Potraga za većom količinom peleta uglavnom se završava bezuspješno, kažu kupci koji strahuju od još hladnijih dana, a i neka preduzeća kod kojih su građani tokom ljeta rezervisali pelet, kako bi se na vrijeme obezbijedili, ovih dana im otkazuju narudžbe.
Kako raste potražnja, tako je narasla i cijena peleta, koja je sa manje od 300 skočila sada i do vrtoglavih 600 KM za tonu. Pojedine firme čak su išle i korak dalje pa su tražile od kupaca da unaprijed plate pelet, ali im se kasnije nisu javljale, poručujući im samo da će svi koji su uplatili dobiti narudžbe.
Zbog takve situacije ovih dana društvene mreže usijale su se od ljutitih potrošača koji smatraju da su izvarani od privatnih firmi.
“Moji prijatelji iz Doboja u martu su uplatili sedam tona peleta, a skoro su im javili da će im dovoziti samo jednu jer ga nema”, jedan je od komentara.
Radmila Samardžić iz Petrova kaže da je još ljetos naručila četiri tone peleta. “Naručili smo pelet po cijeni od 280 KM, da bi nam u avgustu rekli da je cijena porasla na 300 KM, na šta smo ponovo pristali”, ističe Samardžićeva.
Međutim, prekjuče je doživjela neugodno razočarenje jer su obaviješteni da neće moći isporučiti pelet. “Nijedna firma u okolini nema ga na stanju, a cijene su već danas kod nas porasle na 450 KM”, kaže Samardžićeva.
Prodavači peleta rast cijena pravdaju nestašicom na tržištu, a dobavljači krivicu prebacuju na proizvođače peleta. Da bi zavarali hladne dane, građani pelet kupuju u vrećama u marketima gdje također vlada nestašica, pa poneku vreću pronađu na pumpama, a vreća od 15 kg košta od šest do osam KM.
U većini firmi koje smo našli putem oglasa rekli su nam da peleta nema na stanju i da su prioritet oni koju su već uplatili. “Peleta nema i nikome ne obećavamo kada će ga biti jer ni sami ne znamo, tako da ne primamo narudžbe”, pojasnili su nam u jednoj firmi. Oni su dodali da se “na crno” prodaje svašta, a pojedini proizvođači sramno su podigli cijene. “Lani je bio ispod 300, a kod nas je sada 330 KM, dok su neki prodavali i za 600 maraka tonu, što nije korektno”, ističu u ovoj firmi.
Dušan Srdić iz Udruženja “Reakcija”, koje se bavi zaštitom potrošača, kaže da su radili istraživanje o kvalitetu peleta koji se nalazi na domaćem tržištu i došli do zaključka da mnogi i nemaju deklaraciju. “Laboratorija koja je radila istaživanje pokazala je da pelet na našem tržištu nema kvalitet koji na deklaraciji prikazuje, a stvarna kalorijska vrijednost je znatno niža”, rekao je Srdić.