Jedinstveno televizijsko iskustvo od juče je dostupno na streaming platformi HBO-a u vidu mini serije “Treći dan”. Tvorac serije “Utopija” Dennis Kelly odvodi nas na bizarno vikend putovanje, u posjet tajanstvenom otoku uz britansku obalu, gdje bijes, tuga i bol ne poznaju vrijeme.
Nakon intrigantnog teasera i najave serije čija se premijera trebala dogoditi još u maju ove godine, HBO je juče premijerno prikazao prvu epizodu dugo očekivane triler serije koja se sastoji od ukupno šest epizoda. Najava nije otkrivala puno, ali je obećavala izvrsnu priču s glavnim protagonistom kojeg igra britanski glumac Jude Law, iznoseći je u punom kapacitetu njegovog talenta, pokazanog i potvrđenog nešto ranije kada je igrao prvog američkog papu u dvije sezone kontroverzne serije Paola Sorrentina “Mladi papa” i “Novi papa”.
Priča je smještena na tajanstveni otok kod britanske obale, koji se zove Osea. To je izolirani dio kopna u moru, mjesto gdje došljaci uglavnom ne prolaze bez posljedica, jer njegovi stanovnici poduzimaju sve kako bi sačuvali svoje tajne i običaje. Limitirana serija “Treći dan” kreatora Dennisa Kellyja i Felixa Barretta, rađena je u koprodukciji s kompanijom Sky UK i podijeljena je u dva dijela, na “Ljeto” i “Zimu”.
“Ljeto” se sastoji od tri pedesetominutne epizode koje donose priču o Samu (Jude Law). On je privučen na tajanstveni britanski otok, gdje se pod budnim okom lokalnih mještana tradicija čuva po svaku cijenu, što je najviše vidljivo u pripremi nadolazećeg lokalnog festivala koji se održava svake godine. “Zima” se odvija u posljednje tri epizode. Naomie Harris (nominovana za Oscara za ulogu u filmu “Moonlight”) glumi Helen, buntovnu ali odlučnu autsajdericu. Ona na otok dolazi tražeći odgovore, ali će njen dolazak itekako utjecati na njegovu sudbinu.
Glumačku ekipu psihološkog trilera s elementima fantastike, pored Judea Lawa i Naomie Harris, čine Katherine Waterston i uvijek zanimljiva Emily Watson, koju smo posljednji put vidjeli u zapaženoj ulozi naučnice u seriji “Chernobyl”. Scenarij je napisao Dennis Kelly, kojeg se sjećamo po seriji “Utopija”, dok su se u rediteljskim stolicama našli Philippa Lowthorpe i Marc Munden. Svaka naredna epizoda prikazivaće se u ritmu sedmičnih premijera, pa je sljedeća zakazana za 22. septembar.
Po riječima kreatora serije, ideja cijele priče je pokazati kako ljudi imaju drugačije doživljaje tuge, što se pokazuje dolaskom na otok Osea te zrcaljenjem drugačijih perspektiva na istu situaciju, što je uvijek dobar dramaturški adut za napetu radnju. Ono što je zanimljivo u novom projektu HBO-a jeste činjenica da objašnjava gdje se krije mutna linija između realnosti i fantazije. Neki elementi priče zalaze u žanr horora, koji se razvija iz nepoznatog, a dolazak na izolovani otok i susret s prastarim vjerovanjima je iskorišten kao zastrašujući elemenat u mnogobrojnim filmovima i serijama.
“The Third Day” je jedinstveno televizijsko iskustvo, koje na prvi pogled djeluje depresivno. U prvoj epizodi saznajemo da je glavni lik posjedovao izvjesnu količinu novca koju su otuđili provalnici, te da je otac dvije kćeri i sina. Saznajemo, također, da se nešto dogodilo s njegovim djetetom, i to iz scene u kojoj Sam pušta dječju majicu s mornarskim prugama niz slap potoka. Nakon što spasi život dvoje ljudi, dolazak na otok postaje sve bizarniji i odlazi u nezamislivom pravcu. Posebno je zanimljiva njegova interakcija s likom krčmarice koju igra Emily Watson, zvijezda Lars Von Trierovog filma “Breaking the Waves”, čija je radnja također bila smještena u otočki ambijent.
Seriju izgleda morbidno, ali gledatelj pred sam kraj shvata opravdanost svih scena koje su mu ponuđene. Ova priča nije za svakoga i neće se dopasti baš svima koji je budu gledali, baš kao što je to slučaj sa svim zanimljivim projektima koji prave iskorak u odnosu na ustaljen način realizacije televizijskih projekata. Ukratko, ova serija se ili voli ili postaje nepodnošljiva već nakon prvih pet minuta gledanja, posebno zbog iritantne psihodelične muzičke podloge. A koliko su stvari pomjerene u ovoj priči, reflektuju i njeni promotivni materijali, koji se poigravaju s percepcijom publike i izvrću standardne obrasce grafičkog dizajna filmskih postera.
“The Third Day” svjedoči o sve većim apetitima i produkcijskim standardima streaming servisa, koji dominaciju na prezasićenom tržištu televizijskih projekata ne mogu više ostvarivati samo zanimljivim pričama već moraju voditi računa i o raskošnom dizajnu produkcije, koji u slučaju posljednjeg HBO-vog aduta (zbog specifičnog slikanja prirode) izgleda kao visokobudžetni dokumentarac Discoveryja ili National Geographica.
Izvor: Klix.ba