Njemačko ministarstvo saobraćaja namjerava s cesta povući više od 12 miliona dizelaša i poslati ih na servis o trošku proizvođača.
Dio je to kampanje kojom njemačka vlast želi smanjiti emisiju štetnih NOx čestica prije izbora najavljenih za kraj septembra. Ovom inicijativom naložit će proizvođačima da na spornim automobilima modificiraju nadzor rada motora, posebno onaj dio softvera koji regulira emisiju štetnih čestica.
Postavljen je i jasan cilj, a to je smanjenje emisije Nox čestica za 25%.
Procjenjuje se kako će popravak miliona dizelaša autoindustriju stajati i do 2,5 milijardi eura, a konačno rješenje će sasvim sigurno biti obznanjeno prije jesenskih izbora.
O opasnostima ispušnih plinova dizelaša na ljudsko zdravlje počelo se snažno govoriti nakon što je u javnost stigla informacija kako Volkswagen ugrađuje u svoje modele sisteme koji dopuštaju višestruko veću emisiju štetnih Nox čestica.
Uslijedila je jedna od najvećih afera u istoriji autoindustrije čije posljedice će Volkswagen osjećati još godinama. Sada su pod povećalom svi, a rat protiv dizelaša se vodi na svim razinama.
U Njemačkoj, ali i Francuskoj i Velikoj Britaniji, dizelaši su definitivno došli na loš glas. Najavljuju se zabrane ulaska u određene (urbane) zone, a prve posljedice se već osjete u prodaji – tradicionalno naklonjena dizelašima Europa okreće leđa dizelašima.