Ekološka zabrana vozila na dizel pogon legalna je u njemačkim gradovima, presudio je u utorak najviši njemački sud, otvarajući prostor za dalekosežne posljedice u njemačkoj automobilskoj industriji.
Presuda bi također mogla mimati i šire konzekvence za čišći zrak i za ostale gradove da uvedu ograničenja na korištenje dizel goriva. To će imati i poosljedice za golemu njemačku automobilsku industriju, koja se uglavnom oslanja na vozila na dizel pogon.
Dizel gorivo postalo je kontroverzno od samog uvođenja kada je proizvođač vozila Volkswagen, a za njim i ostale kompanije, namještao rezultate testova kako bi prikazao manju emisiju štetnih gasova koje ispuštaju dizelaši.
“Od danas smo učinili mogućom zabranu vozila na dizel pogon”, izjavio je Juergen Resch, čelnik ekološke grupe Deutsche Umwelthilfe (DUH), koja je također bila među podnosiocima žalbe.
Iako je Savezni administrativni sud odobrio principe zabrane dizela, poručio je za dva njemačka grada da razmotre svoja pravila o čistom zraku kako bi osigurali da se povinuju presudi. Stuttgart je upozoren da osigura da svaka zabrana ne pogađa izuzimanje novijih vozila iz nje. Dusseldorfu je poručeno da osigura da je zabrana dizel vozila jedina efikasna solucija.
Stuttgart planira da uvede zabranu ne prije 1. septembra i da dopusti izuzetke za brojna vozila, uključujući i ona koje koriste trgovci.
Sud, ipak, ne zahtijeva od gradova koji provode zabrane da obeštete vozače koji odjednom moraju držati svoja vozila van gradskih granica.
– Očekuju se određeni gubici – izjavio je predsjedavajući sudija Andreas Korbmacher.
Također je zatražio od njemačkih gradova da zajednički rade na primjeni zabrane i provođenju ostalih smjernica za čistiji zrak kako bi izbjegli “mozaik” pravila koji bi otežao njemačkim vozačima i kompanijama da koriste vozila u više gradova.
Današnja presuda temelji se na ranijim presudama oblasnih sudova da gradovima trebaju veće ovlasti na osiguranju čistog zraka i da je zabrana vozila najbolji način njihove provedbe. Te su presude poništili sudovi saveznih država, koji su ustanovili da se pokušaj zabrane dizela ne može učiniti bez usvajanja novog saveznog zakona.
Zagađenje zraka rastući je problem u njemačkim gradovima, dok je najveća pažnja usmjerena na emisiju nitrogen oksida (NOx), koji izaziva brojne zdravstvene probleme ugrožavajući disanje i krvotok.
Evropska unija također vrši pritisak na Njemačku da očisti svoj zrak. U postupku pred Evropskim sudom pravde također se prijeti Njemačkoj kaznenim mjerama ukoliko ne djeluje dovoljno brzo na čišćenju zraka, prenosi dpa.