Na inicijativu Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, u Zagrebu je jučer održan sastanak delegacija Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske, predvođenih ministrima Ismirom Juskom i Olegom Butkovićem. Tema sastanka bila je obnova, modernizacija i stavljanje u promet Unske pruge, a nakon detaljne analize ministri su potpisali zajedničku inicijativu za osnivanje zajedničkog operativnog tijela koje će pripremiti analizu trenutnog stanja te izraditi detaljan elaborat i dostaviti ga Vijeću ministara na razmatranje i usvajanje.
Uzimajući u obzir značaj Unske pruge za sjeverozapadni region Bosne i Hercegovine, s naglaskom na Unsko-sanski kanton, te region Šibensko-kninske županije u Republici Hrvatskoj, zaključeno je da će dvije države ovim projektom zajednički nastupati prema fondovima EU, saopšteno je iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH.
Delegacija Unsko-sanskog kantona, na čelu sa premijerom Huseinom Rošićem nedavno je, na sastanku u poduzeću Željeznice Federacije inicirala da se pitanje oživljanja trase Unske pruge delegira na državni nivo, s obzirom da se to pitanje mora rješavati u partnerstvu sa susjednom Hrvatskom sa kojom dijeli trasu.
Podsjećamo, pod Unskom prugom podrazumijeva se dionica Novi Grad – Knin, ukupne dužine 177,9 km, od čega kroz Bosnu i Hercegovinu prolazi 119,44 km, kroz Republiku Hrvatsku 58,46 km, a pruga na sedam mjesta prelazi granicu Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Željezničkom infrastrukturom upravljaju tri željezničke uprave: Željeznice Republike Srpske, Željeznice Federacije BiH i HŽ infrastruktura
– Ovo je konkretan korak da se pruga osposobi. Svi znamo koji je značaj i koliko je bila prometna Unska pruga u vrijeme bivše države. S obzirom i na sve izraženije zanimanje potencijalnih ulagača za funkcionisanjem željezničkog saobraćaja u području u kojem žele investirati, pitanje osposobljavanja Unske pruge nameće se među infrastrukturne prioritete, kaže premijer USK Husein Rošić.