična prelaza samo oko 20 posto ispunjava standarde za kvalitetno i efikasno vršenje graničnih provjera.
“Naročito alarmantno stanje zbog loše infrastrukture je na međunarodnim graničnim prelazima: Doljani, Trebimlja, Deleuša, Hum, Vitine, Metaljka, Ustibar, Uvac i Ripač, prioritet je izgradnja nadstrešnica, kontrolnih kabina, prometnih traka i zaustavnih rampi. Važno je istaknuti da je loša infrastruktura i na iznimno frekventnim međunarodnim graničnim prijelazima: Gradiška, Brod i Doljani.”
Teški uslovi za rad i dotrajala infrastruktura su i na graničnom prelazu Doljani. No, čelni ljudi Uprave za indirektono oporezivanje su poručili da će se tokom ove godine krenuti sa izgradnjom i rekonstrukcijom, te da bi projekat mogao biti završen 2018.
Najavljuju nove prostorije i na aerodromima.
Miro Džakula, direktor Uprave za indirektno oporezivanje BiH je kazao: “Mi radimo sada prostore za zračnu luku Mostar, Zračnu luku Tuzla, idemo raditi Svilaj, idemo raditi Bratunac – Ljubovija.”
Loša infrastruktura na graničnim prelazima ima za posljedicu dugotrajna zadržavanja prilikom prelaska državne granice, otežava vršenje graničnih provjera i primjenu savremenih informacionih tehnologija, te mogućnost suzbijanja nezakonitosti.
To se u konačnici odražava i na ukupno stanje bezbjednosti u Bosni i Hercegovini. – piše N1.