U Bihaću su danas održani razgovori predstavnika Özmak grupacije iz Republike Turske i Grada Bihaća u vezi izgradnje aerodroma Golubić, a turski investitori pokazuju ozbiljno interesovanje za realizaciju ovog projekta.
Predstavnici delegacije Özmak grupacije stigli su danas u Bihać, a prvo ih je ugostio premijer USK Husein Rošić, a nakon toga upriličen je sastanak sa predstavnicima Gradske uprave Bihaća na kojem razgovarano o potencijalima izgradnje aerodroma u Bihaću.
“Mi smo sinoć putovali iz Sarajeva prema Bihaću i to je trajalo 6-7 sati. Jutros na sastanku sa premijerom pitali smo ga da li postoje planovi za neku brzu cestu ili da se poveže Sarajevo i Bihać, ili čak izgradnja nekog aerodroma. Premijer je rekao da postoji takav plan, da se trenutno radi na takvom projektu, ali da još nisu raspisani tenderi. Ja sam mu rekao da smo zainteresovani i da želimo u tome učestvovati. Želimo pogledati taj projekat i procijeniti, pa ćemo vidjeti”, kazao je Fuat Berna, predstavnik Özmak grupacije.
On je istakao da su došli u ovaj dio Bosne i Hercegovine kako bi ‘izvidjeli’ situaciju i procijenili u koje bi se sektore moglo investirati, a za izgradnju aerodroma su ozbiljno zainteresovani.
“U našoj grupaciji djeluju kompanije raznih profila, odnosno sve ono što je potrebno za izgradnju jednog aerodroma”, istakao je Berna.
Predstavnici Özmak grupacije upitani su i da li su upoznati sa složenim formalnim procedurama koje su u našoj zemlji mnoge strane investitore odbile od realizacije investicije.
“Mi smo jučer bili u ambasadi Republike Turske i razgovarali smo o tim ‘papirologijama’ koje su prisutne u BiH. Naravno, nismo mogli sve ispitati. Ukoliko budemo planirali investirati, detaljno ćemo se informirati o svim detaljima”, istakao je Berna.
Gradonačenik Bihaća Šuhret Fazlić je rekao da je zadovoljan interesovanjem turskih investitora za izgradnju aerodroma te istakao da je, pored njih, već nekoliko drugih investitora pokazalo interesovanje te da čekaju rezultate studije izvodljivosti i projekat.
“Sadašnjom podrškom koju imamo od naknada može se odrediti određena dinamika radova i da se taj aerodrom izgradi vlastitim snagama. Međutim, nama su investitori važniji za operativni dio. Dakle, nama ništa ne znači pista, ukoliko nema investitora koji će dovoditi putnike i staviti aerodrom u funkciju. Bez partnera, teško će biti sve to pokrenuti”, istakao je Fazlić.
On je rekao da je projekat studije izvodljivosti gotov te da je danas trebao biti predat gradskim vlastima. Također, trenutno se vrše radovi na izgradnji pristupnog puta, mosta i ograđivanja parcele aerodroma. Jučer je raspisan i konkurs za izradu idejnog rješenja aerodroma.
Premijer USK Husein Rošić je kazao da je putem Vlade FBiH osigurano oko 6 miliona KM za izradu idejnog i glavnog projekta, kao i neke infrastrukturne radove.
“Mislim da bi Grad Bihać trebao prihvatiti da se ovaj projekat realizira na bazi javno-privatnog partnerstva i da se projekat završi u jednog godini, a ne da to traje deset godina. Mislim da građani već razmišljaju da je to samo priča, a na nama je da dokažemo suprotno i da ubijedimo ljude da ovaj projekat može zaživjeti”, istakao je Rošić.
On je podcrtao da turskog investitora zanima u kojem obimu bi trebao učestvovati i definirati pitanje suvlasništva.
“Trenutno je JP Aerodrom u nadležnosti Grada Bihaća. Ja sam predlagao gradonačelniku da podijelimo nadležnosti i da kanton preuzme ingerencije jer imamo veće finansijske mogućnosti”, rekao je Rošić.
Podsjećamo, prema ranijim studijama, izgradnja aerodroma koštala bi oko 26 miliona KM, a trebao bi zadovoljavati potrebe uspostavljanja turističkih i drugih komercijalnih letova koji bi bili prihvatljivi za niskobudžetne kompanije.
Vlada FBiH obećala je svake godine transferirati 2 miliona KM u svrhu realizacije ovog projekta, a u rebalansu budžeta za ovu godinu osigurano je dodatnih 3,7 miliona KM. Ipak, s tim tempom, ali i pod uvjetom da se uopće nastave izdvajati godišnja sredstva za aerodrom u Bihaću, završetak radova bi mogao nastupiti tek za desetak godina.
Nedavno je istaknuto i da se, u svrhu brže realizacije projekta izgradnje aerodroma u Bihaću, razmišlja o mogućnosti kreditnog zaduženja JP Aerodrom Bihać kod Razvojne banke FBiH, čime bi projekat bio okončan u naredne tri do četiri godine, međutim konkretnih aktivnosti po tom pitanju još nije bilo. – piše klix.