Ovih 8 marketinških taktika će obilježiti 2019. godinu

Marketinški trendovi se često mijenjaju. Dok neki od njih nestanu već posle nekoliko
mjeseci, neki se zadržavaju i postaju presudni za uspjeh cijele kompanije. Ako želite da
imate uspjeha u marketingu, važno je da pratite tehnologije i taktike koje se pojavljuju i
koje od njih koriste veliki brendovi, vaši konkurenti i drugi.
Predstavljamo vam neke od najnovijih taktika i tehnologija koje upotrebljavaju iskusni
svjetski marketinški stručnjaci.

1. Komunikacija zasnovana na ponašanju
Ulazimo u novu eru u marketingu i PR-u, sa integracijom nauke o ponašanju,
psihologije i neuronauke u profesionalnu komunikaciju.
Zahvaljujući odlukama koje su zasnovane na podacima, komunikacija se sada može
usmjeravati u kriznim situacijama, slanje poruka,marketinškog sadržaja, medijske
poruke. U sve prisutnom i hiperpovezanom svijetu, preciznost u komunikaciji je sve više
potrebna. – Elizabet Edvards, Volume Public Relations

2. Mašinsko učenje za određivanje vrijednosti u oglasnim kampanjama
Guglova stalna upotreba mašinskog učenja za oglasne kampanje na Guglu će
preokrenuti mnogo toga.
Uz Guglov model za pripisivanje podataka (koji je takođe zasnovan na podacima)
mnogo je lakše pratiti i optimizovati više tačaka kampanje nego što ljudi to mogu
samostalno.
Guglov algoritam može da dodjeli "vrijednost" svakoj tački dodira u kampanji. Na kraju,
ovo može omogućiti marketinškim menadžerima da brže testiraju više varijacija oglasa.
– Bernard Mej, „Nacional Positions“
3. Precizan ciljani sadržaj za segmentirane dijelove publike
Brendovi se vraćaju osnovama i nevjerovatno su fokusirani na uspješno konverzije.
Pametni stručnjaci ne koriste sadržaj radi samog sadržaja, već su fokusirani na
usmjeravanje poruka, segmentaciju sadržaja i stvaranje što većeg uticaja na manje
segmente publike.
Sve više će se raditi na programima angažmana manjeg kruga publike, umjesto da se
cilja široka publika i radi na opsežnim programima. – Stefan Polak, „Pollack PR
Marketing Group“

4. Integracija stvarnog doživljaja uživo i digitalnih iskustava
Integracija iskustava „uživo“ i stvaranje digitalnih iskustava će i dalje biti u trendu.
Učesnici „live“ iskustava očekuju besprijekornu integraciju svojih online i realnih
iskustava. Sve veća unakrsna upotreba digitalnih alata nastaviće da nam pomaže da
maksimiziramo i personalizujemo iskustva uživo dok koristimo podatke kako bismo
pomogli u prikupljanju uvida koji ta iskustva čine posebnim. – Kris Kavanag, „Freeman“
5. Nastavak rasta trgovine putem društvenih medija
Trgovina putem društvenih medija će nastaviti da raste u 2019. godini.
Kupovina jednostavnim klikom direktno sa društvenih platformi, kao što su Instagram i
Pinterest, uključujući i kupovinu kroz interaktivne video-zapise, predstavlja pogodnost
koja je predodređena da postane „mejnstrim“.
Ove usluge će biti sve personalizovanije i usmjerenije na korisnike zahvaljujući
tehnologijama vještačke inteligencije (AI), što je trenutno još jedna uzbudljiva oblast u
marketingu. – Nikolas van Erum, „Sid Lee“
6. AI za praćenje namjera kupaca
Iz moje perspektive, u oblasti e-mail marketinga, u kojoj radimo najveći dio našeg
poslovanja, očekujemo povećanu upotrebu vještačke inteligencije za praćenje namjera
kupaca. Ovdje postoji potencijal da se promijeni način na koji preduzeća ciljaju
potencijalne korisnike koristeći e-mail, što dovodi do dramatično većih mogućnosti za
sticanje klijenata. – Paula Kioki, „Outvard Media, Inc.“
7. Povratak offline oglašavanja
Moj tim predviđa da će se u 2019. godini više trošiti na „tradicionalni“ marketing, jer
digitalni i online prostori postaju sve zasićeniji.
S obzirom na to da ljudi provode sve više vremena gledajući u ekrane svojih telefona i
računara, primjetili smo da tako i sve više selektuju šta žele da vide.
Za mlađe generacije koje su odrasle u digitalnom svijetu, fizički oglasi i tradicionalna
sredstva marketinga djeluju kao da brendovi ulažu dodatne napore kako bi se povezali
sa njima. – Kejti Šibler Kon, „KSA Marketing Partnerships“
8. Nano-influenseri
I Njujork tajms i Rabobank su nedavno pisali o porastu broja i uticaja takozvanih „nano-
influensera".

Dok se marketing putem influensera sve više preispituje zbog sumnjivog povratka
investicija, nano-influenseri imaju priliku da pruže više personalizovanog sadržaja
potrošačima na način na koji to može da djeluje prirodnije i više organski. To je nešto
što se sve više traži od brendova. – Edvard Hofman, „Padilla“
Ako želite da postanete stručnjak u digitalnom marketingu, više o ovoj karijeri i edukaciji
u ovoj oblasti možete da saznate na instituciji specijalizovanoj za obuku kadrova za tržišta digitalnih ekonomija.
Tag: marketing, edukacija, trendovi, 2019, influenseri, oglašavanje, vještačka
inteligencija, AI

Related posts