Jutros su na benzinskim pumpama osvanule cijene goriva koje su uveliko premašile očekivano povećanje cijena od 0,18 feninga (sa PDV-om) najavljeno akcizama izglasanim u Parlamentu BiH. Zašto su naftaši odlučili da iskoriste akcize kako bi dodatno povećali svoju dobit?

Nakon nekoliko obavljenih razgovora, i još više pokušaja razgovora, postalo je očito da članovi udruženja naftaša bježe od ove teme kao “đavo od krsta”. Pitanja koja smo pokušali postaviti bila su zašto su cijene goriva skočile više od predviđenog i kolika je marža koju benzinske pumpe naplaćuju po litru benzina?!

Amela Kečo, sekretar Udruženja prometnika naftnih derivata FBiH, rekla nam je kako nema vremena da odgovara na pitanja jer je na putu, a naglasila je kako tema trenutno “nije aktuelna i nema je potrebe obrađivati”!?

Izudin Ahmetlić, generalni direktor Hifa Oil Grupacije, kazao je kako ne može odgovoriti na naša pitanja, jer je to posao Predsjednika Udruženja prometnika naftnih derivata Milenka Boškovića.

Bošković je naše višestruke pozive, nažalost, izignorisao i nije se uopće javio. I ostali članovi udruženja naftaša nisu se javljali na naše telefonske pozive jer očito ne znaju objasniti zašto su naftni dervivati drastično poskupili, te koliku maržu sada ostvaruju nakon novog formiranja cijena.

Naime, iz Udruženja prometnika naftnih derivata FBiH prije 20 dana su rekli da je “jasno da će akcize, odnosno putarine, činiti sastavni dio maloprodajne cijene derivata, jer maloprodajnu cijenu goriva čine fiskalne i parafiskalne obaveze, između ostalog. Tako će skoro sigurno doći do znatnog povećanja maloprodajnih cijena, jer se neke kompanije, ovisno od poslovne politike, neće odreći tako velikih marži.”

Saša Magazinović (SDP), zastupnik u Parlamentu BiH, rekao je kako “anti-akcizna koalicija” nema nikakve koristi što je bila u pravu najavljujući poskupljenja veća od onih predviđenih akcizama.

“Mi nemamo nikakve koristi od činjenice da smo bili u pravu kad je najavljeno da cijene neće skočiti samo predviđenih petnaest feninga nego i više, i što novac neće ići tamo gdje je najavljeno, u ceste”, kazao je Magazinović i pozvao na oprez jer će cijene rasti i u ostalim oblastima.

“Poskupit će namirnice i usluge, a vidimo već da su i transportne firme počele pratiti taj trend. Ovo poskupljenje cijena goriva samo je alarm da se sazovu vanredne sjednice na svim nivoima kako bi se ublažila šteta, a država će pokazati može li se izboriti s tim.”

Direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić (SBB) kaže kako je rast cijena goriva na benzinskim pumpama samo usaglašavanje sa cijenama nafte u svijetu. “Svako koristi priliku da zaradi”, zaključio je Terzić.

Ismir Jusko, ministar komunikacija i prometa BiH, za Anadoliju je danas ponovio da bi bez usvajanja izmjena i dopuna Zakona o akcizama BiH ostala bez najmanje milijardu konvertibilnih maraka, te da će benifite seta zakona građani osjetiti kada se krene s izgradnjom transportne infrastrukture.

Prema Juskinim riječima, u posljednjih pola godine puno je razgovarao s predstavnicima međunarodne zajednice, koji su insistirali na tome da bez zakona o akcizama BiH ne može računati niti na jedan eura pomoći s njihove strane.

fokus.ba