Muhamed Ramić, ministar obrazovanja, nauke, kulture i sporta Unsko-sanskog kantona i Haris Gavranović, direktor fondacije Talentium iz Sarajeva, potpisali su danas, (ponedjeljak, 27. augusta ) sporazum o suradnji.
Dogovorena je suradnja na promociji nauke i tehnologije, a naročito informatike i matematike, među učenicima osnovnih i srednjih škola, njihovim nastavnicima i roditeljima. Fondacija Talentium već nekoliko godina organizira međunarodne izazove iz informatike i matematike „Dabar informatičar“ i „Klokan matematičar“. Izazov „Dabar informatičar“ pruža priliku svima za jedan novi susret sa informatikom u svakodnevnom životu, i informatikom kao naučnom disciplinom. Poseban program za učenike, učesnike izazova, je prilika da tokom šest mjeseci kroz takmičenja i rješavanja zadataka nauče više o programiranju i algoritamskom rješavanju zadataka.
– „Svake godine u novembru dvije sedmice učenici rade popularne zadatke iz informatike pokazujući i razvijajući svoja znanja iz logike, kompjutacionog razmišljanja, sigurnosti na računaru. Nije takmičenje, nego masovnost učenja informatike. Nakon toga imamo cijeli program takmičenja, za ove najbolje gdje se oni mogu usavršiti i pokazati stvarna znanja, kazao je Haris Gavranović, direktor Fondacije Talentium iz Sarajeva. U projektima fondacije Talentium do sada je učestvovalo 5.000 djece iz 100 škola sa područja cijele Bosne i Hercegovine. Projekt se ove godine prvi put implementira i u školama na području Unsko-sankog kantona. Realizacija projekta kreće u novembru a već od sepetembra kreću pripreme po školama. – „Ministarstvo će koordinirati nastavnike matematike i informatike da se uključe i organiziraju, shodno mogućnostima škole i odzivu djece, a sve u cilju probližavanja ovih nauka djeci i uvođenja pozitivnih inovacija u sami nastavni proces“- kazao je Muhamed Ramić, ministar obrazovanja, nauke, kulture i sporta Unsko-sanskog kantona.
U drugoj fazi će se implementirati i projet „Klokan matematičar“, koji je sličan projektu „Dabar informatičar“, ali je naglasak na popularizaciji matematike, nauke koja je inače poznata kao teška i nauka od koje djeca nerijetko imaju strahove. Kroz projekt „Klokan matematičar učenici se „igraju“ matematikom, odnosno uče kroz zabavne igre i radionice.