Izgleda da je došlo neko čudno vrijeme, marke poznate po egzibicionizmu prave sve konzervativnije aute, dok marke poznate po klasičnom i smirenom pristupu postaju sve hrabrije. Arteon je dobar primjer toga. Elegantan i avangardan u isto vrijeme, ali i neočekivano potpun i sposoban. Da li je Volkswagen ovaj put zaista napravio luksuznu premium limuzinu koja se po svemu može nositi s onim iz prestižnog društva? Provjerili smo.
Nakon vrlo dobrog i uzornog, ali i vrlo klasičnog Passata svi su jedva čekali da vide njegovo CC izdanje. Naime, prošla generacija Passata je uvela elegantnu CC verziju koja je nakon redizajna postala i zaseban model. Niska kupeovska linija krova, dugačka četverovratna karoserija, vrata bez okvira i još poneki moćan dizajnerski detalj pokazali su se kao pun pogodak, pa je CC postao vrlo popularan i bilo je logično da će dobiti svog nasljednika.
Ipak, Volkswagen je otišao korak dalje od toga da samo promijeni liniju krova i vrata. Sada kao zaista zaseban model Arteon želi biti više od toga. Konkretno, Arteon je sada perjanica Volkswagena, a kao takav mora adekvatno zamjeniti luksuzni i za svoje vrijeme vrlo napredan Phaeton. To otkriva i svojim imenom gdje ono “art” otkriva eleganciju i atraktivan dizajn dok “eon” pravi vezu s luksuzom i na kraju s Volkswagenovom velikom i luksuznom limuzinom Phideon koja se trenutno nudi samo u Kini.
Pored toga što u ponudi Volkswagena dolazi kao idejni nasljednik CC-a, ali se ustvari smješta iznad Passata, teško je ne primijetiti i porodične sličnosti s Audijem A5 Sportback. Koncepcijom i oblikom mu je vrlo sličan, da ne kažemo identičan, ali u isto vrijeme nudi nešto više prostora te je i nešto duži. Dakle, praktično se smjestio između modela A5 Sportback i velikog A7 Sportback, što se vidi čak i u ponudi motora i cijenama. To nije slučajno, jer čini nam se da Arteon upravo tu i spada, kako samim proporcijama, tako i ostakom ponude.
Ono čime se Arteon primarno zaista ističe je dizajn. Baš kao i prvi CC, Arteon je poprilično iznenađenje iz Volkswagena. Pored samih proporcija, gdje kombinacija širine i dužine s niskom siluetom daje impresivnu pojavu, Arteon ima pregršt atraktivnih i neobičnih detalja. Velika maska s obiljem hroma, uz poklopac motora koji kao da se preliva preko svjetala i blatobrana, daju Arteonu dozu posebnosti i prepoznatljivosti. Uz LED tehnologiju svjetala možete biti sigurni da ćete ga primijetiti, kako u prolazu, tako i u retrovizoru. Dodatno, niska linija krova i elegantan “rep” s jednako upečatljivim LED stop svjetlima, ali i blještava “kurkuma” metalik žuta boja karoserije i veliki 20-inčni naplaci u satensko crnoj boji čine da Arteon u saobraćaju izgleda kao neki konceptni model.
Poseban detalj koji nam se možda i njaviše svidio su vrlo široki i izbačeni zadnji blatobrani. Kada smo sjeli za upravljač i u bočnim retrovizorima vidjeli prvo te široke “bokove” Arteon nas je neminovno asocirao na legende rallyja poput Lancie Delte ili ako baš hoćete Golfa Rallye. Jednostavno, Arteonu ne nedostaje finih dizajnerskih detalja.
Istina, u ovako raskošnom izdanju Arteon privlači možda i previše pažnje, toliko da nam je nakon nekoliko dana već bilo neugodno od količine pogleda. Uz neku klasičniju boju uvjereni smo da bi Arteon izgledao još profinjenije i elegantnije.
Sviđa nam se: ponuda prostora, kvalitet materijala i izrade, udoban adaptivni ovjes, dizajn i performanse motora.
Unutra je Arteon jednako impresivan, ali ne toliko neočekivan kao spolja. Tačnije, kokpit i ostatak uređenja praktično su preuzeti s Passata, s tim da je broj kombinacija materijala i boja znatno luksuzniji i bolji već i na osnovnom modelu. Dakle, vozačko okruženje je poznato i ugodno te je uz Volkswagen Digital Cockpit instrumente vrlo napredno i maksimalno informativno. Istina, testni Arteon je doslovno imao svaku dostupnu opciju. Dakle, zabave i multimedijalnih opcija uz Discovery Pro sistem s velikim ekranom osjetljivim na dodir i vrhunskim Dynaudio ozvučenjem ne nedostaje.
Impresivna je i lista sistema za asistenciju vozaču, od automatskog parkiranja i automatskog održavanja vozne trake i razmaka između drugih automobila u saobraćaju, do “head-up” displeja i nadzora za pješake s odličnom “emergency brake” opcijom. Zaista, s ovakvom silom asistencija, vožnja ovako dugačkog automobila ne predstavlja opterećenje ni po najvećim gradskim gužvama.
Uz dodatni R-line paket opreme ugođaj u Arteonu je naglašeno sportski te obiluje kvalitetnim i ugodnim detaljima kao što su aluminijski umeci na upravljaču i na kokpitu, dok su sjedišta obložena ugodnom kožom sa sportskim detaljima kao što su “karbonski” rubovi i R logotipi na naslonima.
Ne sviđa nam se: zvučna izolacija oko bočnih stakala, zvuk motora, bezosjećajan upravljač i cijena.
Osim opremom i opcijama Arteon otkriva da se “gura” u višu klasu i samom ponudom prostora. Tako je na zadnjim sjedištima količina prostora za noge prilično nevjerovatna pa se putnici mogu ispružiti doslovno kako žele i zaista uživati u putovanju. Zanimljivo, uprkos padajućoj liniji krova i za glave putnika ima sasvim dovoljno prostora. Uz to i pregršt USB i 12-voltnih priključaka uz odvojenu klimatizaciju i zasebno grijanje i hlađenje sjedišta putnici u Arteonu zaista mogu uživati u jednakom komforu kao u, naprimjer, jednom A8.
Jednako je impresivna ponuda prostora u prtljažniku. Samo rijetki će biti u stanju da dohvate naslone zadnjih sjedišta, a sa čak 563 litra zapremine i ogromnim petim vratima jednostavno ne postoji način da prtljag postane problem. Naravno, velika peta vrata se i dižu i spuštaju pomoću elektromotora.
Brz, udoban i sposoban
Za Arteon možete izabrati između dva motora i tri nivoa snage. Mi smo isprobali sredinu ponude, tačnije bi-turbo 2,0-litarski TDI s 240 KS i još važnije s moćnih 500 Nm okretnog momenta. Prilično impresivni brojevi iz “malog” dvolitraša. Iako predrasudama odavno nema mjesta, ovaj put moramo biti direktni. Ovako elegantna limuzina koja otvoreno koketira sa sportskim dizajnom jednostavno nam je nespojiva s dizelskim zvukom. Istina, odlična zvučna izolacija i dodatni pojačivač zvuka motora preko zvučnika čine da to u kabini sve izgleda vrlo ugodno i gotovo sportski, ali ako svoj Arteon gledate spolja, zvučna kulisa relativno bučnog dizelaša jednostavno nikako ne odgovara njegovoj elegantnoj pojavi. Još manje kada znate da za manje novca možete dobiti sjajni 2,0 TFSI sa čak 280 KS.
Ipak, gledajući samo vozne osobine, teško je naći manu TDI-ju. Uprkos težini od oko 1,8 tona i odličnim performansama uspijeva biti vrlo ekonomičan pa smo u prosjeku trošili nešto manje od 8 litara dizela. S druge strane, uz superbrzi DSG mjenjač sa sedam stepeni prijenosa i poznati 4motion pogon na sve točkove iznenadit će i vrlo brze sportske aute. Sprint od 6,5 sekundi do 100 km/h je impresivan za ovoliki auto, ali još je ugodnije znati da su međuburzanja jednako žestoka.
Jasno, Arteonu više odgovara brzo krstarenje na autoputu, ali uz adaptivni ovjes i nekoliko različitih modova vožnje sasvim pristojno se snalazi i na zavojitoj i uskoj cesti. Možda i previše dobro, jer vrlo brzo postajete prebrzi za takvu cestu.
Ono gdje u vozačkom pogledu Arteon zaostaje je upravljački mehanizam. Iako smo na to navikli s novijom generacijom auta, ipak žalimo što servo ojačivač kod Arteona nije bolje kalibrisan i da upravljač ne daje bolji osjećaj pri dinamičnijoj vožnji.
Suprotno upravljaču, sve pohvale idu na račun inžinjera koji su podesili DCC adpativni ovjes za Arteon. Uprkos velikim 20-inčnim felgama i niskoprofilnim gumama, u “comfort” načinu rada Arteon je bez daljnjeg odnio naše simpatije kao jedan od najudobnijih Volkswagena koje smo ikada vozili. Upravo u ovakvim detaljima Arteon otkriva da je zaista s razlogom smješten iznad Passata, od kojeg je znatno udobniji i rafiniraniji.
Jasno, za najbolji model u ponudi možete očekivati i prikladnu cijenu. Arteon nije jeftin niti želi biti, ali ima čime i opravdati to. Definitivno je opravdao ulogu perjanice marke, kako tehnološki, tako i u samom ugođaju vožnje. Naravno, kada zaokružite sve moguće opcije koje se nude, cijena raste neugodno blizu visokih 130 hiljada maraka, slično kao i kod konkurenata, BMW-a Serije 4 Grand Coupe ili audija A5 Sportback. Jasno, uz promišljeniji izbor motorizacije, gdje opet podsjećamo da je snažniji benzinac prikladniji, i opreme u kojoj bi izostali neki skupi i ne toliko nužni detalji, lako je ostati ispod 100 hiljada maraka.
Istina, Volkswagen je odlukom da od Arteona ne pravi nasljednika CC-a, nego svoju perjanicu, u startu sebi zadao težak zadatak borbe s premium markama, gdje će mu u suštini najveći izazov biti navike i tradicija tržišta. Ono što je zaista bitno je to da je Volkswagen zaista uspio napraviti potpun i zanimljiv model koji je uzoran i dostojan segmenta.
Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen Arteon R-Line 2.0 Bi-TDI DSG 4Motion
Cijena osnovnog modela: 73.686 KM
Cijena testnog modela sa dodatnom opremom: 124.379 KM
Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, bi-turbo dizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.968 ccm, “common-rail” ubrizgavanje, 4 ventila po cilindru. Najveća snaga 176 kW – 240 KS pri 3.500 obr/min. Najveći obrtni moment 500 Nm od 1.750 do 3.000 obr/min.
Prijenos snage: Pogon – automatski na obje osovine – 4Motion, 7-stepeni automatski mjenjač DSG, gume dimenzija 245/35 R20 Pirelli P Zero.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 6,5 s. Maksimalna brzina – 245 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 7,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 7,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,1 l/100 km, kombinovano 5,9 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 152 g/km. Euro 6.
Dimenzije: Dužina – 4.862 mm, širina – 1.871 mm, visina – 1.450 mm. Međuosovinski razmak – 2.837 mm. Zapremina prtljažnika – 563 litara. Masa praznog automobila – 1.828 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 66 litara.
Serijska oprema testnog automobila: “Lights & Vision” paket s Light Assistom: Senzor za svjetlo i kišu s automatski zatamnjivim unutrašnjim ogledalom, “R-Line” branici, 12V utičnica u središnjoj konzoli nazad, 3-zonski Air Care Climatronic –
automatski klima uređaj s alergen filterom, aluminijski točkovi “Sebring” 8J x 18 s
AirStop® gumama 245/45 R18, adaptivna kontrola podvozja DCC uključujući Driving Mode Selection, asimetrično preklopiv naslon zadnje klupe uklj. srednji naslon za ruke i otvor za skije, automatska kontrola dugih svjetala, Light Assist, Bluetooth interfejs za mobilni telefon, Car-Net “Guide & Inform” period trajanja : 3 godine, daljinsko otključavanje poklopca prtljažnika, dekor inserti “Dark Diamond Flag” za instrumentnu ploču i obloge vrata, “Piano Black” za centralnu konzolu, dinamični sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, donje bočne letvice hromirane, elektronska blokada diferencijala XDS, elektronska blokada motora, elektronska parkirna kočnica s Auto-hold funkcijom, ESC – Elektronska kontrola
stabilizacije uključujući ABS s komfornim asistentom pri kočenju, ASR, EDL, EDTC i TRSP, funkcija navigacije “Discover Media” za Radio “Composition Media”, “Volkswagen Media Control”, Car-Net “Guide & Inform Basic” u periodu od 3 godine, 5 godina besplatnog ažuriranja navigacionih mapa, prikaz ograničenja brzine, dinamičko navođenje rutom putem zasebnog RDS TMC tunera, dodatni slot za SD karticu, grijanje prednjih sjedala i automatsko grijanje mlaznica za pranje vjetrobranskog stakla, hromirane lajsne oko bočnih stakala, ISOFIX priprema za 2 dječija sjedala na zadnjoj klupi, komforna funkcija paljenja “Press & Drive” s centralnim daljinskim zaključavanjem i 2 ključa, lajsne na pragovima od nehrđajućeg čelika s “R-Line” logom, lakometalni rezervni točak u punoj veličini, Lane Assist sistem podrške za držanje vozne trake, LED osvjetljenje u prostoru za noge naprijed, LED prednja svjetla, navigacione mape Evrope na SD kartici, obloga krova u crnoj boji, osvijetljena make-up ogledala u štitnicima za sunce naprijed, park distance control – senzori za parkiranje naprijed i nazad s akustičnim i vizuelnim signalom, pedale u brušenom nehrđajućem čeliku, podrška za leđa u prednjim sjedalima na vozačevoj strani elektro podesiva, prednja sjedala podesiva po visini, ergoComfort sjedalo vozača s el. podesivim naslonom, presvlake sjedala Alcantara/”Vienna”, koža, R-Line, priručni alat i dizalica, progresivni servo upravljač, prva pomoć i sigurnosni trokut, putni računar “Premium” s multicolor
ekranom, radio “Composition Media” – 4 x 20 W, 8 zvučnika, multicolor zaslon osjetljiv na dodir dijagonale 8”, CD/MP3/WMA player sa slotom za SD karticu, AUX-IN i USB priključak (iPod/iPhone kompatibilan), R-Line kožni sportski multifunkcionalni upravljač (uz DSG i s kontrolama za izmjene brzina), sigurnosni paket: Monitoring pješaka i reaktivni poklopac motora, zračni jastuk za koljenja vozača, ACC adaptivni tempomat do 210 km/h sa Front Assistom i autonomnim City Emergency braking sistemom, sigurnosni vijci protiv krađe točkova, sistem kontrole pritiska u gumama, sistem upozorenja vozača, sistem zračnih zavjesa za putnike naprijed i nazad s bočnim zračnim jastucima naprijed, srednji naslon za ruke naprijed s pretincem, start/stop sistem, sva stakla na vozilu s termo izolacijom, tekstilne patosnice naprijed i nazad sa dekor šavovima, tvornička garancija ukupno do 4 godine ili 120.000 km, vanjska ogledala, elektro podesiva,
preklopiva i grijana, s funkcijom osvjetljenja okoline i aut. zatamnjenjem na vozačevoj strani, zadnja svjetla u LED tehnici s dinamičkim pokazivačem smjera, zračni jastuk za vozača i suvozača s opcijom deaktivacije na suvozačevoj strani.
Dodatna oprema na testnom automobilu: Presvlake sjedala specijalna koza, boja Kurkuma Yellow Metallic – 1.395,81 KM, aluminijski točkovi “Rosario” 8J x 20 Dark – 1.980,38 KM, Area View sistem kamera za nadzor – 1.734,07 KM, “Dynamic Light Assist” – dinamična – 981,99 KM, “Easy Open” paket, “Keyless – 2.236,56 KM, “Nappa” kožne obloge za R-Line – 1.872,01 KM, ambijentalno osvjetljenje interijera – 781,64 KM, asistent za parkiranje “Park Assist” – 604,30 KM, brisanje Light Assist funkcije za LED – 213,48 KM, dekor inserti od aluminija Silver – 1.021,39 KM, Driving Profile Selection – 420,39 KM, elektro podesiva prednja sjedala – 2.440,17 KM, Emergency Assist, Traffic Jam Assist – 1.188,90 KM, Head-up Display – 1.119,93 KM, Interfejs za mobilni telefon – 1.165,90 KM, LED prednja svjetla sa zakretnim – 1.734,07 KM, Multi color Volkswagen Digital Cockpit – 1.119,93 KM, navigacioni sistem “Discover Pro“ – 2.216,86 KM, panorama krov el. pokretan po dužini – 2.262,83 KM, sistem kontrole pritiska u gumama – 305,42 KM, Sound sistem “DYNAUDIO Confidence” – 3.205,41 KM, zatamnjena zadnja bočna stakla i zadnje staklo – 692,97 KM, zimski paket grijanje prednjih i zadnjih sjedišta s grijanjem mlaznica za pranje vjetrobrana – 929,45 KM.