“Treba reći da se Milorad Dodik godinama vozi u blindiranom mercedesu koji je iznajmljen od Rašida Serdarova, vlasnika `Komsara`. Jasno da je ovaj suludi način otkupa koncesije plod dogovora u četiri oka Dodika i Serdarova, koji su ranije imali nekih neraščišćenih računa i sada pokušava preko `Elektroprivrede` da namiri Serdarova u tim prljavim poslovima”, objašnjava Vukanović.
Jasno da je ovaj suludi način otkupa koncesije plod dogovora Dodika i Serdarova, koji su ranije imali nekih neraščišćenih računa, i da sada Dodik pokušava preko `Elektroprivrede` da namiri Serdarova u tim prljavim poslovima”, tvrdi poslanik Nebojša Vukanović.
Zašto Srpska otkupljuje koncesije koje je dala određenim koncesionarima ukoliko oni nisu ispunili svoje obaveze, pitanje je na koje je teško dobiti logičan odgovor.
Kao što nema ništa sporno u otkupu 50 odsto hidroelektrane “Bistrica” po duplo većoj cijeni od one za koju je prodata, tako nema ništa sporno ni u tome što će Srpska, preko “Elektroprivrede”, prema svemu sudeći, da otkupi koncesiju od kompanije “Komsar enerdži”, u vlasništvu ruskog oligarha Rašida Serdarova. Tako smatra predsjednik Vlade.
“Ovih dana oni isto tako razgovaraju sa `Komsarom` oko preuzimanja nekih njihovih obaveza, vode se pregovori. Vidim u medijima da već se zna i cijena i koliko je ko dobio, međutim, to je još uvijek u fazi pregovora. Ono što je stav rukovodstva `Elektroprivrede` u ovom momentu je činjenica da pokuša `Elektroprivreda` sve te objekte kojim su na neki način dodijeljene koncesije, a nisu do kraja završene, da vrati u okrilje države, pod uslovima koji su povoljni i za jednu i drugu stranu”, rekao je Višković.
Portal “Kapital” je objavio da Serdarov odustaje od projekata u Republici Srpskoj u koje je obećao ulaganje više od milijardu maraka i da će “Elektroprivreda” otkupiti koncesije za nikad izgrađenu termoelektranu u Ugljeviku, hidroelektranu u Rudom i nepokrenut rudnik uglja.
“Elektroprivreda” bi koncesije trebalo da plati više od 180 miliona KM. Poslanik Nebojša Vukanović pita zašto se plaća bilo šta.
“Zakon kaže da, ako koncesionar nije ispunio u predviđenom roku svoje obaveze, nije napravio elektranu, koncesija se oduzima, država preuzima projekat i nastavlja da gradi. Ne treba ni marke dati Serdarovu, već mu treba napisati kazne zato što nije uradio ono što je obećao po projektu i koncesiji koju je dobio”, kaže Vukanović.
On tvrdi da je čitav posao sa “Komsarom” samo krinka iza koje stoje drugi interesi.
“Treba reći da se Milorad Dodik godinama vozi u blindiranom mercedesu koji je iznajmljen od Rašida Serdarova, vlasnika `Komsara`. Jasno da je ovaj suludi način otkupa koncesije plod dogovora u četiri oka Dodika i Serdarova, koji su ranije imali nekih neraščišćenih računa i sada pokušava preko `Elektroprivrede` da namiri Serdarova u tim prljavim poslovima”, objašnjava Vukanović.
Da je posao sa “Komsarom” sumnjiv, prije nekoliko godina je upozoravala i BN televizija. Rukovodstvo Republike Srpske uvjeravalo je da je riječ o poslovima od izuzetne važnosti za Srpsku, koji će donijeti prosperitet čitavoj Republici.
Izvor: slobodna-bosna