Vlada FBiH je krajem juna odobrila projekat Razvoj automobilske industrije FBiH koji se dijelom finansira iz federalnog budžeta, ali i novca Privredne komore FBiH (PKFBiH) te članica Grupacije automobilske industrije (GAI).
Nije trebalo dugo čekati da privrednici predvođeni predsjednikom i potpredsjednicima GAI Amirom Ćoralićem (Bekto Preciza), Snježanom Dropuljić (Aluminij Mostar) i Kenanom Nalbantićem (Prevent) kao i potpredsjednikom PKFBiH Mirsadom Jašarspahićem otputuju u Njemačku s ciljem otpočinjana dugoročnog povezivanja sa automobilskim gigantima te zemlje.
Bh. pamet i strani kupci
Prvi sastanak održan je prije par dana sa predstavnicima kompanije Wolfsburg AG koja je u vlasništvu grada Wolfsburga i kompanije Volkswagen.
– U automobilsku industriju se ne ulazi preko noći, već je to proces koji traje godinama. Ide se korak po korak, i mi ne želimo da išta prepustimo slučaju te smo u saradnji sa Vladom FBiH odlučili firmama iz automobilske industrije pružiti sistemsku podršku. Na putu smo formiranja jedne vrste ureda za razvoj automobilske industrije sa našim partnerima u Njemačkoj koji bi bio smješten u prostorijama Wolfsburg AG-a. Plan nije samo raditi sa Volkswagenom već pokušati ostvariti saradnju i sa drugim evropskim proizvođačima automobila – pojasnio je Jašarspahić.
Ističe da veliki broj firmi iz BiH i Njemačke već sada sarađuje, ali da nastoje proširiti taj broj te firmama koje još nisu dostigle određene standarde pomoći da to i učine kako bi ova strateška grana privrede ispunila svoj puni potencijal.
– Kada govorimo o firmama koje rade za Volkswagen i druge proizvođače, možemo kazati da značajan broj firmi radi direktno ili indirektno za evropske proizvođače automobila. To su Bekto Precisa d.o.o., Prevent BH d.o.o., Strojal d.o.o., Pobjeda d.d., Saraj Komerc d.o.o., TMD-Group d.o.o., Plamingo d.o.o., Core d.o.o., Wagner automotiv d.o.o., Veritas Automotive d.o.o., SURTEC – EUROSJAJ D.O.O., Volkswagen d.o.o., BOSANCAR d.o.o., MANN+HUMMEL BA J.S.C. Tešanj, Zink tehnik d.o.o., Enker d.d., Cimos d.d. TMD, Aloy Wheels d.o.o., Metalskop d.o.o., NT Forging, BE Group d.o.o., Strolit d.o.o., Feal d.o.o. Široki Brijeg, Strolit d.o.o., Medena comerce d.o.o., Alatnica Katic d.o.o., ZAH d.o.o., REMUS Innovation, Krupa Kabine, KOTEKS d.o.o. – pojasnio je Jašarspahić.
Izvoz iz BiH u Njemačku
Ističe da u BiH “firme proizvode različite dijelove za automobilsku industriju, kao što su pumpe za ulje i vodu, filteri goriva, zraka, ulja, aluminijska kućišta, razne vrste otkovaka, dijelova od plastike, hladnjaci, aluminijski točkovi, različite vrste kablova, dijelova rasvjete, kože, tekstila, izduvnih sistema, dijelova od metala za mjenjače i motore, različih vrsta cijevi, kabina za teretna vozila, prikolice, mnoge druge dijelove koje su sastavni dio automobile koji se danas prodaju na tržištu”.
– Također, postoje firme koje se bave razvojem i projektovanjem za velike evropske proizvođače automobile, izradom veoma složenih alata za metal i plastiku, izrada alata i pristroja na linijama montaže, što dovoljno govori da domaći inženjerski kadar ima znanja za visoke zahtjeve kupaca. Međutim potencijal firmi je puno veći i cilj je da se proširi asortiman proizvoda i što je najvažnije da se počnu proizvoditi podsklopovi i sklopovi i razvijati novi proizvodi – kazao je Jašarspahić.
Uz firme iz industrije namještaja i tekstila, automobilska industrija čini okosnicu bh. izvoza u Njemačku koji je tokom 2016. dosegao iznos od 1,49 milijardi KM. U prvih osam mjeseci 2017. godine izvoz iz BiH u Njemačku iznosio je 1,05 milijardi KM i na tragu je trendova iz 2016. godine.
Nastavak započetih aktivnosti
Vrijedi istaći da je otvaranje ureda bh. kompanija u Wolfsburgu rezultat aktivnosti koje teku još od 2016. godine kada je kroz dogovor federalnog premijera Fadila Novalića sa predstavnicima Vlade Njemačke dogovorena posjeta predstavnika Volkswagena koja je rezultirala pozitivnim rezultatima. Naime, prošle godine su predstavnici njemačkog giganta obišli više od 30 kompanija s ciljem istraživanja koja od njih ispunjava VW standarde. Sa tri firme su već tada potpisani ugovori i to Bekto Precizom, Saraj Komercom i Strojalom, dok je nekoliko drugih kompanija ostvarilo pozitivne pomake u uspostavljanju saradnje.
Ulazak u lanac dobavljača Volkswagen grupacije je izuzetno bitan događaj za svaku kompaniju jer nakon toga ta firma dobija broj dobavljača koji joj je ujedno ulaznica na online server Volkswagena, na kojem su svakog dana dostupne ponude šta je Volkswagenu potrebno taj dan od dijelova. I svaka firma, od njih nekoliko stotina, može poslati svoje ponude i ako njihova ponuda zadovolji interes VW-a, u smislu cijene i svega ostalog, potpisuje se ugovor. Na taj način firme osiguravaju kontinuitet poslovanja, a stječu i važne reference za poslovanje i sa drugima.