Problem praćenja korisnika od strane društvenih mreža je nedavno postala tema od značaja, kada je Apple objavio da će početi sa blokiranjem praćenja od strane društvenih mreža kao podrazumijevano na svojim macOS i iOS platformama.

Korisnici će imati opciju da ovo omoguće na selektovanim sajtovima ukoliko to požele. Međutim, nove verzije ovih operativnih sistema se neće pojaviti prije jeseni, tako da Adblock Plus koristi ovu situaciju kako bi najavio svoju ekstenziju koja blokira praćenje koje vrše društvene mreže.

Društvene mreže, kao što je Facebook, koriste tastere za dijeljenje sadržaja (share), kako bi pratile korisnike koji se čak nikada nisu ni prijavili na društvenu mrežu. Tasteri za dijeljenje sadržaja su sada prisutni svuda na internetu, a mogu se naći na gotovo svakom sajtu.

Društvene mreže koriste mreže ovih share tastera kako bi kreirale takozvane “shadow” profile korisnika, bez obzira na to da li korisnik klikne na taster ili je postao član društvene mreže.

Apple ima nove funkcije privatnosti, koje štete Facebooku

Adblock Plus ekstenzija za Chrome i Firefox će sada blokirati ovu praksu društvenih mreža. Ovo je specijalna funkcija koju će korisnici morati da aktiviraju ručno, prateći ove instrukcije. Apple je izlistan kao kompanija koja je bila inspiracija za kreiranje funkcije.

(benchmark.rs)