1. Pogrešan viskozitet motornog ulja
Za primjer, uzmimo oznaku 15W-40. Prva brojka označava “pumpabilnost” ulja zimi. Što je brojka niža, ulje je za zimu bolje. Što je ljetna brojka viša, to je ulje bolje ljeti. Što je veći raspon, ulje je bolje, ali i skuplje. Nažalost, ne završava sve na tome, već je važno da ulja ispunjavaju specifikaciju za određeni motor. Imate slovnu oznaku API XX (npr. SF, CJ i slično) te proizvođačke specifikacije MB XXX.X (npr. MB 229.1ili VW 500.00). Pustite sve oznake API i gradaciju ulje, jer najvažnije je da ulje postiže svojstva proizvođačke specifikacije. Ako prelazite malo kilometara ulje mijenjate jednom godišnje. Bilo bi dobro da to radite prije zime.
2. Gas na hladno
Kada je motor hladan, zračnosti između dijelova su najveće. Ulju treba barem deset sekundi da dopre do svih dijelova motora i da ih adekvatno podmaže, a za to vrijeme trenje je povećano. Današnji auti s uljima niske gradacije, npr. 0W-30, u prednosti su zimi. Kada pokrenete motor, pričekajte 15 sekundi, a zatim vozite normalno. Ne treba voziti niti preoprezno i na preniskim okretajima jer se motor sporije zagrije. Uglavnom, budite normalni i svakako pročitajte što piše u priručniku za rukovanje vozilom. Grijanje auta na leru ne grije i ulje u mjenjaču, pa ne znači da punim gasom možete napustiti dvorište samo zato jer ste ugrijali motor.
3. Stari antifriz
Antifriz ima rok trajanja od tri do pet godina, zavisno od toga šta propisuje proizvođač. Mjerač tačke ledišta, odnosno refraktometar, pokazuje da je antifriz dobar, ali problem je u njegovoj hemijskoj agresivnosti koja nakon dužeg korištenja nagriza brtve. Pazite i na tip antifriza, jer crveni i plavi nisu kompatibilni. Naime, aluminijski blokovi motora osjetljiviji su, željezni ne toliko. Upravo zato ne miješajte dva tipa antifriza i svakako ga promijenite barem svakih pet godina. Tokom točenja, pripazite na specifikacije jer se na tržištu uglavnom prodaju koncentrati. Njih je najbolje miješati s destiliranom ili demineraliziranom vodom.
4. Uključivanje brisača kad je auto okovan ledom
Ne da vam se strugati stakla, već potežete ručicu kako bi natopili staklo tekućinom koja ne smrzava, a zatim palite brisače. To je izuzetno glupo jer ćete u najboljem slučaju spaliti osigurač, a u onom gorem motor brisača. Popravak nije jeftin, a niti brz jer se motor na modernim autima nalazi dobro “zakopan” pod plastike ispod vjetrobrana. One zimi pucaju, pa morate kupiti i njih. Uglavnom, pripremite strugalicu i živce ili preko noći ostavite komad kartona ili nekog drugog pokrivala na staklu ako nemate garažu. Sekunda posla, efekt odličan.
5. Voda u gorivu
Točite gorivo samo na pumpama koje su na glavnim prometnim pravcima ili su barem visokofrekventne. Naime, voda u gorivu uvijek na vidjelo izađe zimi. Nakupi se u filteru goriva, zaledi se, a zatim uzrokuje probleme u dotoku goriva. Starije generacije vozača u zimu ne ulaze bez novog filtera goriva, ali ne morate biti tako ekstremni. Pazite gdje sipate gorivo i promijenite filter barem svakih 30.000 km kako biste izbjegli probleme.
6. Pogrešno spajanje kablova
Ako nekome pomažete, ili trebate pomoć, uvijek pazite kako spajate kablove za paljenje. Kada ih spajate s auta na auto, uvijek prvo spojite plus, zatim minus, a kada odspajate prvo skidajte minus, a tek zatim plus. Tako ćete izbjeći golemu štetu ako vam kabl ispadne ili takne bilo koji metalni dio auta. Kada kažemo golema šteta, mislimo na komponente elektronike. Nije ih loše imati u prtljažniku, ali još je bolje svake četiri godine promijeniti akumulator da ne brinete.
7. Struganje bilo čim osim plastičnom strugalicom
Oštećena stakla nisu rijetkost. Bolje polovice, u skladu sa posljednom modom i uputama Modnog mačka, nose rukavice sa zakovicama. Ili iziđite napolje prije supruge ostrugati joj sva stakla kao pravi džentlmen, ili konfiscirajte takve rukavice i pravite se da ne znate gdje su. Ili stavite strugalicu na lako dostupno mjesto. Škoda je tu posebno pametan proizvođač jer strugalica za led stoji ispod vratašca rezervoara. Zamjena svih stakala uglavnom je neisplativa, a nastala šteta izgleda loše i smanjuje vidljivost.
8. Forsiranje automatskog mjenjača
U zimsko jutro ubacite u “D” i poklopite gas i prije nego je mjenjač ubacio u brzinu. Naime, automaticima starije koncepcije ipak treba više vremena da prorade kada im je ulje jako hladno i trebate biti nježniji. Mjenjači s dva kvačila nisu zahvaćeni, a za ostale koncepcije poput CVT-a nema nekog pravila. Univerzalno je pravilo da se auto zimi nježno rukuje i tačka. Tako ćete izbjeći moguće probleme.
9. Struganje leda s lakiranih površina
Ovo potpuno zaboravite. Nema alata kojim to možete činiti a da ne oštetite lak. Ako vas okovi od leda smetaju, posjetite praonicu i toplom vodom će vam rastopiti i isprati led s auta. Ako je ikako moguće, ne ostavljajte auto ispod kapajućih nadstrešnica i slično jer je led teško skidati. Ako imate zadnja LED svjetla, očistite zadnje lampe jer se premalo zagrijavaju da bi se same očistile. Elvis je cool, ali naslaga snijega na krovu poput njegove frizure nije. Na naglom kočenju ostat ćete slijepi na par sekundi.
10. Naglo otvaranje vrata i prtljažnika
Gume vrata, kažu stariji vozači, prije zime valja mazati glicerinom. Današnje gume nisu toliko osjetljive i na sebi imaju puder. on se s godinama ispere i valja im pomoći, ako ničim drugim, onda kokpit sprejem. Kako su vrlo skupe za zamjenu, valja polagano otvarati vrata ako je vani ledeno jer ćete time spriječiti njihovo trganje. Zamjenskih guma vrata nema za kupiti, originalne su vrlo skupe. Neka vam to bude poticaj.