Uprkos najavama da će državljani BiH u ovoj godini skuplje plaćati obuku i polaganje vozačkih ispita, do toga još neće doći, s obzirom na to da Ministarstvo komunikacije i prometa BiH još nije utvrdilo cijene koje bi bile jedinstvene u svim gradovima širom BiH.
– To je trebalo davno biti urađeno. Govorili su da će od ove godine sigurno biti u upotrebi novi pravilnik, pa je trebalo sada od oktobra da se primjenjuje. Ministarstvo komunikacije i prometa BiH je donijelo prijedlog, a Nacrt je u fazi konsultacija. Sada se samo čeka da se odredi iznos minimalne cijene obuke i da se to usvoji. Pitanje je hoće li to biti do izbora ili poslije izbora – kazao je za Faktor Zdravko Ilić, član Upravnog odbora “Asocijacije autoškola u BiH”.
Ilić navodi da je Asocijacija davno tražila da se uspostave jedinstvene cijene u svim autoškolama, jer sada svaka škola može da snižava ili povećava cijene obuke kako god hoće, što utiče i na kvalitet ponude.
– Mi nismo tražili da se povećaju cijene, već samo da se zacrta minimalna cijena, odnosno da se odredi minimalna granica, da svi budemo na istom nivou. Ranije ogroman broj škola nije plaćao poreze, pa su imali priliku da sruše cijene i onda se počelo svašta raditi. Cijene su pale totalno, sa njima su pale i obuke, njihov kvalitet i broj časova, a niko ništa ne kontroliše. Sada ima obuka od 120 do 1200 KM, pa smo tražili da ih izjednačimo, kako bi bilo nekog reda. Znači negdje će cijene obuke opasti, a negdje porasti. Svi ćemo imati plaćanje isto, samo će plivati kvalitet – naveo je Ilić, dodavši da će ostati pravo autoškolama da mogu odlučivati hoće li cijene dizati iznad toga, ali da ih neće više moći spuštati ispod zacrtanog nivoa.
Prema njegovim riječima obuka za vožnju trenutno je najskuplja u Hercegovini, gdje kandidati obično za 35 obaveznih časova plaćaju oko 1.200 KM. Na to moraju dodati i ostale troškove, tako da ukupno za polaganje vozačkog ispita treba oko 1,500-1,600 KM.
Iako je rasprava još u toku, Ilić ističe da nisu tačni navodi koji su se pojavili u medijima, da će obuka minimalno iznositi oko 1.600 KM, već objašnjava da bi po novom prijedlogu obuka za B kategoriju vjerovatno trebala koštati oko 900 do 1.000 KM. Sa ostalim troškovima i jednim izlaskom na ispit kandidate bi sve ukupno moglo koštati oko 1.400 KM.
Ilić naglašava da je donošenje novog pravilnika neophodno jer je situacija u ovoj oblasti haotična.
– Ne školuju se ispitivači, instruktori, kandidati… Kod nas C kategoriju polažu na vozilu B kategorije, iznajmljuju vozila iako to nemaju prava. Izgleda da se sve može. Zbog toga nam je i stanje sigurnosti nenormalno, broj stradanja motociklista i pješaka na prijelazima je naglo povećan, svaki dan neko pogine. Najcrnji smo na Balkanu što se tiče sigurnosti.
Ljiljana Džafić iz sarajevske autoškole “Lifeline” navodi da još nisu poznati detalji novog pravilnika, te da je rano govoriti o njegovim prednostima ili manama.
– To bi trebalo biti u koristi kandidata, nadam se da će se povećanje cijena odnositi i na veći broj časova praktične obuke, ako bi to išlo u tom smijeru to bi bilo odlično. Konkretno na šta će se odnositi poskupljenje, da li će to biti državni troškovi ili će ići u korist autoškola, to još ne znamo. Ni u Ministarstvu još ne znaju ništa tačno. Nagađa se da li će to biti oko 500, odnosno 600 KM skuplje u odnosu na sada prosječnu cijenu koja je u našoj školi. Kod nas je čas praktične obuke 20 KM, dakle za 35 časova vožnje koliko kandidati moraju proći treba platiti 700 KM, a na to onda idu ostali troškovi. Mi smo ztao formirali sveukupnu cijenu od 1.176 KM koja uključuje kompletnu obuku, cvreni križ i polaganje vozačkog ispita prvi put. To je stvarno realna cijena i ona je kod nas već četiri godine ista, ali sve zavisi od škole do škole – istakla je.
Dodala je da prema informacijama koje su autoškole dobile iz Ministarstva, primjena novih cijena očekuje se od januara 2019. godine.
Iz Ministarstva komunikacije i prometa BiH do objave teksta nismo dobili odgovore na ovu temu.
Faktor.ba