Magnete poznatih sarajevskih građevina dugi niz godina možemo vidjeti u prodavnicama ili izložene na različitim mjestima u bosanskohercegovačkoj prijestolnici. Međutim, tradicionalna bosanska jela, kojima su impresionirani svi turisti koji posjete BiH, do sada smo mogli naći samo u restoranima ali ne i istaknute na našim frižiderima.
Na ideju o magnetima sa motivima bh. jela, prvenstveno ćevapa, baklave, bureka, došao je Saša Marlović, po profesiji fizioterapeut. U svemu mu pomaže otac Drago, inače u penziji, koji svoje slobodno vrijeme koristi za izradu magneta “Da valja”.
Riječ je o originalnom bh. brendu koji radi na “odavanju počasti” tradicionalnim bh. jelima na kojima su odrasle generacije, a istovremeno i na popularizaciji i promociji istih za buduće naraštaje.
Pokazujući način rada Saša u svom domu u sarajevskom naselju Grbavica objašnjava kako je došao na tu ideju.
“Ideja je nastala prije dvije godine kada su me neki turisti pitali šta da kupe, a da je autohtono bosansko. Da je neki ručni rad, a da je pritom i jeftino. Prošao sam čaršijom i vidio da svega ima, sve lijepo izgleda, simpatično je i slatko ali nema tog nekog duha, autentičnosti”, ispričao je Saša dok kraj njega sjedi otac Drago i radi na novim magnetima sa motivima ćevapa.
Tada je ustvari i došao na ideju da na magnete stavi tradicionalna bosanska jela.
“Sve ovo se rodilo iz neke igre. Pravili smo rukama, ljudima se svidjelo. Materijal je uglavnom glinamol, sve se pojedinačno boji. Sve se lakira pojedinačno. Za svaki proizvod je potrebno izvjesno vrijeme i strpljenje. Postoji nekoliko faza u izradi”, pojasnio je Saša.
Proizvodi ovog brenda su ručno rađeni magnetići koji predstavljaju trodimenzionalno prikazana tradicionalna bh. jela koja su omiljena mnogim Balkancima ali i hedonistima širom svijeta.
“Mislim da smo mi gostoljubiv narod i da je to nešto što cijeli region zna. Ko god dođe u Sarajevo obično prvo ide na ćevape ili pitu”, istakao je Saša.
Sam naziv “Da valja” potiče iz sarajevskog slenga kojom se želi naglasiti kvalitet ili dobro urađen posao.
“Sve nešto spominjemo da nešto ne valja pa da naglasimo da nešto i valja. Mi smo praktično prošle godine otvorili profil na društvenoj mreži Facebook i za godinu dana imamo više od 5.000 lajkova. Ljudima se sviđa, traže ove magnete i naručuju. Najviše se traže ćevapi i baklave. Ima mnogo dijaspore, njima je to jako interesantno. Kupuju i naši ljudi i šalju u inostranstvo jer su to ćevapi koji se neće ohladiti”, kazao je Saša kroz smijeh.
Magneti se trenutno mogu naručiti samo preko Facebook stranice ali ideja je da se ovaj unikatni ručni rad jednoga dana pojavi i na policama sarajevskih prodavnica.
Pokušali su, ispričao je Saša, aplicirati i na neke projekte preko nekih federalnih ministarstava u smislu neke podrške ovom bh. brendu. Međutim, za sada nisu uspjeli u tome.