Iako prevladava mišljenje kako su BMW i “Mercedes” oduvijek konkurencija, minhenski gigant BMW je do sredine šezdesetih godina prošlog vijeka bio proizvođač malih automobila.
Doduše, u ponudi je bilo i nekoliko sportski nastrojenih vozila. Kada se BMW odlučio za Seriju 7, direktni konkurent, luksuzna “Mercedesova” S klasa, postojala je već tri godine. Prva generacija E23, koja je predstavljena 1977. godine, pokretana je motorom snage 250 KS, a bila je opremljena putnim kompjuterom, kontrolnim lampicama, upozorenjem na servisni interval, vazdušnim jastukom, ABS-om i klima-uređajom.
Od tada, najluksuznija serija je došla do šeste generacije, a o kakvom kvalitetu vozila se radi najbolje pokazuje podatak da se i prva generacija vozi na putevima širom svijeta. Tradicionalno, BMW u Seriju 7 ugrađuje samo najmodernija dostupna tehnološka dostignuća, pa se čitava ova serija može koristiti kao pokazatelj napretka tehnologije kroz godine. Tako najnoviji model, kodne oznake G11/G12, ima automatsko parkiranje koje se aktivira daljinski ključem, kompjuterski kontrolisane amortizere, šasiju napravljenu od karbon fibera i aluminijuma, pokretački agregat od preko 600 KS…