Većina američkih korisnika Facebooka ostala je odana toj društvenoj mreži usprkos otkriću da je kompanija za političko savjetovanje prikupila informacije o više desetina miliona korisnika bez njihove saglasnosti, pokazuje anketa Rojtersa i Ipsosa.
Facebook se našao na udaru regulatornih tijela, zagovornika zaštite privatnosti i dioničara nakon skandala s britanskom kompanijom Cambridge Analytica koja je putem aplikacije za kviz, povezane s Facebookom , na neprimjeren način prikupila gomile ličnih podataka.
Anketa je pokazala da Facebook zbog skandala nije pretrpio štetu, osim glavobolje zbog odnosa s javnošću.
Polovina američkih korisnika Facebooka je kazala da tu društvenu mrežu koriste u istoj mjeri kao i prije, dok je četvrtima rekla da sada još više koriste Facebook.
Među odraslima, 64 odsto ispitanika je odgovorilo da Facebook koriste barem jednom dnevno, što je neznatni pad u odnosu na 68 odsto iz slične ankete sprovedene u martu.
Analitičar Majkl Pačter iz kompanije Wedbush Securities smatra da Facebook ima sreću što je britanska firma podatke koristila samo za političko oglašavanje, a ne u zle svrhe.
“Tek čekam da pročitam članak koji tvrdi da je barem jedna osoba pretrpila štetu. Na intuitivnom nivou, niko nije zgrožen”, dodao je.
Anketa je sprovedena između 26. i 30. aprila.
Izvršni direktor Facebooka Mark Zakerberg rekao je početkom maja da Facebook priprema uvođenje nove funkcije za kontrolu privatnosti koja će omogućiti korisnicima da izbrišu istorijat pretraživanja internet stranica.
“Ta opcija omogućiće vam da vidite internet stranice i aplikacije koje nam šalju informacije kada ih koristite, izbrišete te informacije sa svog profila i isključite našu sposobnost da ih skladištimo “, objavio je Facebook.
Zakerberg je novu alatku uporedio sa opcijom brisanja “cookies” na kompjuteru. Facebook navodi da će mu za tu novinu trebati nekoliko mjeseci.