Bol i umor mišića dio su procesa izgradnje snage i izdržljivosti te jasan znak da između vježbanja morate imati adekvatan period odmora. No što ako i nakon dan-dva odmora vježba opet donese bol ili vas nakon odmora i dalje prilično boli? To bi, naime, mogao biti znak da vam treba stručna pomoć fizioterapeuta.

“Bol je alarmni sustav vašeg tijela, način na koji vam ono kaže da nešto nije u redu”, objašnjava dr. fizioterapeut Charlie Johnson, koji ometajućim bolom smatra svaki bol ili nelagodu koji vam onemogućavaju pravilne pokrete, vježbanje i performanse tijela.

U svom radnom iskustvu mnogo se puta susreo s ovim problemima, a ima svoju metodu kojom rangira bol i dijagnosticira problem.

Za to se koristi bojama, crvenom, žutom i zelenom, kako bi razumio bol u odnosu na aktivnost koja ga je uzrokovala.

>>Što je trkačka potkoljenica, kako je spriječiti i izliječiti<<

Crvena: Bol koji osjećate prilikom vježbanja, a ostaje i nakon vježbanja te se pogoršava tijekom noći ili dana.

Žuta: Bol koji osjećate prilikom vježbanja nižeg intenziteta, a prestaje ili se smanjuje odmah ili ubrzo nakon završetka aktivnosti i kasnije.

Zelena: Bol koji se osjeti, ali ne ometa prilikom aktivnosti i u potpunosti prestaje nakon vježbanja.

>>Što znači kad vas bole stopala nakon treninga<<

Ako bol pripada crvenoj kategoriji, dr. Johnson svakako preporučuje prestanak s aktivnosti dok god bol u potpunosti ne iščezne, jer je samo tako moguće spriječiti pogoršanje stanja koje bi sigurno uzrokovalo još veći bol. Kada ste u žutoj kategoriji, možete nastaviti s vježbanjem, bez jačih pritisaka na bolno mjesto, kako biste ublažili nelagodu i bol, iako, smatra ovaj stručnjak, i tada bi možda bilo dobro posjetiti stručnjaka kako se akutan bol ne bi pretvorio u jači i kroničan, odnosno, “ako reagirate na vrijeme, lakše je spriječiti daljnje simptome”, kaže on, a što se problem ranije riješi, veća je vjerojatnost potpunog oporavka.

U tom slučaju stručnjak će dijagnosticirati problem te propisati terapiju koju će izvoditi stručnjaci ili ćete dobiti domaću zadaću s prilagođenim vježbama.

A ono što svakako savjetuje svima koji u nekom trenutku osjete bol jest to da nikada ne čekaju da im bol postane “stalni pratilac” u nadi da će proći kako je i došao. To tako obično ne ide i u toj su situaciji odmor i stručna pomoć (dijagnostika i terapija) najbolje rješenje s kojim ćete se ujedno i najbrže opet vratiti vježbanju.